Júliusban egyre több Google Ads fiókban jelent meg a konverziók között egy új konverziós csoport, a helyi konverziós műveletek.
A Google Ads rendszere automatikus menedzseli ezeket a művelteket. Ezek a konverziók miként segítik a kampányok optimalizálását?
Új cikkel is bővült a súgó: https://support.google.com/google-ads/answer/9013908?hl=hu
A Google Ads rendszere automatikus menedzseli ezeket a konverziós műveleteket.
A súgó alapján a hivatalos definíció:
A helyi konverziós műveletek azok, amikor a felhasználók a hirdető fizikai helyével (például egy bolttal) kapcsolatos műveletet hajtanak végre a hirdető egyik hirdetésével való interakció után. Mivel a helyi konverziós műveletek a Google termékeiben és szolgáltatásaiban következnek be (például a Google Térképen), a Google Ads automatikusan határozza meg őket. A helyi konverziós műveletek adatai összesítettek és anonimizáltak.
6 féle helyi műveletet van:
- Kattintással indítható hívások
- Helyi műveletek – útvonalterv
- Helyi műveletek – webhelylátogatások
- Helyi műveletek – egyéb elköteleződések
Továbbá még kettő. Ezekkel én még nem találkoztam magyar Google Ads fiókjaimban:
- Helyi műveletek – rendelések (ágazatspecifikus)
- Helyi műveletek – menümegtekintések (ágazatspecifikus)
Hol találhatóak a felületen a helyi konverziós műveleteket?
Google Ads főmenün belül: Tools / Measurement / Conversions / Conversion actions
Szűrőt használva könnyen ki is listázhatjuk ezeket a konverziókat. Forrás: Google hosted
Továbbá különböző jelenetesék esetében szegmentálhatunk is a helyi konverziós műveletekre, pl.: kampány vagy hirdetéscsoport szinten
Fontos, hogy
- Ez a konverzió típus csak az “Összes konverzió” oszlopban jelenik meg, nem a “Konverzió” oszlopban
- Nem lehet ezen konverziók beállításait szerkeszteni
- A rendszer automatikusan hozza létre ezeket a konverziókat
Ezek a konverziók miként segítik a kampányok optimalizálást?
Kiemelném a 6 konverziós művelet közül az egyik számomra legérdekesebbet, ez pedig a “Helyi műveletek – útvonalterv”-et.
Ez a konverzió akkor könyvelődik el, amikor
Google bármelyik helyalapú hirdetésében vagy szolgáltatásában megtalálható „Útvonaltervezés” gombra való kattintások egy hirdetéssel való interakció után.
Ez a konverzió
- ahol a szolgáltatás helyhez kötött, pl.: fogászat, étterem, kávézó, masszázsszalon
- olyan vállalkozások esetében lehet kiemelten fontos, akik tudatosan kezelik a Google Business fiókjukat, és használják is a Location extension-t.
- megmutatja, hogy mennyien választották útvonaltervezést ehhez a pontos címhez
Nem gondolom, hogy ez egy olyan konverzió típus lenne, amire kimondottan optimalizálnék egy hirdetési fiókot. Azonban egy hirdetéscsoport esetében olyan bónusz konverziónak értelmezem, ami kvázi az alap konverziót kiegészíti, tovább erősíti annak értékét.
Elég erős a gyanúm, hogy egy jó interior fotó és pontos nyitvatartás információk jótékonyan hatnak ezen konverzió alakulására.
Fogászat ügyfelemnél meglepetésként ért, hogy a külföldön megjelenített hirdetések kapcsán, a bejelentkezésekhez képest 5%-a volt az Útvonalterv helyi konverziós művelet.
Nem gondoltam volna, hogy a felhasználók űrlapos bejelentkezés alkalmából ilyen nagy arányban még útvonalat is terveznek.
Elképzelhetőnek tartom, hogy a település neveket tartalmazó keresési kifejezésekhez, ilyen Útvonalterv konverziók, később biztos nagyobb számban allokálódnak.
Első benyomások
Mivel automatikusan jelentek meg ezek a konverziós műveletek, ezért szemrevételezéskor kicsit úgy tűnt, mintha torzítanák az adatokat.
Azonban ha a funkció mögé nézünk, akkor láthatjuk, hogy nem erről van szó. Inkább kellő figyelmességgel kell kezelni ezeket a konverziókat a jelentések kapcsán.
Olyan vállalkozás esetében, amelyik valós üzlet vagy bolthálózattal rendelkezik, kimondottan hasznos lehet ezen új konverziós adatok figyelembe vétele. Egy akció vagy egy új termék bemutatója akár ugrásszerű konverziónövekedést is eredményezhet.
Az biztos, hogy ezek a konverziós műveletek nem módosíthatóak és nem is törölhetőek.
Ezért ha eddig használtunk több konverziót a “Összes konverziók”-nál, akkor ezentúl szűrést kell használnunk a jelentéseinkhez. Ez azonban nem minden esetben áll kézre, főleg ha konverziós értéket akarjuk figyelemmel kísérni.
Szabo Balazs
2012 óta dolgozom a HD-nál, én vezetem a PPC csapatot. Ahogyan a feleségemet, engem is vonz a data-science.