Ismét gyorsan eltelt egy hónap, ilyen izgalmas történések mellett csak úgy repül az idő! A Facebook, az Instagram és a TikTok is azon szorgoskodott májusban, hogy hónap végén újra szuper újdonságokról tudjunk beszámolni. Nézzük, mivel rukkoltak elő!
Biztos nem akarod elolvasni?
Bár az álhírek terjedése nem újdonság az internet világában, az utóbbi időszakban megjelent pandémiás helyzettel kapcsolatos téves információk sok esetben károsak is lehetnek, hiszen a meggyőző, de félrevezető információk bizony egészségügyi kockázatot jelentenek 2021-ben. A Facebook évek óta aktívan küzd az álhírek terjedése ellen, most azonban egy másik oldalról közelíti meg a problémát: figyelmeztetni fog, ha olyan cikket akarunk megosztani, amelyet előtte nem olvastunk el, így egy pillanatra elgondolkozunk rajta, hogy vajon mi is a valódi tartalom a cím mögött. A felugró ablak tájékoztatni fog bennünket arról, hogy az elolvasatlan cikk kulcsfontosságú információkat tartalmazhat, majd felajánlja a cikk megnyitását. Emellett viszont erre nem kötelez minket, választhatunk olyan opciót, hogy ignoráljuk ezt a figyelmeztetést, tehát konkrétan akadályozni nem tud bennünket abban, hogy elolvasatlan cikket osszunk meg. Azonban ez a megoldás valamilyen arányban egészen biztos csökkenteni fogja a hazugságok, álhírek terjedését a Facebook-on és talán a maga módján tudatosságra is tanítja a felhasználókat.
Ismerd meg, mi megy a háttérben!
Ha Te is sokszor gondolkozol rajta, hogy miért tart ennyire sokáig a Facebook hirdetéseid ellenőrzése, akkor a közösségi oldal új magyarázatának biztosan örülni fogsz. Azokhoz szólnak most, akik nem értik az ellenőrzés 24 órás lefutási idejét és azt, hogy időnként miért kerülnek elutasításra hirdetéseik. Az új áttekintési felületen a hirdetési-felülvizsgálati rendszer működését ismerhetjük meg részletesen, tehát nem személyre szabottan követhetjük végig hirdetéseink ellenőrzési folyamatát. Hamar leszögezik, hogy az ellenőrzés szinte teljesen automatizált rendszerek által történik, tehát nem érdemes arcot képzelnünk magunk elé, amikor elutasításra kerül a hirdetésünk. Az oldalon többek között választ kaphatunk arra, hogy hogyan működik az elutasított hirdetések újbóli felülvizsgálata, mennyi időbe telik, mire a rendszer megtanul alkalmazkodni az új irányelvhez, de a Facebook Ad Review működését is megismerhetjük lépésről lépésre. Érdekességnek és tanulságok levonására mindenképp egy hasznos felület, így érdemes beleolvasni, ha teljesebb képet szeretnénk kapni a felülvizsgálatról.
Eljött az eredeti tartalmak ideje
Előző cikkeinkben is említettük már, hogy az Instagram elkezdett lépéseket tenni annak érdekében, hogy eredeti tartalmak domináljanak az Instagramon, ne pedig felületen belül újra és újra megosztott bejegyzések. Először olyan funkciót teszteltek, amely bizonyos felhasználóknak úgy, ahogy van megtiltotta a hírfolyam bejegyzések storykban való megosztását, majd amikor ez a döntés nem aratott osztatlan sikert, inkább címkékkel látták el a történeteket, hogy pontosan látszódjon, honnan is került megosztásra a tartalom. Most ismét egy hasonló teszttel rukkolt elő az Instagram, mégpedig a „reshare” vagyis újra megosztás matrica, amellyel még egyértelműbbé válik majd a story tartalmának forrása. Azt még nem lehet tudni, hogy a hírcsatorna bejegyzései hogyan fognak megjelenni, ha a matricára bökünk, de mindenesetre az Instagram szerint ennek a megbélyegzésnek visszatartó ereje lehet, amely motiválja a felhasználókat az eredeti tartalmak megosztására.
Termékmegjelenés Instagramon?
Az Instagram egyre jobban nyit az e-kereskedelem felé, már több kiváló lehetőséget is biztosított a vállalkozások számára az utóbbi időszakban termékeik árusítására. Most is nekik szeretne kedvezni a felület a „Drops” termékbemutató fül segítségével, amely minden felhasználónak kiemeli majd azoknak a márkáknak a termékeit, amelyek után érdeklődik vagy valamilyen kapcsolatban van velük, így első kézből értesülhetnek a legújabb termékekről, sőt, még a kiemelt ajánlatokról, akciókról is. Ahhoz, hogy termékeinkkel megjelenhessünk a Drops listáján, a Commerce Manager-en keresztül a termékmegjelenés opcióra kell kattintanunk, hogy lehetőségünk nyíljon nem csak a Drops-ban való megjelenésre, de termékmegjelenéssel kapcsolatos értesítések küldésére és termékbemutató matricák létrehozására is, amelyeket storykban helyezhetünk el. Egyelőre még csak az Egyesült Államokban van jelen ez a lehetőség, de bízunk benne, hogy hamarosan hazánkban is kitárulnak előttünk az Instagram e-kereskedelmi funkciói.
Nincs többé rejtőzködő szöveg!
A lelkes TikTok felhasználók számára már biztosan ismerős a jelenség, amikor a videó leírása, a menüpontok és a reakciógombok kitakarnak egy fontos részt a videóból, amely sokszor zavaró lehet. Bár a kreátorok részéről minimális odafigyeléssel eddig is nagyjából lehetett úgy alakítani a videóelemek elhelyezését, hogy ne kerüljön fedésbe, a TikTok most megkönnyítette a dolgukat és kiadta az előnézet lehetőségét, amely egy az egyben megmutatja, hogyan fog kinézni egy felhasználó szemével a videó, így megosztás előtt látni fogjuk, hova érdemes helyezni például a szövegeinket.
Kivállalkozások hónapja a TikTok-on
Az e-kereskedőkre is gondolt a TikTok ebben a hónapban és újabb hasznos marketing útmutatót adott ki a kivállalkozások számára. A 60 oldala útmutató részleteiben mutatja be a TikTok marketing előnyeit és azt is, hogy kinek melyik eszközöket érdemes választania ahhoz, hogy céljait a lehető leghatékonyabban tudja elérni. Ezen kívül több esettanulmány, bevált stratégia és inspirációs oldalak is rendelkezésünkre áll ebben a tájékoztatóban, így rendkívül hasznos lehet azok számára, akik most kezdtek el érdeklődni a felület nyújtotta lehetőségekkel. A TikTok az a felület, amely után a legtöbb kis- és középvállalkozás érdeklődött ebben az évben, ezt a kiemelt figyelmet ragadta meg a videós platform a kisvállalkozásoknak dedikált hónapban, amelyet ezzel a szuper útmutatóval zárt, amely mindig kéznél lesz a leendő TikTok hirdetőknek.
Mozgalmas volt tehát a május is a közösségi felületek háza táján. Mi nem csak a nyár miatt várjuk a júniust, hanem a következő social media újdonságok miatt is, ezért már nagyon izgatottak vagyunk, mit tartogat számunkra a nyár első hónapja!
Ha nem akarsz lemaradni további izgalmas szakmai híreinkről, akkor kövess minket Facebookon, Instagramon, vagy Linkedin-en!