Az, hogy új ügyfeleink legyenek, az azzal kezdődik hogy az elérni kívánt célcsoportot jól ismerjük. Nem csak, hogy ők kik: például magyar, 25-55 éves férfiak, akik éppen felújítanak, mert mi nekik szóló szolgáltatással rendelkezünk.
Muszáj ismernünk azt a 2-5 fájó pontot/problémát, amit a szolgáltatásainkkal meg tudunk oldani. Ezen problémák és megoldásuk mentén tudjuk leginkább konvertálni őket a nyújtott megoldásainkra.
Amiben cégünk tud segíteni, az a meglévő célcsoport és a már ismert problémákra partnereinknél letesztelt megoldásokat nyújtva jóval nagyobb mennyiségű és hatékonyabban konvertált lead-eket generálunk!
Kihívások, amikre megoldást kell találni!
Kevés lead érkezik!
A probléma, hogy relatíve kevés látogató érkezik a hirdetett oldalra. Ezen lehet a legegyszerűbben változtatni, hiszen PPC hirdetésekkel jól célzottan tudunk megfelelő látogatókat hozni.
Nem minőségi lead-ek érkeznek!
Ilyen esetben a baj ott van, hogy a behozott látogatók minimális időt töltenek az érkező oldalon vagy nem is mennek onnan tovább. Ennek hátterében már egy rosszul kiválasztott vagy kialakított landoló oldal szokott állni.
Ha pedig hosszabb döntést igénylő szolgáltatást nyújtunk, akkor kevés egyetlen landoló oldal, többször kell információkat adni a felhasználóknak, egy logikailag összefüggő 'csatorna' mentén. Ez egy fontos lépés, mégis azt látjuk, hogy sok szolgáltató cég nem csatornában gondolkozik amikor felhasználóból lead, majd ügyfél lesz.
A két problémára tartalom és landoló oldalak gyártásával, majd ezekre egymás utáni érkeztetéssel lehet segíteni!
Nem hatékony a 'lead-ből ügyfél' konvertálás folyamata!
A beérkező ajánlatkérések/megkeresések kezelése a konvertálási folyamat legfontosabb része, ami csak a cég munkatársain múlik.
Beérkezik a megkeresés és 4 munkanapig nem kezeli senki? Vagy éppen egy olyan ember keresi az érdeklődőt, aki nem tudja megválaszolni a kérdéseit, kezelni a kétségeit? Gyakran előfordul, hogy nem gyűjtünk információkat és nem állítunk státuszokat az érdeklődőkhöz?
Az ilyen hiányos vagy nem jól meghatározott ügyfélkezelési folyamatok a végén sok be nem hozott ügyfélbe kerülhetnek!
A megoldás a jelenlegi folyamatok felülvizsgálatában, mérések és ügyfélinformációk feldolgozásában van.
Szükséges tevékenységek
Landolóoldal és tartalmak készítése
A sikeres lead gyűjtés és ügyféllé konvertálás folyamatának az alapja, hogy hova érkeztetjük a felhasználókat és ott milyen információkat adunk át nekik.
Szükségünk van legalább 1 db landoló oldalra/szolgáltatás. Ha pedig azok is még célcsoport szerint más 'paraméterekkel' rendelkeznek, akkor 1 db landoló/szolgáltatás/célcsoport felosztásban kell gondolkozzunk. A landoló oldalnak tartalmaznia kell minden - a szolgáltatással kapcsolatos - alapinformációt; a fájdalompontokra nyújtott megoldásokat; a mi szolgáltatásunk előnyeit és a pozitív döntéshez szükséges üzleti információkat (az ajánlatot vagy a módot, hogy hogyan kapnak ajánlatot)!
Viszont ha a szolgáltatásunkról történő döntés hosszabb gondolkozást igényel vagy összetett problémákra nyújtunk megoldást, akkor még információs tartalmakat is meg kell írjunk!
Landolóoldal készítése
Egy beszélgetés, illetve a kapott információk átolvasása után megírjuk a landoló oldalak szöveges tartalmát.
Technikailag ezt vagy a honlap sablonjába vagy egy külön landoló oldalak menedzselésére készített szoftverrel készítjük el!
Információs tartalmak (csali anyagok) írása
Legalább minden célcsoport+fájdalompont variációra kialakítunk információs tartalmakat. Ezek logikailag is kell kövessék egymást, a cél, hogy a több elérés során mindig új információt adhassunk a felhasználónak, így közelebb visszük őt a konvertáláshoz.
Ajánlat formázása, CTA-k kialakítása
Minden landoló és csali anyagot úgy kell kialakítani, hogy ha sikerült meggyőzni az adott ponton az üzleti cselekvésre, akkor legyen számára tiszta, hogy mit kell tennie ezért!
Anyagok a honlap dizájnjára szabása
A tartalmilag elkészült és technikailag megvalósított anyagokat egy dizájnilag konzekvens formára hozzuk, így a többször elért felhasználó egyből tudni fogja, hogy milyen cégről van szó.
Lead fókuszú hirdetések
A kialakított tartalmakra már csak releváns felhasználókat kell irányítani, olyan online marketing forrásokból, amik költséghatékonyan, mégis skálázhatóan képesek erre!
A célcsoportok és azok fájdalompontjai mentén lesznek a célzások és a hirdetési kampányok kialakítva. Így a felhasználók nagyon relevánsnak fogják érezni a saját problémáikra a látott hirdetéseket, a kattintás után megjelenő landoló oldal pedig erre erősít rá!
Nem elég csak egyszer a felhasználót a honlapra hozni. A viselkedése - melyik hirdetésünk és tartalmainkat látta, meddig olvasta el őket - alapján újra el kell érni őt, következő tartalommal és további problémái megválaszolásával. Ezek a remarketing hirdetések még közelebb fogják vinni őket az ajánlatkérésig vagy a szolgáltatás megrendeléséig.
Google Ads hirdetések
A Google hirdetési rendszere rengeteg és változatos célzási lehetőséggel, a hirdetési formák széles skálájával, valamint az adatok alapján a folyamatos optimalizálási lehetőséggel mindenképpen szükséges választás a felhasználók behozatalára.
Facebook és Instagram hirdetések
A Google-höz hasonló megoldásukat nyújtva az információ alapú tartalmak hirdetésére és újra-hirdetésére kiváló megoldás.
Affiliate megoldások
A kattintás alapú hirdetési rendszerek - ahol minden egyes kattintásért fizetni kell - mellett javasoljuk használni az itthon elérhető Dognet valamint Tradetracker affiliate rendszereket. Ezekben már a konkrét leadek gyűjtése után kell csak fizetni a megjelenítést biztosító média felületeknek.
Automatizálás, hírlevelezés
A hirdetési megoldásokkal sok felhasználót tudunk a honlapunkra terelni. De üzletileg mindenképp az az előnyös ha, egy olyan felhasználói csoportunk is van, akiknek gyakran, szinte ingyen tudunk kommunikálni.
Ezt pedig leginkább egy e-mail bekérése után egy hírlevél küldő megoldással tudjuk megtenni! Hiszen van jó pár tartalmunk, különböző célcsoportot akarunk elérni, ehhez pedig egy logikai láncot is tudunk csatolni.
Így az első levéltől kezdve nyomon tudjuk követni a felhasználót: megnyitotta-e a levelet; megnézte-e a landoló oldalt; ott mit csinált.
A viselkedéséből gyűjtött adatok alapján pedig új tartalmakat és oldalakat mutathatunk neki, további viselkedési adatokat gyűjtve, egyre közelebb terelve a konvertálásig.
Hírlevelek kialakítása
A honlap dizájnjában, a célcsoportok+fájdalompontjaik alapján alakítunk ki hírlevél sablonokat
A sablonokba pedig a használni kívánt landoló oldal iránt 'figyelemfelkeltő' elemeket emelünk át a levélbe!
Adatbázis építése
A hirdetésekkel elérjük a felhasználókat, akiknek letölthető anyagokat vagy nyereményeket ajánlunk a feliratkozásukért cserében!
Így átlagosan 2-10 kattintás áráért olyan felhasználóink/feliratkozóink lesznek, akiknek később 'ingyen' tudunk kommunikálni!
Hírlevélfolyamok, automatizmusok létrehozása
Az elkészült hírleveleket logikai folyamatokba soroljuk, megfelelő időzítést teszünk közéjük, mérjük a teljesítményüket, majd ezek alapján még folyamat elágazásokat is teszünk beléjük!
Folyamatok felülvizsgálata, mérése
A lead generálása már egy jól felépített folyamat mentén történik. Mi mást kellene még tennünk?
A házon belüli lead kezelési munkafolyamatokat is rendbe kell tenni és optimalizálni.
Hogy javuló és költséghatékony leadgeneráló rendszerünk legyen, szükségünk van adatokra és azok visszaadására a folyamatban résztvevő munkatársaknak.
Leadkezelés felülvizsgálata
A marketinggel behozott lead-ek házon belüli lekezelésén múlik, hogy a végül mennyi új ügyfelünk lesz.
Ezért muszáj átvenni, protokoll szinten meghatározni, hogy ki-mikor-hogyan kezeli, illetve adminisztrálja a megkapott lead-eket.
Folyamatok mérésének beállítása
A hatékonyság növeléséhez, valamint hogy meg tudjuk határozni, melyik marketing forrásra éri meg többet költeni, szükséges a leadgenerálási folyamat minden mérhető lépését mérni is.
A kapott információkat pedig felhasználni a folyamat hatékonyabbá tételére.
Monitorozás
A mérések beállítása mellett szükséges riportok segítségével visszacsatolást adni a marketing- és a leadkezelési folyamatot végző belső/külső munkatársaknak.
Ezt olyan formán tesszük meg, ahogy az adott személynek egyértelmű.
A végfelhasználói ügyfeleket generáló folyamat már jól bevált marketing illetve leadkezelési technikák konzekvens és rendszerbe szervezett kell legyen.
Ha szakértő tanácsaink illetve munkatársaink bevonásával történik, akkor költséghatékonyabban, skálázhatóan érheted el a célcsoportod értékes tagjait.
Amennyiben felkeltettük érdeklődésed, vedd fel velünk a kapcsolatot a lenti űrlap segítségével és beszélgessünk tovább!
Kapcsolatfelvétel