2020 januárjában sem tétlenkedtünk: rögtön két szakmai konferencián is részt vettünk, hogy tudást halmozzunk a fejlődés érdekében, és megosszuk a miénket is az érdeklődőkkel. Két erős terepet választottunk erre, meglátogattuk a VII. Magyar Marketing Fesztivált és az Ecomerce Expo 2020-at.
VII. Magyar Marketing Fesztivál – 2020.01.23.
A tavaly 1500 döntéshozóval megrendezett, telt házas Magyar Marketing Fesztivál erős szakmai programmal és „látványos show”-val érkezett, idén immár 7. alkalommal. Az esemény célja a 2020-as év várható üzleti és marketingtrendjeinek bemutatása volt, egyúttal a vállalkozások, cégvezetők és döntéshozók felkészítése az idei év kihívásaira. A rendezvényen több mint 25 előadó – köztük mi is – exkluzív előadása várta a látogatókat. Az előadásokból megtudhattuk, hogy az előttünk álló évre milyen marketingeszközök és megoldások állnak a rendelkezésünkre, amelyek alkalmazásával a vállalkozások fejlődése garantált.
De ez az esemény nem csak az előadások szempontjából volt érdekes, legalább ekkora hangsúlyt kapott a kapcsolatépítés is. A kapcsolatépítő networking egy szakértői segítséggel moderált találkozási és tőkemegosztási lehetőség, ahol egy-egy résztvevő akár 100 új potenciális szakmai partnert találhat. És ha még ez sem lenne elég, a „Milliárdosok klubjában” egyenesen a nagyoktól lehet tanulni, ugyanis ezen a kerekasztal beszélgetésen meghaltathattuk a kicsiből naggyá nőtt cégek tapasztalatait, ami elég inspirációt nyújtott mindazok számára, akik hasonló babérokra törnek.
Ezek mellett idén is volt egy több mint 50 standos szakkiállítás, ahol a kivitelezők nem csak egyedi ajánlatokkal várták a látogatókat, hanem számtalan új terméket, szolgáltatást is bejelentettek a piac számára.
Cégünket a konferencián ezúttal Nádor Botond, SEM tanácsadónk képviselte, aki a 2020-as év legnagyobb e-kereskedelmi fegyveréről, a Google Shoppingról tartott előadást. Botond feketeöves marketinges, 2008 óta foglalkozik a szakmával, azon belül is az online marketing kampányok, az online értékesítés, valamint a kkv-k online kihívásaival, amiből a márkaépítés sem maradhat ki.
A Google Shopping a legnagyobb érdeklődéssel várt online hirdetési eszköz, ami a jóslatok szerint megreformálja az ország (és régió) e-kereskedelmét, így aztán használata mondhatni kötelező. Botond előadásában bemutatta az alternatívákat, csapdákat, és néhány költségoptimalizálási lehetőséget is.
Ecommerce expo 2020 – 2020.01.30.
Pontosan egy héttel később érkezett is a következő esemény: Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciáján volt a sor. Ahogy az előző években, úgy idén is vártuk a kiállított standunknál az érdeklődőket, de az előadók sorát is gyarapítottuk.
Az öt éves múltra visszatekintő konferencia a hazai e-kereskedelmi szakma egyik legfontosabb találkozójává vált. Kezdetben főként előadásokat és kerekasztal-beszélgetéseket hallhattunk az eseményen, ám a szervezők évről-évre bővítik, színesítik az expo-t, így az utóbbi években már angol nyelvű előadások, interjúk is bekerültek a programba.
Szoboszlai Adrienn, SEM tanácsadónk a PPC kampányok hatékonyságának alapjáról, a jó feedről osztotta meg tudását. Segítségével az érdeklődők megismerhették a kampányok sikerek optimalizálását, a típus hibákat és azok elkerülési módját, a feed fejlesztését, valamint azt, hogy miként juthat valaki olyan óriási versenyelőnyhöz, amit a konkurensei aligha tudnak majd behozni. Nem beszélve arról a marketing költségről, amit mindezzel megspórolnak majd.
Ha szeretnéd te is növelni céged hatékonyságát, keress minket bizalommal, ahol a legkiválóbb szakértők kalauzolnak el a digitális világ rejtelmeibe!