Az Mesterséges Intelligencia (MI) forradalma mára a tartalomgyártást is átformálja. Social media tanácsadóként igyekszünk mi is beépíteni a munkánkba és segítségül hívni a mindennapi feladatok és folyamatok során. Ebben a cikkben röviden felfedezzük, hogyan változtatja meg az MI a játékszabályokat a tartalomkészítés és a Meta Advantage kampányok terén.
Munkánk során négy fő folyamatban veszünk igénybe MI programokat, amelyek kulcsfontosságú szerepet játszanak a hatékonyabb és kreatívabb tartalom gyártásban. A kreatív tartalom generálásában, inspiráció nyújtásában és személyre szabásában találhatjuk meg ezek legnagyobb értékét. Az MI nemcsak, hogy segíti a kreatív ötletek születését, de adaptálja is azokat a célközönség igényeihez, ami szerepet játszik a hirdetések terén a tartalom optimalizálásában és az automatizációban.
A fejlődést kihasználva a képalkotásban mi is elkezdtük előszeretettel használni az erre kitalált programokat. Az egyik ilyen alkalmazás, amelyet használunk a képalkotás során, a Midjourney. Ez a Discord chatbot lehetővé teszi számunkra, hogy angol prompTokkal irányítsuk és formáljuk a képeinket a kreativitásunknak megfelelően. A másik program a Canva, amelyben az OpenAI DALL-E algoritmusa található meg. Ezen a platformon magyar parancsokkal irányíthatjuk az MI-t, és rugalmasan alakíthatjuk a képek méretét és stílusát, az animációs elemektől a fotórealisztikusig.
Az MI segítségével létrehozott képek napról napra valósághűbbé válnak, bár még mindig akadnak hiányosságok. Az algoritmus fő kihívása az emberi arc, ahol az eltorzult, elmosódott arcok és furcsa vagy éppen extra testrészek problémáival találkoztunk kísérletezéseink során. Az aprólékosabb ábrázolásokban is jól oda kell figyelni az részletekre, hogy abban ne legyen elmosódás. Ugyanakkor az MI sokszor kiváló segítség lehet olyan kreatívok esetében, amelyek különleges kéréseket tartalmaznak, ezzel is még inkább személyesebbre szabva a tartalmakat.
A szövegírással kapcsolatban az általunk alkalmazott program az OpenAI által kifejlesztett ChatGPT, mely eredetileg is az ismeretterjesztés, kreatív írás és inspiráció nyújtás terén nyújtott segítséget. A ChatGPT rendkívül hasznos számunkra munkánk során a korábban említett területeken, valamint nagyban segíti a sorozatgyártást is. Az ismeretterjesztés terén érdemes megjegyezni, hogy az adatbázis csak 2022-ig terjed, így az újabb információkat más forrásokból kell szerezni. Ugyanakkor a ChatGPT könnyedén válaszol egyszerű, általános kérdésekre, ezáltal segítve a kutatómunkánkat és gyorsítva az információhoz jutást. Fontos azonban megjegyeznünk, hogy mivel az algoritmus eredetileg angol nyelven működik, és a magyar szöveget fordítja, a kapott szöveget még mindig ellenőriznünk kell a nyelvhelyesség és fogalmazás szempontjából, szükségesek további finomítások.
Az MI sokszor kiváló segítség lehet olyan kreatívok esetében, amelyek különleges kéréseket tartalmaznak
A hirdetések terén, leginkább a tartalom optimalizálásban és az autómatizációban van jelentős fejlődés az algoritmusoknak köszönhetően. Az MI képes folyamatosan analizálni a felhasználói viselkedést, ezáltal dinamikusan alkalmazkodik és optimalizálja a hirdetéseket, növelve ezzel a hatékonyságot és a kampányok eredményességét. Jelenleg három fő területen van jelen a Meta hirdetésekben az algoritmus. Az újítások közül az egyik terület a dinamikus kreatív tartalmak, amely lehetővé teszi több kreatív változatok megadását, majd az algoritmus által meghatározott leginkább vonzó hirdetési kombinációt jeleníti meg. Ezen kívül a célközönség beállításokban is megjelenik az újdonság, amelynek célja, hogy az algoritmus alapján a legrelevánsabb személyeknek jelenjenek meg a hirdetések, anélkül, hogy részletes célzást állítanánk be. Harmadikként az Advantage+ shopping kampány foglalja magába a korábbi kettő előnyeit, és kifejezetten a célközönség beállításokkal ér el kiemelkedő eredményeket. Több fiókban is kipróbáltuk ezt a kampánytípust, és az eredmények azt mutatták, hogy az Advantage magától képes eltalálni a korábban beállított célközönséget, miközben a CPC költsége fele annyira csökkent az Advantage tanulási fázisát követően, ha az alap konverziós hirdetéssel párhuzamosan futott. Fontos megjegyezni, hogy ezek az eredmények csak azokban a fiókokban jelennek meg, ahol már alapból is futnak hirdetések, és az algoritmus a korábbi kampányokból tanul. A számok alátámasztják, hogy érdemes kísérletezni ezekkel az új hirdetési típusokkal, és a tanulási fázist követően értékelni az elért eredményeket.
Összességében elmondható, hogy a mesterséges intelligencia jelentős segítséget nyújthat a kreatív tartalomgyártás terén, különösen akkor, ha már jártasak vagyunk egy adott területen, és így könnyedén hozhatunk létre hatékony verziókat. Valamint akkor is, ha nem értünk egy területhez az MI hasznos lehet tanulásban és ismeret gyűjtésben. Mindezeken felül fontos szerepe van az optimalizációban, a tömeges tartalom gyártásban és a speciális kérdésekben is. Fontos azonban megjegyeznünk, hogy mindezeket csak felügyelet mellett érdemes alkalmazni. Az általa generált tartalmak és hirdetések továbbra is ellenőrzést igényelnek.