Közeledik az év vége! Ha 2021 utolsó hónapjaiban még jobban ki szeretnéd használni az e-mail marketingben rejlő lehetőségeket, akkor olvasd el rövid összefoglalónkat, amelyben összegyűjtöttünk pár tippet, hogy mire érdemes figyelni ezen az online marketing csatornán. Mitől lesz manapság sikeres egy e-mail marketing kampány?
Szabd személyre!
A perszonalizálás új szintre lépett: az általános, minden feliratkozót megcélzó kampányok ideje lejárt, a hírlevelek megnyitását erősen befolyásolja, mennyire érezzük, hogy megszólít minket az adott tartalom. Átlagosan több mint 120 e-mail landol egy nap a fiókunkban, és mivel nincs időnk, vagy épp kedvünk elolvasni mindegyiket, így szelektálnunk kell a levelek között. A figyelem felkeltésére és megtartására pedig akkor van a legnagyobb esélyed, ha a tartalmad kitűnik a tömegből.
A személyesség nem csak az átkattintási arányokon képes nagyot lendíteni, de a konverziót is javítja hírlevelek esetén. Emellett a személyre szabás segíthet erősíteni a bizalmat a márkád iránt, és növelni az újravásárlás esélyét is.
Mit érdemes tenned?
Egy név valószínűleg már rendelkezésedre áll, amit hatásosan használhatsz a megszólítás vagy a tárgymező esetén. Ugyanakkor nem csupán az adott feliratkozó nevének hozzáadásával tudod a személyesség érzetét kelteni. A nevéből már tudunk következtetni a nemére, a névnapjára, de sok esetben további adatok is rendelkezésünkre állnak pl. vásárlási előzmények, amiket jól tudunk hasznosítani kampányaink során. A perszonalizálás igen tág, de minél több adattal a tarsolyunkban egyre kifinomultabban tudunk célozni. Próbálj meg minél több információt gyűjteni, akár a felhasználótól közvetlenül!
Ahogyan egyre több adatod áll rendelkezésre, használj dinamikusan változó szöveges vagy vizuális tartalmat! Egyedi mezők alapján jelenjen meg más egy-egy feliratkozónak egy adott kampányon belül – akárcsak az egyedi kuponkódok esetén. Megéri kísérletezni például különböző call-to-action szövegekkel, melyeknél más szöveggel találkozik egy VIP törzsvásárló, és más szöveggel, aki először vásárol az oldalunkról.
Automatizálj és használd ki a mesterséges intelligencia nyújtotta előnyöket!
Első olvasásra az automatizálás és a személyre szabás kizárja egymást, viszont ha jobban belegondolunk az automatizálás lehetővé teszi, hogy a megfelelő időben érjük el a felhasználót, az említett személyesség elérése és megfelelő tartalom kialakítása a mesterséges intelligencia segítségével pedig jelentősen hatékonyabb lehet.
Itt az ideje automatizálni!
- Teremts jobb ügyfélélményt kezdetben akár egy leveles automatizmusokkal! Köszöntsd a felhasználót amikor feliratkozik, esetleg a születésnapján, névnapján, vagy a regisztrációjának egy éves évfordulóján. Hozz létre follow-up üzeneteket, kosárelhagyó kampányt vagy ünnepi üdvözleteket.
- Majd gondolkozz összetettebb folyamatokban és alakíts ki customer journey-ket.
- Engedd, hogy a megfelelő trigger indítson el egy levélfolyamatot, hogy a felhasználó viselkedése alapján kapjon különböző tartalmakat, akár többet is egymás után – legyen szó egy edukatív sorozatról vagy egy vásárlást támogató email folyamatról.
Az automatizálás segítségével nem csak hatékonyabbá teheted a levelezésedet, de időt is spórolhatsz magadnak a későbbiekben.
Mesterséges intelligencia az emailek szolgálatában
Manapság egyre több területen férkőzik be az életünkbe a mesterséges intelligencia, és természetesen az e-mail marketingben is rendkívül nagy hasznát lehet venni, hiszen több adat áll rendelkezésre napjainkban online, mint bármikor a múltban. Az adatok feldolgozása, elemzése és későbbi felhasználása a gépi tanulás segítségével egyszerűbb folyamattá vált, és 2021-ben is egyre inkább előtérbe került.
Az AI segíthet elemezni a fogyasztói magatartást, tanulmányozni az érdeklődést, hogy adatközpontú betekintést nyerhessünk általa és még testreszabottabb emaileket készíthessünk.
Kiváló példa erre a személyre szabott automatizált termékajánló hírlevél, mely a vásárlási előzmények alapján algoritmusok segítségével azt a terméket kínálja fel a felhasználónak ami számára a legrelevánsabb.
Az AI továbbá segíthet megtalálni többek között az optimális küldési időt e-mail kampányok esetén. Mindezt úgy teszi, hogy elemzi és értékeli a feliratkozók megnyitási szokásait, és akkorra időzíti be az e-mail küldési idejét, amikor az adott feliratkozó a legvalószínűbb, hogy megnyitja és foglalkozik vele. Ezáltal kiszámítja, mikor érdemes elküldeni, hogy valóban konvertáló legyen az adott feliratkozó.
Használd fel a felhasználóid által generált tartalmakat!
Nincs is hitelesebb, mint közvetlenül a felhasználóktól származó tartalom. Kérd ki email kampányaidban az olvasóid véleményét ezzel is erősítve a márkád és a felhasználó közötti kapcsolatot. Ezt megteheted egy önálló dedikált kampányban, de automatizálhatod is a folyamatot pl. vásárlást vagy regisztrációt utánkövető email létrehozásával.
Oszd meg másokkal, hogy a közösségi média felületeken vagy egyéb oldalakon mit írtak rólad a felhasználók, vásárlók! Ez lehet akár egy kutatás, kérdőív vagy szavazás eredménye, vásárlói vélemény a termék használatáról, a feliratkozók által beküldött tartalmak (pl. fotók vagy videók). Ezeket könnyen be tudod illeszteni a hírlevél kampányaidba, így segítve, hogy bizamat ébressz a feliratkozókban, akik ezáltal magasabb arányban válhatnak konvertáló, fizető egyénekké. Arról nem is beszélve, hogy a user generated content használatával egy szimpatikus, emberi arcát is megmutathatjuk a vállalkozásunknak, akinek számít a közönségének visszajelzése.
Gondold újra a design elemeket és csempéssz interaktivitást kampányaidba!
2021-ben a vizuális tartalmak és az interaktív elemek kerültek fókuszba: a képeken túl a videók, animált gifek alkalmazása a hírlevelekben egyre elterjedtebb, mivel figyelemfelkeltőek és magasabb felhasználói élményt nyújtanak a feliratkozóknak. Az animált call-to-action gombok, szavazások, kérdőívek használata segít, hogy interaktívabbá váljon a hírlevél, de ne feledkezzünk meg arról sem, hogy egy-egy játék vagy kvíz is nagy mértékben tudja aktivizálni a feliratkozóidat.
Az e-mail design terén a minimalizmus hódít, vagyis a jól átgondolt, letisztult, egyszerűen navigálható hírlevelekkel nem lehet mellélőni. Emellett rendkívül fontos, hogy reszponzív tartalmat állíts elő, amely mobilon is optimálisan jelenik meg, hiszen a mobilhasználat egyre nagyobb részét teszi ki mindennapjainknak.
Másrészt megéri sötét módra is optimalizálni az e-maileket, hiszen egyre többen választják ezt az opciót böngészés, közösségi média használat, illetve az e-mailek olvasása során is. Érdemes transzparens hátteret alkalmazni, legyen szó a logóról, vagy képekről, valamint ajánlott sötét design elemek körül akár keretet használni, ezáltal megkönnyítve az olvashatóságot és az esztétikus megjelenítést.
Valamint továbbra is fontos, hogy jól olvasható és feltűnő betűszínt válassz, természetesen amennyire a saját márka színei engedik. A színek magukért beszélnek, és üzenetet közvetítenek anélkül, hogy a legelső mondatot elolvasná a feliratkozó. 2021-ben pedig az első benyomás mindent visz, és ott dől el, hogy mennyire tudjuk megragadni a felirakozó figyelmét.
Bizonytalan vagy? Optimalizáld a tartalmaidat A/B tesztek alkalmazásával! Nem csak a küldő nevét, tárgymezőt vagy a kiküldési időt tudod tesztelni, de bizony a kampányod tartalmának elemeit is: stílust, tördelést, szövegezést, CTA-kat, kreatívokat is tesztelheted, hogy megtaláld a lehető legtöbb kattintást előidéző alternatívát.
Az adatbázisodban lévő olvasók figyelmének elnyerésén való gondolkodás az egyik legjobb időbefektetés. Próbáld meg elnyerni te is felhasználóid tetszését 2021 végén is!
Ha nem akarsz lemaradni további izgalmas szakmai írásainkról, akkor kövess minket Facebookon, Instagramon, vagy LinkedIn-en! Ha érdekel többi cikkünk is, itt olvashatod el őket!