A tavasz utolsó hónapja sem telt eseménytelenül a social media világában, több izgalmas hírről is be tudunk számolni a Facebook, Instagram és TikTok területéről is! Nézzük, mit tartogatott számunkra a március!
Matrica-hirdetések és Green Screen a Facebook Stories-ban
A Facebook négy éve mutatta be saját Stories funkcióját, azóta egyre több és több lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy kreatív formában tudják megosztani életük pillanatait. Most is egy olyan ötlettel rukkolt elő, amellyel rengeteg szórakoztató tartalom születhet a felületen. Az egyelőre még teszt verzióban működő új opció, a Green Screen segítségével videóinkat bármilyen álló- vagy mozgókép elé helyezhetjük. A „zöld vászon” a tévéből is ismert módon működik, vagyis a valós háttér mögöttünk eltűnik, helyette pedig a sima zöld felületen az általunk választott kép vagy videó jelenik meg. Ez a funkció várhatóan a többi kreatív eszköz mellett lesz majd kiválasztható, és kreatív lehetőséget nyújt a felhasználók, de akár a márkák részére is tartalmaik színesítésére.
Nem csak a tartalomgyártás terén tesztel új funkciókat a Facebook a Stories-ban, de most már pénzkeresési lehetőségeket is szeretne nyújtani a felhasználóinak, mégpedig történetekben elhelyezhető, matrica formájában megjelenő hirdetések formájában. Az egyelőre csak szűk körben tesztelt matrica-hirdetések csak az egy percnél hosszabb videós történetekben jelenhetnek meg és minél hosszabbak a videók, annál több matrica helyezhető el bennük. A Facebook szerint ezeknek a hirdetéseknek a sikere nagyban függ majd attól, hogy mennyire releváns a hirdetés a videó kontextusában. Az, hogy kik használhatják majd ezeket a hirdetéseket, viszonylag szigorú követelményekhez kötött: legalább 600 ezer percnyi megtekintés szükséges az elmúlt 60 napban feltöltött összes videón ahhoz, hogy megjelenjenek a felhasználók számára a matricák.
Social Skills mindenkinek
Hét részes videósorozattal segíti a Facebook a social media menedzsereket, akik szeretnék még kreatívabbá és hatékonyabbá tenni a közösségi kommunikációt saját felületeiken. Más szemszögből, valamint más oldalról közelíthetjük meg a social media menedzsment bizonyos részeit a videókban megszólaló szakemberek véleményén és tanácsain keresztül, amely sokaknak adhat inspirációt saját projektjeikhez is. Az első Social Skills videóban a vizuális megjelenés és a közönségünkhöz való igazodás fontosságáról volt szó, rengeteg hasznos tippet kaptak a nézők a Diaspora Co. webáruház vezérigazgatójától. A sorozat második videójában az Unbothered social media vezetője mutatta be, szerinte miért fontos egy márka közösségének aktív építése és hogyan lehet a leghatékonyabban növelni az elköteleződést online. Esett szó user-generated content-ről, a konzisztens megjelenésről és a Facebook Creator Studio használatáról is. Ha Te is inspirálódnál, a megjelent videókat itt tudod megnézni.
Végre menthetjük piszkozatban az Instagram történeteket!
Nem kell többé választanunk az azonnali posztolás és a történet törlése között! Mostantól elmenthetjük piszkozatként a létrehozott storykat, így akár később is elővehetjük a kész történetet és a nekünk és/vagy közönségünknek megfelelő időpontban egy gombnyomással posztolhatjuk is! Ez a lehetőség már régóta igény volt az Instagram felhasználók, de legfőképp a tartalomgyártók, influenszerek és ügynökségek részéről. Hasonló igény még a történetek időzítésének opciója is, erről azonban egyelőre még nincs hír, így addig is örülünk annak, hogy most már a történeteinket eltehetjük későbbre is!
Újdonságok az Instagram történetekben
Az Instagram új funckiót tesztel a Stories felületen, hamarosan megjelenhetnek az automatikusan generált feliratok a videós történetekben! Ez a hasznos opció ’Closed Captions’ néven lesz megtalálható a matricák között és automatikusan felismeri majd a videóban szereplő beszédet és írott szöveggé alakítja azt. Megosztás előtt ellenőrizhetjük ezt a szöveget és választhatunk négyféle szövegstílusból is. Ez a jövőbeli funkció nem csak a hallássérültek számára teszi lehetővé, hogy ők is élvezni tudják az Instagram történeteket, de az alkotók is szélesebb közönséget tudnak elérni a feliratozott videókkal, hiszen nagyobb eséllyel nézik majd végig azok is, akik egyébként hang nélkül szokták végig pörgetni a történeteket.
Ahogy már előző cikkünkben is írtunk róla, az Instagram úgy igyekezett kampányolni az eredeti tartalmak megosztásáért, hogy tiltani tervezte a feed-ből, illetve (az itthon még nem megjelent) Reels-ből való átosztást a történetekben. Bár ez a tiltás végül nem következett be, most más megközelítéssel próbálkozik a felület: néhány felhasználónál megjelentek a storykon olyan címkék, amelyek azt jelölik, honnan származik pontosan a tartalom. Jelzi például, ha újra megosztott bejegyzésről, vagy a Reels-ben létrehozott videós tartalom került a történetek közé, ettől pedig azt reméli az Instagram, hogy ez eredeti story-tartalom készítésére motiválja majd a felhasználókat.
Inspirálódj a TikTok hirdetési könyvtárából!
Szuper új oldalt hozott létre a TikTok azoknak, akik a felületen hirdetnek, vagy szeretnének a közeljövőben TikTok hirdetési kampányt indítani. A hirdetési könyvtárban, a Top Ads-ben a legjobban teljesítő hirdetési kampányok között böngészhetünk különböző kategóriákra, lokációra, iparágra és hirdetési formátumokra szűrve. Tovább is szűkíthetjük a keresést időszakokra (elmúlt 7 vagy 30 nap) különböző teljesítményre vonatkozó paraméterekre (CTR, megjelenés, videómegtekintés). Így pontosan megtalálhatjuk azokat a sikeres kampányokat, amelyekből ötletet nyerhetünk saját hirdetéseink elkészítéséhez is, de emellett az éppen legnépszerűbb trendeket és termékeket is megnézhetjük, ha további inspirációra vágyunk.
Jobb engagement? Q&A!
Nem csak a hirdetőknek, de a TikTok influenszereknek is segít az óriási népszerűségnek örvendő platform: megérkezett a Q&A funkció! Ezzel a felhasználók kérdéseket tehetnek fel kedvenc kreátoraiknak, amelyek külön kiemelésre kerülnek a többi komment között, így az alkotók is egyszerűbben megtalálják ezeket a kérdéseket. Ez annak is köszönhető, hogy a kérdések ezentúl a ’Q&A inbox-ban’ fognak megjelenni, így nem kell mást tenniük, csak megnyitni a bejövő kérdéseket és megválaszolni őket a következő videóban vagy élő bejelentkezésben. Sőt, ezeket a kérdéseket matrica formájában is megjeleníthetik, a még látványosabb tartalomért!
Ismét eseménydús hónapot hagytunk magunk mögött, mi pedig pont ezért szeretjük a social media területét: sosem telik egy nap sem újdonságok nélkül, így már nagyon várjuk, mit hoz majd számunkra az április! Addig is az előző havi social újdonságokat itt olvashatjátok el.
Ha nem akarsz lemaradni további izgalmas szakmai híreinkről, akkor kövess minket Facebookon, Instagramon, vagy Linkedin-en!