Bár az összeszokás nem volt zökkenőmentes, úgy döntöttünk, hogy a próbaidő lejárta után határozatlan időre meghosszabbítjuk új munkatársunk, a mesterséges intelligencia szerződését!
Az elmúlt hónapokban számos AI eszközt és beépített AI funkciót teszteltünk, hogy reális képet kapjunk arról: milyen munkafolyamatokba, mennyi esetleges extra energia és idő ráfordítással tudjuk bevetni az új munkatárs kompetenciáit.
Azt már eddig is tudtuk, hogy van élet a ChatGPT-n is túl, így egy mesterséges intelligencia vezérelte képszerkesztőt (Midjourney) és egy magyar fejlesztésű videó készítőt (Colossyan) is kipróbáltunk hirdetéseinkhez. Hogy legyen összehasonlítási alapunk a teljesítmény elemzéséhez: mi, social media managerek is elkészítettünk egy-egy szöveg és kép verziót a projektekhez, és párhuzamosan hirdettük a két tartalmat.
A tesztidőszak végén mindegyik esetben szemmel láthatóan több időbe telt az AI-al együtt dolgozni, és az eredmények sem döntötték egyértelműen felé a mérleg nyelvét. Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy ennek ellenére miért szeretnénk továbbra is együtt dolgozni vele? Azt látjuk, hogy ha megtaláljuk azokat a rész munkafolyamatokat, ahol igazán nagy szükség van speciális tudására, vagy ihlet hiányában a mi tartalmaink nem lennének olyan ütősek, esetleg sokkal több idő lenne, vagy lehetetlen lenne nekünk elkészíteni egy-egy bannert, akkor igazán jól együtt fogunk tudni vele működni! Ehhez természetesen folyamatosan tanulnunk kell őt, és nem utolsó sorban szem előtt tartanunk: továbbra is mi vagyunk a főnökök, akik a parancsokat osztogatják!