Előző cikkünkben kifejtettük, hogyan működik az algoritmus az Instagram esetében, illetve milyen szempontok alapján rangsorolja a felületen található tartalmakat a hírfolyamban. Most gyakorlati tippekkel szeretnénk segíteni, hogy milyen lépéseket érdemes megtenni annak érdekében, hogy kedvezzünk az algoritmusnak!
Az első ilyen tipp, amelyet érdemes fontolóra venni, az a lapozgatós formátumú, vagyis carousel tartalmak posztolása. Bár az algoritmus nem feltétlenül helyezi őket előrébb csupán típusuk miatt, de az éves statisztikák szerint az ilyen posztok háromszor több engagement-et és másfélszer annyi elérést hoznak, mint egyszerű társaik. Az pedig már előző cikkünkből is kiderült, hogy az algoritmus szereti az olyan tartalmakat, amelyekre sok reakció érkezik, így kerülhetünk tehát egyszerűen a hírfolyamban kiemelt helyre. A carousel-ek ezen kívül remek lehetőséget nyújtanak arra, hogy egy terméket több oldalról is bemutassunk vagy több információt nyújtsunk egy adott témával kapcsolatban – ezért interaktálnak velük szívesen a felhasználók is!
Ha valaki több követővel rendelkezik, akkor biztosan találkozott már olyan üzenettel a postaládájában, ami különböző csoportokba invitál, ahol a tagok kérésre adnak és kapnak lájkokat, így szeretnék növelni az elköteleződést. Bár ez a közösségi kezdeményezés kedves gesztusnak tűnhet elsőre, az Instagram algoritmusát nem lehet átverni. Rövid távon esetleg hatékony lehet, de az algoritmus lényege, hogy új mintákat és szabályokat keressen és találjon, majd gyorsan meg is tanulja, hogy reagáljon rájuk – ez a gyors gépi tanulás javarészt kijátszhatatlan. Ezért nem érdemes ezekhez a csoportokhoz csatlakozni, ne próbáljuk meg kijátszani a rendszert, inkább fektessük energiánkat arra, hogy saját oldalunk tartalmai hitelesek és értékteremtők legyenek, így nem kell aggódnunk az engagement-ek miatt. Lehet, picit több idő, mint a hamis lájkok behálózása, de a belefektetett munka mindenképpen meghozza majd hosszútávú gyümölcsét. Ugyanez vonatkozik a megvásárolt követőkre és Instagram robotokra is: inkább játsszunk tisztán!
Neked milyen a #hashtag stratégiád? Ezek a kis kettőskeresztek hatalmas erővel bírnak, hiszen segítségükkel rengeteg olyan felhasználót érhetünk el tartalmainkkal, akik még nem is követnek minket. Ezeket a megtekintéseket pedig az algoritmus észreveszi és figyelembe is fogja majd venni rangsorolás közben. Érdemes időt fordítani az alapos hashtag-kutatásra, hogy számunkra releváns tagekkel legyenek ellátva a posztjaink, de figyeljünk arra, hogy ne mindig ugyanazokat használjuk minden egyes tartalomnál, mert ezt az algoritmus spam-nek fogja érzékelni, emellett pedig nem is hatékony. Ügyeljünk rá, hogy a hashtagek a posztunkhoz illeszkedjenek, tehát mindig kapcsolódjanak a tartalomhoz!
Kapcsolódjunk a közönségünkhöz! Lehetőségek végtelen tárháza áll a rendelkezésünkre, hogy hogyan érintsük meg az oldalunkat követő felhasználókat. Bátran szólítsuk meg őket, kérdezzünk tőlük, kérjük ki a véleményüket, hívjuk őket játszani, a lényeg, hogy személyes legyen a kommunikációnk és inspiráljuk őket reakcióra. Ez azonban önmagában nem elég, hiszen, ha a célközönségünk nincs pontosan meghatározva, akkor vaktában tapogatózunk a felületen.
Kutassunk és célozzuk meg azokat az embereket, akik számára egész biztos relevánsak a tartalmaink. Emellett fontos az is, hogy meglévő követőinkről is gondoskodjunk: válaszoljunk a privát üzenetekre és nézzük meg, ki jelölt meg minket a történetében, posztjában, majd osszuk meg saját történeteinkben, akár külön highlight-ba is gyűjthetjük az ilyen követői tartalmakat. Ez a fajta user generated content (felhasználók által készített tartalom) nagyon imponál az algoritmusnak, ezért ne hagyjuk elveszni ezeket a „jópontokat”.
Hasonlóan jó engagement eredményeket érhetünk el már azzal is, ha sikerül sok-sok kommentet szereznünk posztunk alá. És hogy ezt hogyan érhetjük el? Ideje megtanulnunk szuper leírással kísérni a képes vagy videós tartalmainkat! Egy szellemes, ütős, jól megfogalmazott poszt szöveg aranyat ér, hiszen megragadja a figyelmet, egy jól elhelyezett CTA pedig kommentelésre buzdít!
Rengeteg egyszerű, de hosszútávon eredményes lépést tehetünk meg annak érdekében, hogy az algoritmussal együttműködve jó helyen tudjunk megjelenni a hírfolyamban és növelni tudjuk az eléréseinket. Ezután pedig nincs előttünk akadály, bármilyen üzleti célt is szeretnénk elérni az Instagram felületén való jelenlétünkkel, innentől kezdve már csak rajtunk múlik, hogyan használjuk ki ezt a helyezést!
Ha nem vagy biztos benne, hogy megfelelő az Instagram stratégiád, vedd fel velünk a kapcsolatot és egy mindent átfogó audit során segítünk megtalálni és kijavítani a technikai hibákat, valamint hasznos tanácsokkal látunk el, amelyeket a későbbiekben felhasználhatsz.
Ha pedig nem akarsz lemaradni további izgalmas szakmai írásainkról, akkor kövess minket Facebookon, Instagramon, vagy Linkedin-en!