Bár ez nem meglepő, de ebben a hónapban sem volt hiány újdonságokból, megjelenő funkciókból és bejelentésekből. Nézzük, mi történt áprilisban a social media háza táján!
Élet a Facebook Analytics után
Most kivételesen nem csak megjelenésről, hanem megszűnésről is be tudunk számolni: június 30-án eltűnik a Facebook Analytics. Azonban nem kell feltétlenül kétségbe esnünk, hiszen a Facebook több alternatívát is kínál kampányaink teljesítményének ellenőrzésére. A megszűnés dátumáig továbbra is elérhetőek, illetve letölthetőek lesznek ezek az adatok és kimutatások, azonban már most érdemes felkészülni az utána következő időszakra is. Bár még nem mindenki számára elérhető, a Facebook Business Suite felületén nem csak egyszerűen kezelhetjük Facebook és Instagram üzleti fiókjainkat, de egyben részletes betekintést biztosít számunkra ezeknek a fiókoknak közönségéről, tartalmairól és trendjeiről. Az Ads Manager segítségével továbbra is változatlanul megtekinthetjük, módosíthatjuk kampányainkat, illetve láthatjuk ezek részletes eredményeit is. Ezek mellett pedig az Eseménykezelőben beállíthatunk olyan üzleti eszközöket, mint a Facebook pixel vagy a konverziós API és automatikusan kimutatja a weboldalon, alkalmazáson vagy üzletek belül lévő eseményeket.
Most már tényleg itt az App Tracking Transparency!
Az Apple pár nappal az indulás előtt bejelentette, hogy az április 26-ai héten hivatalosan bevezetésre kerül az iOS14.5-höz kapcsolódó App Tracking Transparency keretrendszer, amely minden felhasználótól engedélyt fog kérni adataik külső felekkel való megosztására (erről bővebben itt írtunk). Ezzel egyértelműen nehezebb lesz a hirdetések célzása, ezáltal romolhat a kampányok teljesítménye is, így mindenkinek tanácsos megtenni a javasolt lépéseket: domain név hitelesítése a vállalkozáskezelőben, legfontosabb 8 konverziós esemény megadása és a hozzárendelési időszakok átnézése. Emellett a vállalkozáskezelő Erőforrásközpontjában több ránk szabott javaslattal is találkozhatunk, amelyeken érdemes végig mennünk, hogy biztosan ne hagyjunk ki semmit!
Hallgasd kedvenc zenéid a Facebookon!
Nincs megállás a Facebook felületén, ha újításokról van szó, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint a felületen beépített Spotify lejátszó megjelenése. Bár a felület eddig is összekapcsolható volt a Spotify-jal, mostantól meg sem kell nyitnunk a zenei alkalmazást ahhoz, hogy görgetés közben kedvenc lejátszási listánkat hallgassuk. A Spotify minilejátszó egyből a Facebook alkalmazás alján fog megjelenni, így nem kell majd váltogatnunk a két app között. Sőt, így ezentúl könnyebb lesz majd a streaming szolgáltatás zenéit – így például saját lejátszási listáinkat is – egy mozdulattal megosztani a Facebook felületén. Van, akinek már megjelent a Boombox nevű opció, de több, mint valószínű, hogy a Spotify Premium előfizetőknek lesz majd teljesen elérhető a funkció.
Végre időzíthetjük a sztorikat is!
Most már hivatalos, hogy nemsokára érkezik a várva várt lehetőség: a Business Suite segítségével már összeállíthatunk és időzíthetünk Facebook és Instagram történeteket is! Ez a márkák számára különösen fontos, hiszen így könnyebb lesz majd a célközönségük legaktívabb időszakában posztolni ezeket a történeteket – akár munkaidőn kívül is! Arról nem is beszélve, hogy a tartalomtervezés során mostantól az ütemezés részét képezhetik a történetek is, így akár egy hosszabb időszak tartalmainak megosztása is automatikusan le tud zajlani.
Új Instagram matricákkal a forgalom növelésért
Az új matrica nem a hagyományos „pöccints felfelé” módon fog megjelenni a képernyő alján, hanem a történetben bárhol elhelyezhető, kattintható formában. Ez a látványosabb matrica jobban meg tudja ragadni majd a figyelmet és valószínűleg nagyobb lesz a felhasználók hajlandósága is, hogy megnyissák a linket. Az Instagram egyelőre még dolgozik a részleteken, hogy milyen további lehetőségeket kínáljanak majd ezek a matricák, de már felmerültek olyan ötletek, mint a linkek GIF formájában való megjelenítése, vagy különböző keretek ráhelyezése. Egy viszont már szinte biztos: ez a lehetőség majd 10 ezer követő feletti felhasználóknál jelenik majd meg, így egyelőre csak a népszerűbb márkák, influenszerek élhetnek majd vele.
Folyamatos újítások a TikTok-on
A TikTok áprilisban több olyan funkcióval is előrukkolt, amelyek megkönnyítik a márkák dolgát a felületen való megjelenésükre vonatkozóan. Többek között megjelent a TikTok Video Editor videószerkesztő, amely segítségével sokkal natívabb, felülethez illeszkedő tartalmakat tudnak létrehozni. Így hirdetéseik nem fognak kilógni a többi TikTok felhasználó tartalmai közül, hanem természetesen illeszkednek majd a többi videó közé. A videó szerkesztése közben minden TikTok stílusú elem rendelkezésükre áll, például a legnépszerűbb zenék, effektek, feliratok és ezzel egyidőben a videó meg is vágható, valamint a megfelelő méretre igazítható.
Tovább is kedvezett a hirdetéseknek is a TikTok: a LiveRamp adatkezelő vállalkozással való együttműködése eredményeképpen mostantól egyszerűbb és pontosabb lesz a célzás. A LiveRamp-partner hirdetők jelentősen több közönségadathoz tudnak majd így hozzáférni, ezáltal pontosabb célközönségeket állíthatnak be hirdetéseikhez. A LiveRamp olyan minden oldalról biztonságos adatmegoldásokat kínál a márkák számára, amelyek segítségével személyre szabott, releváns tartalmakkal tudják majd elérni a számukra legmegfelelőbb célközönségeket, ezzel növelve a hirdetési kampányok eredményességét.
Megérkezett ezen kívül az automatikus feliratozás a TikTok-ra is, amely lehetővé teszi, hogy a hallássérültek is jobban élvezni tudják a videókat. A felhasználók szerkeszthetik is majd az automatikusan generált szöveget, ez például az előző hónapban megjelent Instagram Closed Captions esetében egyelőre még nem lehetséges. Az még nem ismert, hogy mennyiben növeli majd ez az átlagos videó megtekintések számát, hiszen a TikTok statisztikák alapján a felhasználók 81%-a hanggal nézi a videókat, így számukra ez nem feltétlenül jelent nagy változást, viszont a hallássérültek számára egész biztosan óriási különbséget jelent.
Izgalommal figyeljük, ahogy bővülnek és megújulnak kedvenc közösségi felületeink hónapról hónapra, hiszen velük együtt mi is folyamatosan fejlődünk. Biztosak vagyunk benne, hogy májusban is rengeteg érdekességről tudunk majd beszámolni, addig is olvassatok bele előző cikkeinkbe.
Ha nem akarsz lemaradni további izgalmas szakmai híreinkről, akkor kövess minket Facebookon, Instagramon, vagy Linkedin-en!