Tombol a nyár, pörögnek a közösségi média platformjai is! Rengeteg olyan újdonsággal rukkoltak elő júliusban, amelyek nem csak izgalmasak, de jelentősen megkönnyítik a márkák dolgát. Nézzük, mik is ezek!
Thread a Facebookon is?
A Twitterről már jól ismert egymáshoz kapcsolódó bejegyzések hamarosan eljönnek a Facebook hírfolyamba is. Bár a Twitteren ez a funkció a limitált karakterszám miatt volt hasznos, a legnagyobb közösségi oldal más célokat tűzött ki a Facebook Threads elé. A hosszú, nagy lélegzetvételű bejegyzések egyre kevésbé ragadják meg, illetve tartják meg a felhasználók figyelmét, elsősorban erre kínálná fel ezt a funkciót megoldásképp a Facebook. Emellett több lehetőséget is nyújtanak ezek a bejegyzésszálak, például bizonyos eseményekről történő folyamatos beszámolók megosztása, visszatérés egy korábbi poszthoz és beszámolni az azzal kapcsolatos változásokról, vagy akár folyamatos frissítéseket is megoszthatunk bizonyos témákkal kapcsolatban. Elsősorban a közszereplők számára lesz elérhető a teszt verzió, mi már kíváncsian várjuk, milyen lehetőségeket rejt magában a funkció.

Könnyebb dolga lesz a Facebook hirdetőknek
Minden hirdető megtapasztalta az utóbbi hónapokban az Apple App Tracking Transparency bevezetésével járó bosszantó változásokat hirdetéseik teljesítményében és mérésében. A Facebook aktívan küzdött az ATT ellen, ám még a social media óriás sem tudta megakadályozni a változásokat. Most azonban, hogy jobban megismerte a frissítéssel járó folyamatokat, ő is újításokat vezetett be, amellyel a hirdetőknek szeretne kedvezni. Mostantól nem kell aggódnunk, hogy leállnak hirdetéseink, ha egy kampányunk fő eseményét módosítjuk, vagyis nem kell többé kivárnunk a 72 órás újraindítási periódust.
Ezen kívül a Facebook a 7 napos kattintási hozzárendeléshez mostantól becsült konverziós számokat is mutatni fog, hogy egyszerűbben el tudjuk számolni az iOS felhasználók által nem engedélyezett adatokat.
De ez nem minden: mostantól kibővítjük eseménybeállításaikat a kampánybeállítások során, tehát a 8 prioritást élvező eseményen túl is optimalizálhatunk. Ez azt is jelenti, hogy az Android-felhasználókat megcélozni kívánó hirdetőknek nagyobb kapacitásuk lesz arra, hogy kampányaikat teljesítmény alapján optimalizálják.
Bár teljesen még nem lélegezhetünk fel, de ez a három újítás máris nagyban segíti majd munkánkat a jövőben.
Jelöld ki Facebook csoportod szakértőit!
Izgalmas újdonsággal rukkolt elő a Facebook az csoportadminok számára: mostantól megjelölhetjük a csoport témájához legjobban értő tagokat egy “szakértő” kitüntetéssel. Ez azért hasznos, mert innentől a csoport tagjai tudni fogják, hogy ezek a felhasználók a csoport kiemelt tagjai és a szakértőktől származó bejegyzések hitelesek. Így könnyebb lesz majd kapcsolatba lépniük egymással, segíti egymást és egy valódi közösséget alkotni a csoporton belül. Sőt: az adminok Q&A eseményeket is létrehozhatnak, ahol egy csoportos beszélgetés során tehetik fel kérdéseiket a felhasználók a szakértőkhöz. Ez a lépés igazi mérföldkő lehet a Facebook Groups adminok és közösségek számára a közeljövőben!

Feliratos Instagram posztok? Hamarosan itt vannak!
Tavaly már több országban is megjelent az Instagram Story-k matricái között az Auto-captions, vagyis az automatikus feliratok, amelyek a beszélt szöveget alakítják írottra. Ez igencsak jelentős újítás volt, hiszen jelentősen megnövekedett az elérések és megtekintések száma, tekintve, hogy a hallássérültek is szívesebben végignézték ezeket a videókat a történetekben, de egyben azok is, akik általában hang nélkül használják az alkalmazást. Most eljött a várva várt pillanat: az Instagram bejelentette, hogy érkeznek az automatikus feliratok a feed posztokba is. Posztjainkkal is több megtekintést tudunk majd elérni ennek a funkciónak a segítségével, de akár a hosszabb leírásokat is megspórolhatjuk a feliratokkal ellátott videók esetében. Különösen előnyös lesz majd azoknak, akik rendszeresen hosszabb videókat osztanak meg, de valószínűleg az influenszerek is ki fogják használni majd a lehetőséget.

Linkek Instagram storykban mindenkinek!
Sok kisebb márka vágyik rá, hogy történeteikben elhelyezhessenek linket, ám eddig ez csak 10 ezer követő felett volt lehetséges. Több lehetőség is volt átirányítani a felhasználókat weboldalunkra, ám a “link a bioban” és a felkeresésre buzdító szövegek nem mindig bizonyultak hatékonynak, hiszen a felhasználók az egyetlen, gyors kattintással szeretnek landolni a külső oldalakon. Az Instagram azonban most előrukkolt egy újabb régóta várt funckióval és már teszteli, hogy az összes felhasználó számára elérhető legyen a felhúzható linkre landoltatás lehetősége. Izgalmas belegondolni, mennyivel egyszerűbb és hatékonyabb lesz majd weboldalforgalmat és konverziókat növelni a Stories segítségével. Bár történhetnek visszaélések is ezzel a hirtelen kapott szabadsággal, de biztosak vagyunk benne, hogy az Instagram tudni fogja kezelni a felmerülő problémákat és mi zavartalanul élvezhetjük az új funkció nyújtotta lehetőségeket.
Jönnek a hosszabb TikTok videók
Felhasználóként biztosan mindenki találkozott már azzal a tartalommal, amely kettő, vagy akár három részre bontják az adott videó történetét, mert nem fért bele a limitált időbe. Kreátorként pedig tudjuk, hogy az ilyen videók számával csökken a megtekintések aránya is, hiszen a TikTok lényege a gyors, keresést nem igénylő, folyamatosan pörgő videók megtekintése, a felhasználók pedig nem szívesen lépkednek profilról profilra, hogy megtalálják az adott videó folytatását. A következő hetekben azonban elérhetővé válik mindenki számára a maximum 3 perces videók készítése, amely lehetővé teszi, hogy a fontosabb, hosszabb mondanivalónkat egyetlen videóban összegezzük. Ez felhasználói és alkotói oldalról is egyszerűbb és letisztultabb megoldás. Ezzel teret kapnak olyan tartalmak is, mint például az oktatóvideók, bemutatók, összetettebb történetek, így egy teljes új szegmens alakulhat ki a TikTok videók között.
Shoutouts kedvenc TikTok sztárjaidtól
Ahogy egyre csak növekszik a TikTok felhasználók száma, úgy születik egyre több TikTok sztár is a felületen. A platform felismerte a jelenséget és minden erejével azon van, hogy magánál tartsa ezeket az influenszereket. Több mód is lehetőségük áll a pénzkeresésre, ám most újabb opciót kínál számukra a TikTok: itt a Shoutouts, ahol a felhasználók kedvenc kreátoraiktól kérhetnek személyre szabott videóüzenetet. Ezekért a videókért a TikTok virtuális valutájával, az érmekkel fizethetnek, ezután nagyjából 7 nap múlva már meg is jelenik a személyes videó a postaládájukban. Még nem tudjuk, mekkora lesz az igény ezekre a videókra, hiszen kreátortól függően akár 1800 amerikai dollárba is kerülhet egy ilyen üzenet, de mindenképpen egy érdekes ötlet volt a TikTok részéről.

Ha nem akarsz lemaradni további izgalmas szakmai híreinkről, akkor kövess minket Facebookon, Instagramon, vagy Linkedin-en! Ha kíváncsi vagy az előző havi social media újdonságokra is, akkor itt tudod őket elolvasni.
