Ismét eljött a nyár vége, ám mi ilyenkor nem csupán a nyaralások emlékeit vesszük számba, hanem a legizgalmasabb social történéseket is! Nézzük is, mik voltak kedvenc nyárzáró közösségi média újdonságaink augusztusban!
Generálj kampányötleteket egy kattintással!
Ha úgy érzed, kezdesz kifogyni az ötletekből, akkor ne aggódj: a Facebook segít feldobni kreatív hirdetéseid és organikus tartalmaid új ötlet generátorával! Neked mindössze annyi dolgod van, hogy megadod vállalkozásod iparágát és azt, hogy milyen időszakra, alkalomra szeretnél új kampányt készíteni. Az eszköz ezután nem csupán kampányötletekkel, de social media poszt sablonokkal és inspirációs oldalakkal is előrukkol számodra, ahol már bevált kampányokkal és posztokkal találkozhatsz. Ha nem tudod hol kezdj neki, ha megakadtál, ha újítanál vagy feldobnád kicsit a vállalkozásod imidzsét, akkor mindenképpen érdemes ellátogatnod erre az oldalra és inspirálódni, hiszen ezzel akár bevételed is növelheted!
Kerülj képbe negyedévente a legnépszerűbb tartalmakkal!
A Facebook már jó ideje szeretné eloszlatni a tévhitet, hogy álhírek és politikai tartalmak melegágya lenne és ez ügyben már több lépést is megtett, többek között megváltoztatta algoritmusát is, hogy biztosan a közvetlen ismerősök, majd követett oldalak tartalmai élvezzenek elsőbbséget a feed-ünkben. Most egy negyedéves jelentés útján mutatja meg nekünk, hogy melyek voltak az elmúlt hónapok legtöbb megtekintéssel rendelkező tartalmai a felületen, ezzel prezentálva, hogy milyen arányban oszlanak meg a közvetlen ismerősök, csoportok, követett oldalak és az egyáltalán nem kapcsolódó források tartalmainak megtekintései.
Az első negyedévben 57%-ban domináltak a közvetlen ismerősök posztjainak megtekintései, ezt követi a csoportok és a követett oldalak bejegyzései. Ezek mellett az adott időszakban 20 legnépszerűbb téma, domain, link és oldal is megjelenik majd, ez pedig akár inspirációként is szolgálhat számunkra, hiszen ezekhez tudjuk igazítani akár saját tartalmainkat is. Érdemes lesz tehát három havonta ránézni ezekre a jelentésekre, hiszen amellett, hogy érdekességként szolgál, még tanulságos is lehet.
Instagram Reels már a Facebookon is!
Már tudjuk, hogy a Facebook egy ideje igyekszik versenybe szállni a TikTok-kal, ennek legegyértelműbb jele a Reels megjelenése volt, amelyek a TikTok-hoz hasonló teljes képernyős, álló formátumú rövid videók formájában jelentek meg az Instagramon. A rövid formátumú videók szerelmesei most örülhetnek, hiszen hamarosan megjelennek a Reels videók a Facebook felületén is! Nem csak az Instagram story-khoz hasonló átosztásról van szó, de a Facebook feed-ben megjelenő külön szekcióban tudjuk majd létrehozni őket, ahol elkészíthetjük a videót, választhatunk alá zenét, saját képeket és szöveget is – épp úgy, mint a TikTok és az Instagram Reels esetében. Bár a Facebook-on még csak tesztelés alatt áll ez az újítás, hamarosan számíthatunk arra, hogy ezen a felületen is megjelennek ezek a videók.
Nincs többé Swipe up!
Előző havi cikkünkben már megírtuk, hogy várhatóan eltűnik a felfelé pöccintés az Instagram Stories-ban és átveszik a helyüket az eddig csak 10 ezer követőkkel rendelkező profilok számára elérhető kattintható matricák. Most eljött a nagy nap, vagyis augusztus 30-án végleg búcsút mondhattunk a Swipe up funkciónak és követőszámtól függetlenül irányíthatjuk át landoló oldalakra a felhasználókat a kis matricák segítségével. Rohanó világunkban nem meglepő, hogy mekkora különbséget jelent, ha egy mozdulattal kevesebbel juthatunk el egyik helyről a másikra, így várhatóan nagyobb lesz az átkattintási hajlandóság is az Instagram story-kban, ez pedig a tartalomgyártók, kisvállalkozások számára is megnövelheti az oldalmegtekintéseket és akár a konverziókat is!
Már a TikTok-on is story-zhatsz!
A TikTok is úgy határozott, belekóstol a story-k világába, hamarosan már mi is láthatjuk a bal oldali sávot a felületen, amellyel előhívhatjuk kedvenc tartalomgyártóink történeteit. A funkció nem lesz másmilyen, mint bármely másik platform Stories része: rövid, 24 órán belül megtekinthető, majd eltűnő videókat oszthatunk meg, akár több részletben is, különböző kreatív elemekkel ellátva. A TikTok mindig is különös figyelmet fordított arra, hogy a szórakoztatás mellett bevételszerzési forrásként is működjön, ezt természetesen nem felejtette el a TikTok Stories esetében sem; több eszköz is a rendelkezésére áll majd a kreátoroknak, hogy a történetekben hirdetéseket helyezzenek el, így további bevételre tehetnek majd szert a közeljövőben. Nem okozott csalódást tehát kedvenc évszakunk utolsó hónapja sem, számos izgalmas új lehetőség nyílt meg előttünk a social platformokon, melyeket már alig várunk, hogy kipróbálhassuk!
Ha nem akarsz lemaradni további izgalmas szakmai híreinkről, akkor kövess minket Facebookon, Instagramon, vagy Linkedin-en! Ha kíváncsi vagy az előző havi social media újdonságokra is, akkor itt tudod őket elolvasni.