A digitális világ és annak felhasználása folyamatosan változásban van, amivel mind a marketing szakembereknek, mind a vállalkozásoknak lépést kell tartaniuk, ha sikeresek akarnak lenni. A 2020-as év nagy kérdése, hogy pontosan milyen változásokra és trendekre is lehet számítani, milyen irányba kell nyitniuk mindkét fél képviselőinek.
Erre a kérdésre adnak választ ügynökségünk specialistái, így most öt pontban összefoglalva megtudhatod, hogy milyen területen kell fejlesztened magad vagy a vállalkozásod, ha az új évtizedben is eredményes akarsz lenni.
- Nyitottság és gyors reakció
Azzal nem árulunk el nagy titkot, ha azt mondjuk, minden bizonnyal egy még összetettebb, még több lehetőséget nyújtó terület lesz az online marketing idén. Új eszközökre számíthatunk, valamint a két nagy marketing világcég (Google, Facebook) biztosan – ahogy eddig minden évben tette – legalább havi pár újdonsággal kijön majd. Ezek gyors megértése és implementálása továbbra is versenyelőnyt fog jelenteni azok számára, akik mielőbb élni tudnak ezekkel az eszközökkel. Jelenleg az üzleti tervezés sok ügyfelnél elérte azt a szintet, hogy teljesen máshogy kell gondolkozni a további növekedéshez. Muszáj új eszközöket kipróbálni és több erőforrást fordítani a brand típusú kampányokra, mert sokuknál már ki vannak maxolva a performance megjelenések.
- Tartalomgyártás, tartalomgyártás, tartalomgyártás
2020-ban tovább folytatódik a trend, miszerint a márkák és a weboldalak saját maguk foglalkoznak a tartalomgyártással. A különböző közösségi média platformok és a videómegosztó alkalmazások masszív növekedése rávilágít arra, hogy a fogyasztók ezekhez a tartalmakhoz milyen erőteljesen tudnak kötődni. Egy márkának ez egy nagyon jó lehetőség a hűség kialakítására, legyen szó akár szöveges, akár képes, akár videós tartalmakról. Valószínűleg növekedni fog a videóhirdetések illetve a képekhez kötődő hirdetések aránya is.
- Google Ads és PPC
A Google Ads-nál a helyet változatlan: a fő trend továbbra is az, ami 2019-ben is volt. PPC tekintetében már nem úgy kell gondolnunk a smart megoldásokra, mint a munkánk fő ellenségére. Meg kell tanulnunk szimbiózisban élni a Google gépi tanulást alkalmazó fejlesztéseivel, mert azok nem ránk célzó fegyverek, hanem eszközök a megfelelő kezekben. Ahhoz, hogy kihasználjuk az ezekben rejlő potenciált, ugyanúgy mély szakmai tudásra van szükség, mint az eddigi manuálisabb munka során, pusztán más jellegű operatív teendőink lesznek.
- Google Shopping és feed optimalizálás
A tavalyi év újdonsága volt, hogy bevezették Magyarországon is a Google Shoppingot. Ez nagyon meghatározó esemény volt a hazai e-kereskedelmi piacon, azonban továbbra is azt látjuk, hogy még nem teljes a felkészültség e téren. Az idei évben a feed optimalizálás egy nagyon sarkalatos pont lesz, amit az ügyes hirdetők Facebook Ads-ben is kihasználnak. Hamarosan számíthatunk a store visits adatok megjelenésére is Google Analyticsben (Google Ads-ben már van ahol elérhető) és az Analytics Attribution további fejlesztéseire.
- A képkereső lesz az új trend
A Google képkereső használata mobilon 60%-ot növekedett 2016-ról 2018-ra. A képkereső használata egyre elterjedtebb trend, amely az online kereskedelmi piacot is meghatározza. Magyarországon jelenleg nem jelennek meg hirdetések a képkeresőben, azonban ez amint megváltozik, további lehetőségeket nyújt a Google Shopping növekedésére.