Egy szakmailag (is) különösen izgalmas hónapot és évet hagytunk magunk mögött és természetesen most sem feledkeztünk meg összegyűjteni a legérdekesebb social media újdonságokat. Nézzük, mit hozott nekünk a terület az év utolsó hónapjában!

Frissített Facebook kampányok az egyszerűbb kezelésért

A Facebook hirdetők eddig 11 különböző kampánytípusból válogathattak, amely gyakran okozhatott fejtörést, amikor esetleges átfedések voltak közöttük vagy nem volt egyértelmű, melyik típus illik leginkább az adott célhoz. Most ebből a 11 kampánytípusból az egyszerűbb és magától értetődőbb kezelés érdekében a Facebook hatot hagyott meg nekünk. Felmerülhet a kérdés, hogy eltűntek-e ezzel az általunk jól megszokott típusok, de erről szerencsére nincs szó, hiszen a 6 típus több régi kampányfajta összevonásából jött létre.

Ezzel a felület ezen része sokkal átláthatóbb lesz, a választás pedig annál egyszerűbb. Jelenleg a 6 frissített kampány az alábbi lehetőségeket kínálja nekünk:

  • Ismertség: elérés és márkaismertség
  • Forgalom: hivatkozáskattintás és érkezési oldal megtekintés
  • Aktivitás:  üzenetek, videómegtekintések, kedvelések, hozzászólások és megosztások
  • Érdeklődők: azonnali űrlapok, üzenetek, hívások és regisztrációk
  • Alkalmazás hirdetése: alkalmazás hirdetések, automatizált alkalmazás hirdetések, alkalmazás események,és alkalmazás telepítések
  • Értékesítés: konverziók, katalógus alapján történő értékesítés és boltok

Hasznos tippek a Creator Studio felületén

Új elemmel rukkolt elő a Facebook a Creator Studio felületére, amely betekintést nyújt  az üzleti oldalunk kategóriáihoz kapcsolódó felkapott tartalmak és hashtagek aktuális listájába. Az Inspiration Hub-ot képernyő jobb oldalán hívhatjuk elő, itt nézhetjük meg az elmúlt 24 órában legnépszerűbb tartalmakat és hashtageket, amelyeket a miénkhez hasonló oldalak tettek közzé. Amint átlépünk erre az oldalra, további szűrővel gazdagodunk, aminek segítségével többek között az oldal kategóriájára, tartalomtípusra és régiójára is szűkíthetjük a listát. 

Az új tartalmi trendekből sok mindent ki tudunk olvasni, amelyek hasznosíthatóak a saját tartalmainknál is, hogy a lehető legjobb eredményeket tudjuk elérni. Ezek lehetnek például hashtag használati trendek, a szöveg hossza vagy az, hogy épp a videók vagy a képes bejegyzések sikeresebbek-e. Az, hogy a hashtagek mennyire értékesek most a Facebookon, még vita tárgyát képezik, de a megjelenített eredményeket platform szerint is szűrhetjük, így az Instagram hashtag-trendjeit is megjeleníti az Inspiration Hub, ami nagyon hasznos információ lehet az elérések növeléséhez.

Tovább fejlődik mindenki kedvenc link matricája

Előző cikkünkben már megosztottuk az örömhírt, miszerint az Instagram már olyan profilok számára is elérhetővé tette a storykban a link matricát, amelyek 10 ezernél kevesebb követővel rendelkeznek. Rengetegen ki is használták a lehetőséget, egyre sűrűbben találkozhatunk már storykban elhelyezett link matricákkal. Ebben a hónapban tovább fejlődött ez a funkció, ugyanis újonnan már saját szövegbe rejthetjük el a linkeket a matricán belül, tehát nem csak megjelenésében lehet szebb egy ilyen sticker, hanem saját magunk alkothatunk Call To Action gombot, amellyel még hatékonyabban buzdíthatjuk a felhasználókat a linkre való kattintásra. Ez még nem minden: könnyebb lesz továbbá saját arculathoz vagy ízléshez alakítani őket, hiszen a szöveg és matrica színét is mi állíthatjuk be ezentúl, így teljesen egyedi stickerekkel jelenhetünk meg a történetek között.

Újra változik az Instagram algoritmusa

A social media felületek algoritmusai egy rendkívül érdekes és dinamikusan változó téma, mi is foglalkoztunk vele cikksorozatunkban a közelmúltban. Most azonban ismét változáson megy keresztül az Instagram rendszere, ugyanis az eddig algoritmusos besorolás nem volt mindenki számára kielégítő. Hamarosan lehetőségünk lesz választani, hogy sorolja be a posztokat számunkra az Instagram: a nemrég bevezetett Kedvencek rendszer, vagy a pár évvel ezelőtt működő kronológiai sorrend alapján. Így saját preferencia alapján alakíthatjuk ki saját feedünket, ahogyan az nekünk a legideálisabb. Azzal, hogy az Instagram megadja számunkra a választás lehetőségét, nem csak felhasználói, de tartalomgyártói oldalról is előnyös, hiszen több esélyük van jobb helyen megjelenni a releváns felhasználók hírfolyamán!

Új támogatási lehetőségek a TikTokkerek számára

A TikTok új kapukat nyitott meg az alkotók számára, hogy szélesebb körű bevételi forrásként tudják használni a platformot. Bár eddig is lehetőség volt TikTok LIVE videók során virtuális ajándékokat és “borravalót” küldeni számukra, azonban mostantól több opció is lesz majd a rajongók számára, hogy támogassák kedvenceiket. Ezentúl akkor is kaphatnak majd a kreátorok ajándékokat és pénzbeli támogatást, amikor éppen nincsenek élő közvetítésben, vagyis közvetlenül tartalmaikra érkezhetnek ezek a hozzájárulások. Ezzel a lehetőséggel többszörösére nőhet majd a bevételük, valamint így sokkal több motivációval állnak majd neki a minőségi tartalmak gyártásának is. Ez az ösztönző módszer a TikTokon egészen egyedi megoldás, amely más felületeken még egyáltalán nem található meg, még hasonló formában sem. Az átláthatóság érdekében minden ilyen bevételszerzési funkció a Creator Next-ben fog megjelenni.

A TikTok emellett bővíti a hozzáférést a 2019-ben elindított “Alkotói Piachoz”, amely segít a márkáknak felvenni a kapcsolatot az alkotókkal, szponzorált tartalmakra és ajánló videókra vonatkozó felkérésekkel. Mostantól a legalább 10 000 követővel rendelkező TikTok profilok feliratkozhatnak a TikTok Creator Marketplace-re, hogy folyamatosan bővülő módokon működjenek együtt márkákkal, mindezt egyszerűen és gyorsan. A TikTok számára nincs megállás, ha az influencerek bevételszerzéséről van szó, 2022-re újabb lehetőségekkel rukkolnak majd elő, hogy magához vonzzák az újabb tartalomgyártókat, megtartsák népszerű felhasználókat és ezzel továbbra is első helyen maradhassanak a piacon.

Nem csalódtunk a decemberi social media újdonságokban sem, örülünk, hogy ilyen izgalmas és hasznos új funkciókkal gazdagodtunk az év végén is! A jól megérdemelt pihenés után újult erővel vágunk neki 2022 közösségi híreinek gyűjtögetésébe, ezért érdemes lesz minket olvasni jövőre is!

Ha nem akarsz lemaradni további izgalmas szakmai híreinkről, akkor kövess minket Facebookon, Instagramon, vagy Linkedin-en! Ha kíváncsi vagy az előző havi social media újdonságokra is, akkor itt tudod őket elolvasni.