2020-ban sem maradhattunk le egyik kedvenc konferenciánkról, ahol a legnagyobb profikkal együtt, közösen gondolkodva vizionálhattuk a közeljövő digitális világát, annak fejlődését és változásait.
Bizony, a Superweekről van szó, amelyet idén is megrendeztek a festői szépségű Galyatetőn, és ami ilyenkor öt napra egy igazi nemzetközi brainstorming helyszínévé válik. A január 27-31. között megtartott eseményen ezúttal Balázs (PPC divízió vezető), Krisztián (SEM tanácsadó) és Adrienn (PPC tanácsadó) vettek részt a csapatunkból.
A Superweek egy 2012 óta futó, kezdetben más területeket is lefedő, később már kizárólag digitális méréstechnikára fókuszáló többnapos konferencia. A szervező Bánóczy Zoltán és csapata, a kezdetek óta Galyatetőn lévő Grandhotelbe szervezi a nagyon családias, napi 100-200 főt fogadó eseményt. A rendezvénynek volt spin-off eseménye már Romániában, Mumbai-ban és Jamaicán is.
Az egész világról érkeztek a szakma legjobbjai
A konferencia öt napján az analitika krémje adott elő és hallgatta egymást, Franciaországtól, Belgiumon és az Egyesült Királyságon át egészen Amerikáig és Ausztráliáig. Jelen voltak olyan nagyágyúk, mint Yehoshua Coren, Simo Ahava, Doug Hall, Stéphane Hamel vagy éppen Brian Clifton.
Tim Wilson – Adatvizualizáció, idegtudomány, és mindaz, ami fontos, az elemzőknek
Az egyik legérdekesebb előadást Tim Wilsontól hallhattuk, aki az USA-ból érkezett. Tim azt a gondolatot vetette fel, hogy teljesen mindegy, hogy éppen a Data Studio, az Excel, vagy a Google dokumentumok adatait elemezzük is, a lényeg, hogy a felhasználó megérti-e azokat, és tudja-e használni az információkat. Az idegtudomány és a pszichológia módszereit is használva hasznos tippeket kaptunk arról, hogy az adatvizualizáció alapelveit hatékonyan alkalmazzuk.
Peter Jakuš – Támogatott elemzés
A londoni Peter Jakuš előadása szintén mély benyomást tett ránk. Petertől megtudhattuk, hogy a vállalkozások 80%-a miért elemzi rosszul az adatait, és, hogy miként válhatunk valóban ügyfélközpontúvá. Peter megosztotta velünk tapasztalatait, amiket az e-kereskedelemben, valamint a bankokkal és távközlési cégekkel való együttműködése során szerzett.
Andrey Sukhovoy – Az optimális költségvetési elosztás meghatározása a digitális marketingcsatornák között
Az ukrajnai Andrey előadása azért is volt kifejezetten érdekes számunkra, mert mi a HD-nál is foglalkozunk a témával. A marketingszakemberek és elemzők nemcsak azt akarják tudni, hogy mely csatornák és kampányok vezetik az értékesítést, hanem azt is, hogy mi az, ami megtérül. Tudni akarják, hogyan lehet optimalizálni a digitális marketing teljesítményét a stratégiától kezdve a kulcsszavak megfelelő használatáig. Andrey szerint a marketingszakértő döntése az, hogy hogyan válassza ki a tökéletes költségvetési elosztást a csatornák között, amivel előre tudhatja majd, hogy milyen eredményeket várhat a jövőben.
Igazán örülünk, hogy ismét részt vehettünk egy olyan kiváló analitika konferencián, mint a Superweek.
Olvasd el a 2019-es konferenciáról írt cikkünket is!
Superweek: Jövőre ismét találkozunk!