Hivatalosan is tombol az ősz, a social újdonságok épp úgy hullottak októberben, mint a falevelek – mi pedig szorgosan összeszedtük őket! Nézzük, milyen újítások jelentek meg az elmúlt hónapban a közösségi média világában!
Facebook posztok Instagramon?
Az Instagram posztok és story-k esetében eddig is lehetséges volt a Facebookra való átosztás, azonban mostantól ezt a másik irányban is megtehetjük! A Facebook legutóbbi újítása lehetővé tette, hogy képes és videós bejegyzéseinket az Instagram profilunkban is megosszuk – egyetlen kattintással! Az erre mutató gomb a bejegyzés létrehozásánál fog megjelenni a célközönség módosítása és az album létrehozása gombok mellett.
Ez mindenkinek egy egyszerűbb megoldást jelent, akik időről időre ugyanazt a tartalmat szeretnék megosztani a felületeiken, így időt spórolhatnak meg, sőt, az egyszerűség kedvéért egy csúszka segítségével alapértelmezettként is beállíthatjuk a bejegyzéseink Instagramra való átosztását! Természetesen nem mindent lehetséges közzétennünk ezzel a módszerrel, többek között 10-nél több fényképet, GIF-eket, szavazásokat és csak szöveget tartalmazó bejegyzéseket sem, de ettől függetlenül ez mindenképpen egy praktikus újítás.
Beszélgetés reflektorfényben
A Facebook köztudottan nagy hangsúlyt fektet a közösségek építésére és teret ad a nyitott eszmecserére a felületen. Legújabb funkciója is az ilyen beszélgetéseket támogatja: a ‘Spotlight Conversation’ beállítás engedélyezésével kijelölt felhasználók kommentjeit új csevegési szálba különíti el bejegyzésünk alatt. Ezzel tulajdonképpen meginvitálunk bizonyos embereket, hogy válaszoljanak a posztunkra és anélkül folytathassanak diskurzust, hogy más felhasználók kommentjei félbeszakítanák őket.
Természetesen a többiek sincsenek kizárva a beszélgetésből, ők is hozzászólhatnak, de az ő megjegyzéseik a válaszfolyam egy másik lapján fognak megjelenni. A márkák közötti nyilvános social kommunikáció igencsak népszerűvé vált az utóbbi pár évben, ez a lehetőség pedig kényelmes platformot biztosít az együttműködésre, valamint a fontos diskurzusok publikus levezényelésére is.
Várva várt Instagram link matrica
Már augusztusi cikkünkben írtunk arról, hogy hamarosan elérhetővé válik a link matrica olyan Instagram felhasználók számára is, akiknek kevesebb, mint 10 ezer követőjük van. Hazánkban fokozatosan és viszonylag lassan jelent meg ez a funkció, azonban most már kijelenthetjük, hogy minden felhasználó számára elérhetővé vált. A régóta hiányolt matrica nagy sikert arat, bőszen alkalmazzák a márkák és különböző tartalomgyártók is, hogy különböző landoló oldalakra tereljék követőiket, legyen ez webshopban található termék, információkat tartalmazó oldal, cikk, de akár YouTube videók linkjét is elhelyezhetjük a történetekben – a határ a csillagos ég.
Azt gondolhatnánk, hogy mindegy, hogy a linket “felhúzzuk” és utána kattintjuk vagy egyből csak kattintjuk, pedig a gyorsan pörgő közösségi felületeken igenis sokat számít ez az egy mozdulat. A link matricának köszönhetően várhatóan nagyobb lesz az átkattintási hajlandóság, egyszerűbb lesz oldalainkra terelni a célközönségeket és búcsút inthetünk a ritkán hatékony ‘Link a bio-ban!” felhívásoknak is!
Like-ok és közösségteremtő funkciók az Instagram Stories-ban
Tesztelés alatt áll a story-kra adható like-ok az Instagramon. Persze, most nem azokról a reakciókról van szó, amelyeket üzenet formájában kap meg az illető, hanem közvetlenül – posztokhoz hasonlóan – az adott történetre fognak érkezni a kedvelések. Ez nagy könnyítés lehet a márkák, valamint a kreátorok és a több követővel rendelkező felhasználók számára, hiszen ezzel a funkcióval nem kell többé a direkt üzeneteket vadászni a sok reakció között az Instagram postaládájában.
Nem ez az egyetlen új Stories funkció: már valószínűleg mindenki találkozott a ‘Saját’ matricával, amelyek lehetővé teszik, hogy saját storyjukkal válaszoljanak másokéra. A matricáknak különböző témákat, kérdéseket adhatunk meg, amelyre a többi felhasználó az adott témához fűződő képes történettel reagálhat – ezzel egy hosszú tartalom láncot hozhatunk létre. A felület célja ezekkel a tartalom láncokkal az összetartás és közösségépítés, amely rendkívül jól is sikerült, hiszen megjelenésük óta szinte ellepték a Stories szekciót az ilyen tartalmak.
Segítségükkel nem csak egy szórakoztató közösségi élmény jött létre, de például a márkák számára is egyszerűbb lesz majd interakciókat elérni, saját közösségüket építeni és lehetőségük nyílt arra is, hogy egy elérhetőbb, emberi arcukat mutassák követőik felé.
TikTok Tips a kreátoroknak
A TikTok új funkciót tesztel a platformján olyan influenszerek számára, akik 10 ezernél több követővel rendelkeznek. Egy ‘Tips’ vagyis borravalók gomb jelenik meg a profiljukon, amelyen keresztül a rajongók ajándékozhatnak nekik bizonyos mennyiségű pénzösszegeket, anélkül, hogy a TikTok jutalékot vonna le belőle. Azt gondolhatnánk, hogy ez eddig is egy létező lehetőség volt, de a különbség az, hogy a Tips egy élő videókon kívül működő opció, vagyis nem csak a live-ok során kaphatnak a kreátorok támogatást, hanem tulajdonképpen bármikor, ezzel tehát egy újabb bevételszerzési opcióval gazdagodhatnak a népszerű TikTok influenszerek.
Mi már nagyon várjuk, hogy milyen izgalmas újdonságokkal vár bennünket a november, addig is lelkesen figyeljük az eseményeket és természetesen beszámolunk nektek róluk decemberi cikkünkben!
Ha nem akarsz lemaradni további izgalmas szakmai híreinkről, akkor kövess minket Facebookon, Instagramon, vagy Linkedin-en! Ha kíváncsi vagy az előző havi social media újdonságokra is, akkor itt tudod őket elolvasni.