Az elmúlt 3 hónap jelentős változást hozott mindenki életében, a munkatársak személyes és szakmai tapasztalataiból 2 cikket írunk. Ebben a cikkben 5 jó dolgot szedtünk össze a szakmai oldalról.
Június 2., kedd reggel:
Furcsa izgalommal nyomjuk ki a b.c. időkben megszokott időpontra állított ébresztőinket, érezzük, ez a reggel ma mást mint a többi 🙂
Felkelés után kérdőn állunk a hirtelen izgalmasnak tűnő ruhatárunk előtt, majd gyors készülődést követően, természetesen kissé késésben -de szigorúan maszkban! – indulunk el az utóbbi hónapokban elhagyatott főhadiszállásunkra.
Lassan 3 hónapja nem ültünk az asztalunknál, nem főztük le a szokásos ebéd utáni kávénkat és nem láttuk kedvenc munkatársainkat sem. Először zavartan, majd egyre inkább feloldódva fedezzük fel újra az irodát, és egymást, de párszor azért elönt minket az édes nosztalgia, hogy milyen is volt melegítőben ugyanez a meeting egy virtuális tárgyalóban.
A visszatéréskor szerencsére volt lehetőségünk a fokozatosságot választani, és rengeteg pozitív munkaszervezési tapasztalattal nekivágni újra az irodai létnek. A végére annyira belerázódtunk már a távmunkába, hogy úgy gondoljuk, inkább nyertünk ezzel a helyzettel, mint veszítettünk.
Mostani írásunkban összegyűjtöttük azt az 5 pozitív dolgot, amivel gazdagodtunk, és tanulva belőlük, adaptáljuk őket a jövőre nézve is! Hamarosan jövünk a második résszel, ahol a csapat személyesebb tapasztalatait gyűjtjük majd össze!
- Időmenedzsment – avagy az idő pénz
Nem volt mese, új napi rutint kellett kialakítanunk: legyen kerete a munkanapnak, legyen idő mozogni, egészségesen étkezni, legyen idő a reggeli team callokra…
A kezdeti kapkodások, összefolyt hétköznapok és hétvégék után mindenki megtalálta a saját helyét, és pár hét után azt vettük észre, hogy sok mindenre jut időnk, amire korábban nem. A titok igazából a rendszerben és rendszerességbenrejlik! Az előre eltervezett időbeosztást a későbbiekben is megtartjuk, hiszen ha látjuk, hogy milyen szuper programok és kötelességek várnak még ránk, az a hatékonyságunkra is jótékonyan hat.
A tudatosabb időbeosztás azt is magával hozta, hogy rájöttünk, mennyi időt vettek el olyan dolgok, amik nem feltétlen visznek előre. Ezeket a tevékenységeket elengedtük, és nem is akarjuk, hogy visszaszivárogjanak a munkanapjainkba!
- Digitális forradalom: a cél szentesíti az eszközt
Online marketing ügynökségként még számunkra is furcsák voltak az első Zoom meetingek. Bár voltak ügyfelek, akik elsőre kétkedve álltak az online megbeszélésekhez, szerencsére hamar bebizonyosodott, hogy még mikrofon próbával együtt is gyorsabban térünk a lényegre egy online találkozón, és a legtöbb problémát egy-egy e-mail váltásban is meg tudjuk oldani.
A belsős kommunikációnk szintén evolúciós fejlődésen ment át: összességében sokkal többet kommunikáltunk egymással és ami még fontosabb, sokkal konzekvensebben. Hamar rájöttünk, hogy megérte erre több időt dedikálni, hiszen felesleges köröket tudtunk megspórolni.
Külön felüdülés volt a heti össznépi körkapcsolásunk, mely során nemcsak munkaélményeinket, de az aktuális lelkiállapotunkat is megosztottuk egymással.
Szóval a későbbiekben sem felejetjük el a jelszavainkat a Skype, Zoom, Teams fiókjainkhoz, és ügyfeleinkkel a meetingek, oktatások, konzultációk egy részét az online térbe szeretnénk áthelyezni.
Természetesen tartunk majd személyes találkozókat is, amikor ennek fontos szerepe lehet. Egymással pedig mindenképp marad a napi egyeztetés, de ha lehet, a munka utáni sörözéseket már az irodában tartanánk 😉
- Újratervezni, újratervezni, újratervezni
Ha valamikor, akkor most biztosan mindenki rá volt kényszerítve az újratervezésre. Az első hetek masszív újragondolásokkal, átalakulásokkal és sajnos leálásokkal is jártak. Ráébredtünk arra, hogy időnként szükség van megállítani a mókuskereket és auditálnunk saját magunkat is, és bár ha a számok nem is indokolják, kísérleteznünk kell új megoldásokkal is. Erre most végre tudtunk időt szakítani, olyan problémákkal foglalkozni, amik azért mert sosem voltak igazán “SOS”-ek, a to-do listünk alsó felére kerültek.
Láttuk azt is, hogy milyen egy teljes irányváltás egy vállalkozás hirdetési stratégiájában, így már felkészülten, rugalmasan és magabiztosan állunk egy esetleges második hullám elébe. Emellett továbbra is törekszünk az újításokra, hiszen minden fiókunk esetében jót tett egy kis vérfrissítés, illetve a saját szakmai motivációink, érdeklődésünk magasabb fokozatra kapcsolása is.
- Home office – nem csak akkor, ha jön a szerelő!
Mint sok más ügynökség, multi és back-office részleg mi is rájöttünk, hogy ez simán megy! Nem csak hogy ugyanúgy, de legtöbbször hatékonyabban is! Nem fáradunk el az ingázásban, nem zavar az irodai alapzaj, jobban be tudjuk osztani a napunkat, frissebbek vagyunk és kreatívabbak, pihentebbek. Miért ne tarthatnánk meg ezt hosszútávon? Hiszen ha a magánéletünkben egyszerűen jobban érezzük magunkat így, hogy például több időnk van sportolni, végre tudunk rendszeresen egészségeseket főzni vagy éppen jobban megy a munka attól, hogy egy lélek sem bámulja a monitorunkat, akkor az biztosan kihat a munkakedvünkre, teljesítményünkre is.
- Újra az iskolapadban!
A legtöbben elvégeztünk minimum egy online kurzust, kiolvastunk néhány önfejlesztő könyvet és végre utánanéztünk olyan szakmai kérdéseknek, amiket eddig csak halogattunk. Egyszerűen volt egy kis plusz időnk, amit nem a koronavírusos cikkek olvasgatásával szerettünk volna eltölteni. Sokunk most tapasztalta meg először, hogy milyen az online tanulás, vagy, hogy milyen az, amikor nem a külső elvárások miatt tanulunk valami újat, hanem egyszerűen érdekel minket egy terület. És hát evés közben jön meg az étvágy! Mivel továbbra is rengeteg képzés érhető el online ingyen, vagy kedvezményesen, ezt a jó szokásunkat biztosan folytatjuk, sőt folyamatosan ajánljuk egymásnak, ha valaki talált valami jó lehetőséget.
Most, hogy vége…
A társaság egyik fele már nagyon várta, a másik fele annyira nem. De hát mások vagyunk, más igényekkel, gondolatokkal. Ami biztos, hogy egymáson és magunkon is azt látjuk, hogy az elmúlt hónapok lelassulása nagyon jót tett! Az átlagnál egy picit jobban benne vagyunk a digitális pörgésben, sokszor szakmai ártalomból nézzük végig az összes YouTube reklámot, vagy pörgetjük az Instát. Viszont előbb- utóbb mindannyiunknál eljött az a pont amikor eldöntötte, hogy a hírek és #maradjotthon posztok helyett az offline életet választja!