Az már egyértelművé vált, hogy az internetes tartalomgyártás jelene és jövője a mobilról is könnyen fogyasztható videó. Ennek egy speciális verziója, a streamelt live videó, melyek népszerűsége megjelenése óta töretlen. A live videók fogyasztásának platformja egyértelműen az okostelefon, a Yahoo kutatása szerint a milleniumi generáció 70%-a ezen keresztül néz live-ot. Itt a legegyszerűbb és leggyorsabb bekapcsolódni, hiszen a live lényege éppen ez: a világhoz való csatlakozás érzése, az azonnaliság, és a spontán történetszálak. Az általunk és kommentjeink által irányítható látottak, hallottak és történések.

Az élő adások segítségével mindig up-to-datek és informáltak maradhatunk, talán éppen ezért több, mint a videók fele a „breaking news” témában készül. Kíváncsiak voltunk, hogy a hazai hírportálok kihasználják-e az -főleg mobilról – óriási nézettségeket produkáló „élőzés” lehetőségét, ezért körüljártuk a témát. Elemeztük a top 5 követőszámmal rendelkező hírportál Facebook oldalán található, ma is elérhető live adások nézettségét, témáját, az interakciók számát és hosszukat. Összefoglaló tanulságként elmondható, hogy érdemes bekapcsolnunk a live gombot, hiszen hossztól függetlenül óriási nézettségeket produkálnak ezek a videók. Persze nem mindegy, milyen témában. Az, hogy miről érdemes liveolni és hogyan jutottak el a közösségi média oldalak 2011-től kezdve odáig, hogy szinte kötelező biztosítaniuk a live lehetőségét, a tanulmányból kiderül!

Letölthető prezentáció