17. alkalommal került megrendezésre az Ecommerce Summit konferencia Visegrádon. Az eseményről és az ottani előadásainkról szól ez a cikkünk!

17. alkalommal került megrendezésre az Ecommerce Hungary Elektronikus Kereskedelem konferenciája, Visegrádon. Amellett, hogy idén háromra bővült az előadói termek száma, különös aktualitása is volt a konferenciának. Míg a világjárvány miatt számos ágazat küzdött nehézségekkel, az e-kereskedelem sosem látott rekordokat döntött. A 17 kiállító és a 300 résztvevő mellett ott jártunk mi is a konferencián és szakértőink előadóként is megosztották tapasztalataikat és tudásukat a témában.

Ahogy már korábbi cikkeinkben is beszámoltunk róla, az új évtizedben kivételes figyelmet kapott az egyébként is felfelé ívelő online kereskedelem. A gyors reakciónak és alkalmazkodásnak köszönhetően a cégek hasznukra tudták fordítani a pandémia által kialakult helyzetet: a hazai e-kereskedők az első negyedévben mintegy 9,9 millió belföldi rendelést teljesítettek, bruttó 149,6 milliárd forint értékben. Ebben a nem mindennapi helyzetben – mint utólag is beigazolódott –  mi is hasznos tanácsokkal láttuk el ügyfeleinket, így nem volt kérdés, hogy az Ecommerce Hungary konferenciáján előadóként is megosztjuk tapasztalatainkat. A HD marketing PPC szakmai divízióvezetője, Szabó Balázs az árak optimalizálásáról tartott előadást, de mivel az influencer marketing is releváns számukra, így testvércégünk, a Star Network is az előadók között volt. Sápi Márton értékesítési vezetőnk az influencer kampányok mérhetőségéről beszélt előadásában.

Szabó Balázs, HD marketing, PPC szakmai divízióvezető – Optimalizáljuk az árazásunkat!

Szabo-Balazs-eloadas-Ecommerce-Summit

Nap, mint nap kapunk az ügyfelektől feedeket; termékekkel, rengeteg adattal és természetesen sok árral dolgozunk a hirdetésekben. Mi már sokszor csak a végeredményét látjuk az árazásnak, az árazás logikáját azonban nem ismerjük. Ha szeretnénk hatást gyakorolni az ügyfélre, mert van ötletünk, az mindig kimerítő proaktivitást igényel.

Áraink versenyképességéről a Google Merchant Centerben már látunk információkat, így jött az az ötletünk, mely szerint, ha PPC kampányt futtatunk sok termékkel, akkor mi lenne, ha idő alapon vizsgálnánk a termékeink árváltozását a kampányok teljesítésével párhuzamosan.

Ennek következtében azt tapasztaltuk, hogy bizonyos árváltozások során felpörögtek a számok és a kampányok, illetve javult a teljesítmény. Kiderült az is, hogy hiába jó a termék, az ár és az ajánlat is, szükség van stratégiára az árazás és a PPC viszonylatában is.

Így tehát az ötletünk az volt, hogy az árazási stratégiát dinamikusan kell megvalósítani, amelyet egy automata vagy hybrid rendszernek kell irányítania. Végső konklúzióként pedig elmondhatjuk, hogy elengedhetetlen a mélyebb együttműködés ügyfeleinkkel ahhoz, hogy megértsük meg az árpolitikát.

Sápi Márton, Star Network, értékesítési vezető – Az Influencer kampány is mérhető! Új mérési modellek, esettanulmányok első kézből

Sapi-Marton-eloadas-Ecommerce-Summit

Összevetve a televíziót a Youtube felülettel, ma már sokkal többen használják a Youtube felületét, és egyre nagyobb azoknak az aránya, akik egyáltalán nem szoktak televíziót nézni manapság. Ez egy tény, így hirdetési szempontból mindenképpen érdemes kihasználni ezt. Az influencer tartalmak eloszlása az online platformokon a következő: 1. Youtube, 2. Instagram, 3. Facebook

Sok e-kereskedő még mindig óvatos és fenntartásai vannak, viszont figyelembe kell vennünk, hogy statisztika alapján a legidegesítőbb reklámtípus a tévés – válaszadók 67%-át zavarja –, nem sokkal lemaradva következnek utána a Youtube-os átkattintható videós reklámok. Sokkal kevésbé érzik zavarónak a fizetett Instagram reklámokat és a videós szponzorációkat az emberek.

6 alappillére van egy influencer együttműködésnek:

  1. Elérés – vizsgáljuk meg hogy megfelelő-e a célcsoport. Más árakkal összevetve megéri? Mennyi volt az egyedi felhasználó?
  2. Forgalomterelés – döntsük el, hogy online vagy offline! Átjön az üzenet? Megéri odamenni? Mi a leggyorsabb útvonal?
  3. Direkt konverzió – online vagy offline? Adjunk exkluzív ajánlatot, kuponkódot, az affiliate együttműködés is opció. Figyeljük a customer lifetime value alakulását, használjunk remarketinget a korábbi látogatókra.
  4. Indirekt konverzió
  5. Bevonódás – válasszunk releváns témát az influencerhez, alakítsuk ki a metódust. Kerüljük a nagyon hosszú hashtageket.
  6. Márka affinitás – ne az elérést vizsgáljuk! Vonjuk be a követőket, aktivizáljuk őket.

 

Ha szeretnél folyamatosan naprakész lenni a legújabb marketing trendekkel kapcsolatban, kövesd folyamatosan friss tartalommal ellátott blogunkat, vagy iratkozz fel hírlevelünkre a linkre kattintva!