Lead Generálás B2B

A szolgáltató cégeknek mindig nehezebb az online marketing, hiszen ha igazán hatékonyak akarnak lenni de közben a kapacitásoknak megfelelő mennyiségű érdeklődőt (lead-et) akarnak szerezni, muszáj csatornákban illetve folyamatokba szervezni a marketing tevékenységet.
Majd egy jól kialakított és mért 'konvertálási folyamat' mentén pedig a marketinggel behozott lead-ekből ügyfeleket generálni.

Az, hogy új ügyfeleink legyenek, az azzal kezdődik hogy az elérni kívánt célcsoportot jól ismerjük. Nem csak, hogy ők kik: például magyar, 25-55 éves férfiak, akik éppen felújítanak, mert mi nekik szóló szolgáltatással rendelkezünk.

Muszáj ismernünk azt a 2-5 fájó pontot/problémát, amit a szolgáltatásainkkal meg tudunk oldani. Ezen problémák és megoldásuk mentén tudjuk leginkább konvertálni őket a nyújtott megoldásainkra.

Amiben cégünk tud segíteni, az a meglévő célcsoport és a már ismert problémákra partnereinknél letesztelt megoldásokat nyújtva jóval nagyobb mennyiségű és hatékonyabban konvertált lead-eket generálunk!

Kihívások, amikre megoldást kell találni!

Kevés lead érkezik!

A probléma, hogy relatíve kevés látogató érkezik a hirdetett oldalra. Ezen lehet a legegyszerűbben változtatni, hiszen PPC hirdetésekkel jól célzottan tudunk megfelelő látogatókat hozni.

Nem minőségi lead-ek érkeznek!

Ilyen esetben a baj ott van, hogy a behozott látogatók minimális időt töltenek az érkező oldalon vagy nem is mennek onnan tovább. Ennek hátterében már egy rosszul kiválasztott vagy kialakított landoló oldal szokott állni.

Ha pedig hosszabb döntést igénylő szolgáltatást nyújtunk, akkor kevés egyetlen landoló oldal, többször kell információkat adni a felhasználóknak, egy logikailag összefüggő 'csatorna' mentén. Ez egy fontos lépés, mégis azt látjuk, hogy sok szolgáltató cég nem csatornában gondolkozik amikor felhasználóból lead, majd ügyfél lesz.

A két problémára tartalom és landoló oldalak gyártásával, majd ezekre egymás utáni érkeztetéssel lehet segíteni!

Nem hatékony a 'lead-ből ügyfél' konvertálás folyamata!

A beérkező ajánlatkérések/megkeresések kezelése a konvertálási folyamat legfontosabb része, ami csak a cég munkatársain múlik.

Beérkezik a megkeresés és 4 munkanapig nem kezeli senki? Vagy éppen egy olyan ember keresi az érdeklődőt, aki nem tudja megválaszolni a kérdéseit, kezelni a kétségeit? Gyakran előfordul, hogy nem gyűjtünk információkat és nem állítunk státuszokat az érdeklődőkhöz?

Az ilyen hiányos vagy nem jól meghatározott ügyfélkezelési folyamatok a végén sok be nem hozott ügyfélbe kerülhetnek!

A megoldás a jelenlegi folyamatok felülvizsgálatában, mérések és ügyfélinformációk feldolgozásában van.


Szükséges tevékenységek

Landolóoldal és tartalmak készítése

A sikeres lead gyűjtés és ügyféllé konvertálás folyamatának az alapja, hogy hova érkeztetjük a felhasználókat és ott milyen információkat adunk át nekik.

Szükségünk van legalább 1 db landoló oldalra/szolgáltatás. Ha pedig azok is még célcsoport szerint más 'paraméterekkel' rendelkeznek, akkor 1 db landoló/szolgáltatás/célcsoport felosztásban kell gondolkozzunk. A landoló oldalnak tartalmaznia kell minden - a szolgáltatással kapcsolatos - alapinformációt; a fájdalompontokra nyújtott megoldásokat; a mi szolgáltatásunk előnyeit és a pozitív döntéshez szükséges üzleti információkat (az ajánlatot vagy a módot, hogy hogyan kapnak ajánlatot)!

Viszont ha a szolgáltatásunkról történő döntés hosszabb gondolkozást igényel vagy összetett problémákra nyújtunk megoldást, akkor még információs tartalmakat is meg kell írjunk!

Anyagok a honlap dizájnjára szabása

A tartalmilag elkészült és technikailag megvalósított anyagokat egy dizájnilag konzekvens formára hozzuk, így a többször elért felhasználó egyből tudni fogja, hogy milyen cégről van szó.

Lead fókuszú hirdetések

A kialakított tartalmakra már csak releváns felhasználókat kell irányítani, olyan online marketing forrásokból, amik költséghatékonyan, mégis skálázhatóan képesek erre!

A célcsoportok és azok fájdalompontjai mentén lesznek a célzások és a hirdetési kampányok kialakítva. Így a felhasználók nagyon relevánsnak fogják érezni a saját problémáikra a látott hirdetéseket, a kattintás után megjelenő landoló oldal pedig erre erősít rá!

Nem elég csak egyszer a felhasználót a honlapra hozni. A viselkedése - melyik hirdetésünk és tartalmainkat látta, meddig olvasta el őket - alapján újra el kell érni őt, következő tartalommal és további problémái megválaszolásával. Ezek a remarketing hirdetések még közelebb fogják vinni őket az ajánlatkérésig vagy a szolgáltatás megrendeléséig.

Google Ads hirdetések

A Google hirdetési rendszere rengeteg és változatos célzási lehetőséggel, a hirdetési formák széles skálájával, valamint az adatok alapján a folyamatos optimalizálási lehetőséggel mindenképpen szükséges választás a felhasználók behozatalára.

Facebook és Instagram hirdetések

A Google-höz hasonló megoldásukat nyújtva az információ alapú tartalmak hirdetésére és újra-hirdetésére kiváló megoldás.

Affiliate megoldások

A kattintás alapú hirdetési rendszerek - ahol minden egyes kattintásért fizetni kell - mellett javasoljuk használni az itthon elérhető Dognet valamint Tradetracker affiliate rendszereket. Ezekben már a konkrét leadek gyűjtése után kell csak fizetni a megjelenítést biztosító média felületeknek.

Automatizálás, hírlevelezés

A hirdetési megoldásokkal sok felhasználót tudunk a honlapunkra terelni. De üzletileg mindenképp az az előnyös ha, egy olyan felhasználói csoportunk is van, akiknek gyakran, szinte ingyen tudunk kommunikálni.

Ezt pedig leginkább egy e-mail bekérése után egy hírlevél küldő megoldással tudjuk megtenni! Hiszen van jó pár tartalmunk, különböző célcsoportot akarunk elérni, ehhez pedig egy logikai láncot is tudunk csatolni.

Így az első levéltől kezdve nyomon tudjuk követni a felhasználót: megnyitotta-e a levelet; megnézte-e a landoló oldalt; ott mit csinált.

A viselkedéséből gyűjtött adatok alapján pedig új tartalmakat és oldalakat mutathatunk neki, további viselkedési adatokat gyűjtve, egyre közelebb terelve a konvertálásig.

Folyamatok felülvizsgálata, mérése

A lead generálása már egy jól felépített folyamat mentén történik. Mi mást kellene még tennünk?

A házon belüli lead kezelési munkafolyamatokat is rendbe kell tenni és optimalizálni.

Hogy javuló és költséghatékony leadgeneráló rendszerünk legyen, szükségünk van adatokra és azok visszaadására a folyamatban résztvevő munkatársaknak.

 

A végfelhasználói ügyfeleket generáló folyamat már jól bevált marketing illetve leadkezelési technikák konzekvens és rendszerbe szervezett kell legyen.

Ha szakértő tanácsaink illetve munkatársaink bevonásával történik, akkor költséghatékonyabban, skálázhatóan érheted el a célcsoportod értékes tagjait.

Amennyiben felkeltettük érdeklődésed, vedd fel velünk a kapcsolatot a lenti űrlap segítségével és beszélgessünk tovább!

Kapcsolatfelvétel

    Név (kötelező)

    Telefon (kötelező)

    Email cím (kötelező, ne info@... legyen)

    Domain (ha van)

    Még nem tudomMég nem hirdetekPPC kezelés érdekel, már hirdetekPPC audit-oktatás érdekelFejlesztés érdekel

    Mekkora a levelezési listád?

    Nem tudom a listám méretét5 ezernél kisebb a listám5 ezernél nagyobb a listám

    Milyen levélküldőt használsz?

    MailChimpet használokMás levélküldőt használok

    Nem igazán tudomEgyszeri audit érdekelKiszerveznék marketing feladatot

    Ez a terület érdekel:

    Még nem tudomTanácsadás érdekelTechnikai segítség érdekelFolyamatos menedzselés érdekelHaladó, üzleti menedzselés érdekel

    Még nem tudom melyik érdekelKözösségi marketing audit érdekelFolyamatos közösségi marketing érdekelKözösségi marketing tanácsadás érdekel

    Még nem tudom, melyik érdekelAnalitika érdekelCRO érdekel

    Még nem tudomSEO audit érdekelFolyamatos SEO érdekelTartalom marketing érdekelSEO tanácsadást szeretnék

    PPC audit érdekelHírlevél audit érdekelSEO audit érdekelShopping audit érdekelMérés audit érdekel

    Még nem tudom10 db 300 szavas cikket szeretnék1500 szavas corner cikket szeretnék

    Még nem tudom melyik érdekelArculati gif érdekelSocial matrica érdekel

    Még nem tudomEmployer Branding audit érdekelKommunikációs segítség érdekelHR segítség érdekel

    Még nem tudomBranding audit érdekelBranding fejlesztés érdekel

    Még nem tudom melyik érdekelTikTok hirdetési fiókot szeretnékTikTok hirdetés kezelés érdekelTikTok tanácsadás érdekel

    Nem igazán tudomÉpítőipari kereskedő vagyokÉpítőipari nagykereskedő vagyokÉpítőipari kivitelező vagyok

    Még nem tudomSEO tartalomgyártás érdekelCikkírás / PR Cikkírás érdekelTartalom disztribúció érdekelLandolóoldal készítés érdekel

    Van saját marketingesemNincsen marketingesem

    Melyik workshop érdekel? (kötelező)

    Csoportos AI marketinges workshopCéges egyedi AI marketinges workshop

    2 különböző workshopra jelentkezés esetén 10%, 3-ra való jelentkezésnél 20% kedvezményt adunk! A kedvezmények nem összevonhatóak, a maximális kedvezmény 20%!
    A Partnereinknek, az Ecommerce Hungary illetve Bizalmi Kör tagoknak 25% kedvezményt biztosítunk!

    Partnerünk vagy? Esetleg EH vagy Bizalmi Kör tag?

    Még nem tudom, melyik érdekelIngyenes tájékoztatás érdekelA méréseim akarom átemeltetniTeljes átállás támogatást szeretnék!

    Partnerként kéremAjándékozottként kérem

    Partnerünk vagy? Esetleg EH tag? 10% kedvezményt adunk!

    Melyik képzés érdekel? (kötelező)

    Csoportos Analytics 4Céges egyéni Analytics 4Csoportos szerver oldali

    2 különböző workshopra jelentkezés esetén 10%, 3-ra való jelentkezésnél 20% kedvezményt adunk! A kedvezmények nem összevonhatóak, a maximális kedvezmény 20%!

    Partnerünk vagy? Esetleg EH tag?

    Melyik képzés érdekel? (kötelező)

    Csoportos képzésCéges tréningTeljes beállítás

    Partnerünk vagy? Esetleg EH tag?

    Kommunikációs tanácsadás érdekelAds tanácsadás érdekel

    Facebook kommunikációs audit érdekelFacebook PPC audit érdekel

    Google Ads audit érdekelShopping audit érdekel

    Üzenet:


      Név (kötelező)

      Telefon (kötelező)

      Email cím (kötelező, ne info@... legyen)

      Domain (ha van)

      Még nem tudomMég nem hirdetekPPC kezelés érdekel, már hirdetekPPC audit-oktatás érdekelFejlesztés érdekel

      Mekkora a levelezési listád?

      Nem tudom a listám méretét5 ezernél kisebb a listám5 ezernél nagyobb a listám

      Milyen levélküldőt használsz?

      MailChimpet használokMás levélküldőt használok

      Nem igazán tudomEgyszeri audit érdekelKiszerveznék marketing feladatot

      Ez a terület érdekel:

      Még nem tudomTanácsadás érdekelTechnikai segítség érdekelFolyamatos menedzselés érdekelHaladó, üzleti menedzselés érdekel

      Még nem tudom melyik érdekelKözösségi marketing audit érdekelFolyamatos közösségi marketing érdekelKözösségi marketing tanácsadás érdekel

      Még nem tudom, melyik érdekelAnalitika érdekelCRO érdekel

      Még nem tudomSEO audit érdekelFolyamatos SEO érdekelTartalom marketing érdekelSEO tanácsadást szeretnék

      PPC audit érdekelHírlevél audit érdekelSEO audit érdekelShopping audit érdekelMérés audit érdekel

      Még nem tudom10 db 300 szavas cikket szeretnék1500 szavas corner cikket szeretnék

      Még nem tudom melyik érdekelArculati gif érdekelSocial matrica érdekel

      Még nem tudomEmployer Branding audit érdekelKommunikációs segítség érdekelHR segítség érdekel

      Még nem tudomBranding audit érdekelBranding fejlesztés érdekel

      Még nem tudom melyik érdekelTikTok hirdetési fiókot szeretnékTikTok hirdetés kezelés érdekelTikTok tanácsadás érdekel

      Nem igazán tudomÉpítőipari kereskedő vagyokÉpítőipari nagykereskedő vagyokÉpítőipari kivitelező vagyok

      Még nem tudomSEO tartalomgyártás érdekelCikkírás / PR Cikkírás érdekelTartalom disztribúció érdekelLandolóoldal készítés érdekel

      Van saját marketingesemNincsen marketingesem

      Melyik workshop érdekel? (kötelező)

      Csoportos AI marketinges workshopCéges egyedi AI marketinges workshop

      2 különböző workshopra jelentkezés esetén 10%, 3-ra való jelentkezésnél 20% kedvezményt adunk! A kedvezmények nem összevonhatóak, a maximális kedvezmény 20%!
      A Partnereinknek, az Ecommerce Hungary illetve Bizalmi Kör tagoknak 25% kedvezményt biztosítunk!

      Partnerünk vagy? Esetleg EH vagy Bizalmi Kör tag?

      Még nem tudom, melyik érdekelIngyenes tájékoztatás érdekelA méréseim akarom átemeltetniTeljes átállás támogatást szeretnék!

      Partnerként kéremAjándékozottként kérem

      Partnerünk vagy? Esetleg EH tag? 10% kedvezményt adunk!

      Melyik képzés érdekel? (kötelező)

      Csoportos Analytics 4Céges egyéni Analytics 4Csoportos szerver oldali

      2 különböző workshopra jelentkezés esetén 10%, 3-ra való jelentkezésnél 20% kedvezményt adunk! A kedvezmények nem összevonhatóak, a maximális kedvezmény 20%!

      Partnerünk vagy? Esetleg EH tag?

      Melyik képzés érdekel? (kötelező)

      Csoportos képzésCéges tréningTeljes beállítás

      Partnerünk vagy? Esetleg EH tag?

      Kommunikációs tanácsadás érdekelAds tanácsadás érdekel

      Facebook kommunikációs audit érdekelFacebook PPC audit érdekel

      Google Ads audit érdekelShopping audit érdekel

      Üzenet:

      Leadgyűjtéssel kapcsolatos cikkeink

      2024.10.24.
      Lead Generálás keresőoptimalizálással: Hogyan szerezz minőségi leadeket?
      Képzeld el, hogy a weboldalad rendszeresen új érdeklődőket vonz, anélkül, hogy folyamatos hirdetésekre költenél! Ez nem csupán álom, hisz a keresőoptimalizálás segítségével lehetséges.
      2023.03.03.
      Landing oldal készítés útmutató – tippek és a legjobb alkalmazások!
      Ebben a cikkben összegyűjtöttük számodra, mit érdemes tudni a valóban jól konvertáló landing page-ekről. Ismerd meg a felépítéssel kapcsolatos trükköket, illetve a legnépszerűbb szoftvereket, melyeknél nem csupán a funkciókat soroljuk fel, hanem feltüntetjük az árazásukat is!
      2022.09.05.
      Lead generálási tippek – B2B
      Amennyiben cégeknek nyújtunk szolgáltatást vagy termékeket, abban az esetben is kiemelt szerepe van a minőségi lead-ek gyűjtésének. Cikkünkből kiderül, hogy mire érdemes figyelni, ha üzletileg valóban értékes érdeklődőkre tennénk szert!
      2022.08.15.
      Nem a marketinggel, a lead kezeléssel van gond!
      A leadgenerálás nehéz kenyér, főleg ha szabotáljuk a marketinges munkáját! Pár tipikus problémát gyűjtöttünk össze, ami meggátolja hogy a behozott minőségi lead-ekből végül új ügyfeleink lehessenek!