Lassan kilépünk a tavaszból, de mielőtt belecsobbannánk a nyárba, nézzük, milyen közösségi média hírekkel találkoztunk májusban!
Az Instagram is felül az NFT-vonatra
Az Instagram is felül az NFT-vonatra
Ki ne hallott volna az NFT-kről 2022-ben? De vajon hányan tudják valójában, hogy mik is ezek? A “nem-helyettesíthető zsetonok” különböző eszközökhöz, műalkotásokhoz, például képekhez, videókhoz, játékokhoz kapcsolódnak és ezek tulajdonjogát testesítik meg, amely így “megvásárolható”. Az NFT-k abban különböznek a többi piacon lévő kriptovalutáktól, hogy az értékük teljesen egyedi hozzárendelt információkban mutatkozik meg, amelyek egy blokkláncban tárolódnak, így utólag nem tudunk rajtuk módosítani. Az utóbbi időszak legemlegetettebb témája nem kerülte el az Instagram figyelmét sem, ennek megfelelően elkezdték tesztelni az NFT-k bevezetését a felületre.
Fontos már az elején leszögezni, hogy az Instagram felületén belül nem lesz lehetőség magára az NFT-kkel való kereskedésre, csupán megmutatni lehet őket a nagyvilágnak. Ezért erre külön címke készült, amelyek ezeken a képeken vagy animációkon jelennek majd meg. A Digital collectables (digitálisan gyűjthető tárgyak) címkére kattintva tekinthető meg az NFT készítője és tulajdonosa, így egyfajta kirakatként szolgál majd ez a funkció a felületen. Az újítás célja, hogy szélesebb közönséggel megismertessék az NFT-ket és lehetőséget adjanak a művészeknek arra, hogy megosszák alkotásaikat a világgal. Mi nagyon kíváncsian várjuk, hogy alakul a tesztidőszak és milyen lehetőségekkel kecsegtet majd számunkra a jövőben az Instagram NFT-k világa.
Jöhet a teljes képernyős nézet az Instagramra is
A Reels térhódításának már több új funkciót is köszönhetünk, amely nem meglepő, hiszen a Meta szerint a felületen eltöltött idő 20%-át a Reels tartalmak fogyasztása teszi ki. Hogy a felület is alkalmazkodjon a Reels-ek megjelenéséhez, az Instagram most a teljes képernyős feed nézetet teszteli kiválasztott felhasználóknál, amely egy újabb lépés a TikTok-hoz való felzárkózásban. Viszont a Reels-eken kívül a hagyományos posztok is ilyen álló formátumban jelennének meg, valamint a tervek szerint egy idő után a történeteket is integrálják majd a feed-be. Természetesen gondoltak a carousel posztokra és a story set-ekre is: ha lefelé görgetés közben ilyen tartalmakra bukkanunk, balra lapozva tudjuk a további elemeit megtekinteni, így várhatóan egy egyszerű, gördülékeny felhasználói élményre számíthatunk.
A kérdés csupán az, hogy marad-e egyáltalán létjogosultsága a “hagyományos” posztoknak, és ha igen, szükséges lesz-e idővel az Instagram posztok 1:1 arányú tartalmait álló formátumúvá alakítani? Az eddig megjelent látványtervek szerint a hagyományos posztok színben megegyező hátterekkel egészülnének ki, de érdemes lehet felkészülni a megújuló felületre a közeljövőben.
Reagálj Reels-ekkel!
Az utóbbi idők Reels-központú újításai közül talán a legizgalmasabb a következő időszakban tervezett Reels reakciók bevezetése. A TikTok-on már régóta él a lehetőség, ahol kollaborálni tudunk egy adott videóval, amely egy tökéletes módja annak, hogy egy aktuális trendet fenntartsunk és részeseivé váljunk. A Reels is hasonló funkcióval érkezik, hamarosan mi is készíthetünk a TikTok-hoz hasonló duetteket, reakció videókat.
Ez az opció még több lehetőséget nyújt az influencerek számára is, hogy egymással interaktáljanak publikus formában, sőt, ez az első lépés lehet a Reels kihívások irányába is, amely segít aktivizálni a felhasználókat, ezzel az Instagram felületén tartva őket. Márkák és tartalomgyártók számára izgalmas lehetőségekkel kecsegtetnek ezek a reackióvideók, hiszen nem csak egymással, de a közönségükkel is egyszerűbb és szórakoztatóbb lesz majd kapcsolódás. Az egyre inkább gyarapodó Reels funkciók azt mutatják, hogy az Instagram határozottan nagy jövőt jósol ezeknek a videóknak és annak, hogy a felhasználók egyre szívesebben maradnak majd a platformon ahelyett, hogy a TikTok-ra vándorolnának rövid, szórakoztató videókért.
Shopping a Facebook csoportokban is!
Bár itthon a közvetlen Facebook Shop-os fizetés és vásárlás elérhetősége továbbra is várat magára, a Facebook mégis egy új funkcióval színesíti a palettáját. Már a Facebook csoportokban is megjeleníthető a Bolt menüpont, ahová különböző termékeket tölthetünk fel, amennyiben már van egy oldalunk, amihez tartozik Bolt – ezt tudjuk hozzácsatolni a csoportunkhoz. Egy közvetett megoldás tehát ez a funkció, hiszen a termékekre kattintva erre az oldalra fog irányítani bennünket a Facebook, onnan pedig az adott webáruházba érkezünk meg, ahol végül megvásárolhatjuk a terméket.
Nem feltétlenül könnyíti meg az értékesítést, azonban kiváló megoldás lehet a termékeink további népszerűsítésére, hiszen a Bolt menüponton kívül a csoport posztjaiban is megjelölhetjük őket. Reméljük, hogy ezzel a funkcióval egy lépéssel közelebb kerülhetünk a Facebook Shop és a platformon belüli fizetési lehetőségek bevezetésére, addig pedig mindenképpen érdemes kihasználnunk ezeket a lehetőségeket!
Ne maradj le ismerőseid posztjairól!
Bár a Facebook mindennapi funkciója jelentősen átalakult az elmúlt évek során, mégis szeretné, ha elsődleges célja, vagyis az ismerősökkel való kapcsolattartás és a velük kapcsolatos információszerzés továbbra is előtérben maradna. Ezért rukkolt elő a felület egy újabb funkcióval, amely segíti a felhasználókat abban, hogy ismerőseik posztjai ne vesszenek el a követett oldalak bejegyzései és a Facebook hirdetések között. Ezért hamarosan az értesítések fül tetején a story-khoz hasonló buborékokban jelenhetnek majd meg az olyan értesítések, amelyek arra utalnak, hogy ismerőseink új bejegyzéseket osztottak meg, így egy kattintással elérhetjük őket.
Bár az még nem tisztázott, hogy a későbbiekben megjelennek-e majd az értesítések között a követett oldalak is, vagy esetleg csak azok, amelyeket Kedvenceknek jelöltünk, de mindenképpen egy hasznos funkcióval bővült a Facebook tárháza.
Hírlevelek a Facebook-on?
A Facebook Messenger chatbotjai már évek óta megkönnyítik a Facebook oldal adminok munkáját, most azonban egy újabb ígéretes lehetőség válik elérhetővé. Ezek a Ismétlődő Értesítések (Recurring Notifications) rendkívül egyszerűen alkalmazhatóak, hiszen a felhasználók egy gyors üzenetváltás során iratkozhatnak fel ezekre a promóciós üzenetekre, sőt, egyből választhatnak is, hogy milyen időközönként szeretnének értesítéseket kapni tőlünk: 6 hónapon át minden nap, 9 hónapon át minden héten, vagy egy évig minden hónapban. Így elkerülhetjük azt, hogy spam-nek érzékeljék üzeneteinket, hiszen a saját preferenciájukra szabhatják őket.
Rengeteg lehetőséggel kecsegtet ez a márkák számára, hiszen különböző kampányokra alkalmazható, legyen szó bevezető kampányokról, akciós időszakokról vagy akár villám-promóciókról, de ugyanúgy megjeleníthetünk ilyen formában bizonyos híreket, újdonságokat, sőt, eseményeket is. Ez pedig a felhasználók számára is kifejezetten hasznos, hiszen azonnal értesülnek minden őket érintő lehetőségről azon a felületen, amelyet egyébként is naponta többször megnyitnak.
Rajongó vagy? Iratkozz fel kedvenc TikTokkered élő videóira!
Jó hír a TikTok influenszerek és rajongóik számára: mostantól még exkluzívabb feliratkozási lehetőségek állnak rendelkezésükre az élő videók során. A havi feliratkozást követően nem csupán a rajongók támogathatják kedvenc tartalomgyártóikat, de a feliratkozásért cserébe ők is kapnak különböző ajándékokat, illetve kiváltságokat. A kreátorok által személyre szabott emotikonok használata mellett feliratkozói jelvényt is kapnak a feliratkozók, de ez még nem minden! Az élő videók alatt külön feliratkozói chat áll rendelkezésükre, ahol kapcsolatba léphetnek kedvencükkel a bejelentkezés egész ideje alatt.
Mindenki jól jár a havi élő videós feliratkozással, azonban bizonyos feltételeknek mindkét félnek meg kell felelnie, hogy létrejöhessen ez a lehetőség. A TikTok tartalomgyártónak legalább 18 évesnek kell lennie, és minimum 1000 követővel kell rendelkeznie, mielőtt feliratkozhatnak rá a felhasználók, a követőknek viszont csupán a 18 éves minimum korhatárnak kell megfelelniük, hogy fizetni tudjanak a platformon. Korábbi bejelentések során arról is szó esett, hogy a feliratkozók irányíthatják a stream-ek során a kreátor kameráját, illetve idővel a feliratkozói jelvény is egyre értékesebbé válik, ezekről azonban elsősorban a feliratkozók értesülnek majd. A funkció május 26-a óta éles, így kíváncsian várjuk, milyen vélemények születnek a feliratkozók részéről a közeljövőben.
Ismét izgalmas újdonságokkal hagytuk magunk mögött az előző hónapot, ilyen frissítő hírek után pedig még jobban fog esni a nyári szezon és minden, amivel a következő hónapokban kecsegtet számunkra a social media területe!
Ha nem akarsz lemaradni további izgalmas szakmai híreinkről, akkor kövess minket Facebookon, Instagramon, vagy Linkedin-en! Ha kíváncsi vagy az előző havi social media újdonságokra is, akkor itt tudod őket elolvasni.