Online marketing megoldások a turizmus és szállás szektorban
Az online szálloda marketingben szakértő ügynökség.
Stratégiai gondolkodás, átlátható folyamatok.
Profi szakemberek 10+ országban szerzett, 10+ éves tapasztalattal.
A hazai marketing szakma elismert és díjazott szereplője.
Full-service ügynökség 360 fokos online marketing támogatással.
Ha szállásadó vagy szállásközvetítő szolgáltatóként online marketing partnert keresel, jó helyen jársz.
Nézd meg ügyfeleink véleményeit rólunk!
Hogyan tud az online marketing válaszolni az szállás szektor szereplőinek próbatételeire?
Az online marketing eszköztára testreszabható, mérhető, és az offline lehetőségeknél jelentősen költséghatékonyabb megoldásokat tud nyújtani az építőipari szereplőknek.
A pandémia - annak a különböző lezárásos és feloldásos hulláma - kifejezetten hatott a szállások és szállodák piacára. Amikor lezárás volt itthon vagy a legtöbb turistát küldő országokban, akkor a bevétel pangott. Viszont amikor feloldások jöttek, akkor mindenki foglalni akart, így a kiemelt időszakok még telítettebbek lettek. A 2022-es évben pedig a jelentősen megnövekedett energia- és fűtési költségek, plusz az infláció okoztak jelentős kihívást a szektorban.
Mindezek mellett a hazai és a nemzetközi turisták száma váltakozik, így a külső tényezők mellett kell a szállodai marketingeseknek egyensúlyozni a folyton változó online marketing piaccal.
Cégünk ebben tud neked segítséget nyújtani, hiszen régóta támogatjuk partnereinket a turizmus és szállás szektorban is.
2023-ban a magas inflációs környezet jelentősen csökkentette a vendégek utazási kedvét, és a magyar piacon akár 18-20%-os áremelkedést is tapasztaltak a foglalásokban, amely nyáron több esetben 24-25%-ra emelkedett. [forrás]
Az árkilengések ellenére mégis jelen van egy réteg, amely képes és hajlandó is kifizetni a magasabb árú, nívós szállásokat mind belföldön, mind külföldön. [forrás]
A szállásadóknak a munkaerőhiánnyal és a folyamatosan növekvő munkavállalói bérigénnyel kellett szembenéznie. [forrás]
A turisztikai állásokra főként a fiatal pályakezdők, tapasztalatlanok, valamint az idősebb, tapasztalt, de fizikai munkára nehezebben alkalmas munkavállalók jelentkeznek, miközben a középkorú szakemberek szinte eltűntek a piacról. [forrás]
A pandémia óta a nemzetközi utazások iránti kedv globálisan erőssé vált. [forrás]
A nyári időszak különösen időjárás-érzékeny, az utazási kedvet alapvetően az időjárás határozza meg. Emiatt a főszezoni foglalások nagyrésze utolsó pillanatos, azaz last minute. [forrás]
Honnan érkeznek és hol szállnak meg a vendégek?
2023-ban a magyar főváros után a legtöbb vendégéjszakát a fürdővárosokban és a legnépszerűbb vidéki konferenciahelyszíneken töltötték a vendégek. A favorit pedig a Balaton és a Mátra-Bükk térsége volt.
2023. január–októberben a belföldi vendégek 6,4%-kal kevesebb, a külföldiek 12%-kal több vendégéjszakát töltöttek el a turisztikai szálláshelyeken.
Belföldi vendégek eloszlása
- Az év 10. hónapjában Budapestet a vendégek 13%-a választotta.
- A Balaton és a Mátra–Bükk turisztikai szálláshelyein a belföldi vendégéjszakák 19, illetve 12%-át regisztrálták.
Külföldi vendégek eloszlása
- A külföldi vendégéjszakák 67%-át Budapest turisztikai szálláshelyein jegyezték.
- A második legnépszerűbb turisztikai térség a Balaton lett, 6,5%-os részesedéssel.
- Németországból érkeztek hozzánk a legtöbben, mintegy 179 ezren, Csehországból és az Egyesült Királyságból is 107-107 ezer utazót fogadhattunk.
A kereskedelmi szálláshelyek adták a vendégéjszakák 74%-át, és a forgalom 6,3%-kal volt nagyobb az előző évhez képest. A magán- és egyéb szálláshelyeken is emelkedett a vendégéjszakák száma, 6,8-kal többet regisztráltak, mint egy évvel korábban.
A Booking-botrány
Miután a Booking.com, az online szállásközvetítő oldal a nyár közepén új fizetési rendszerre tért át, számos országban – köztük Magyarországon is – a szállásadók hónapokon át nem kapták meg a pénzüket. A cég technikai problémára hivatkozott, majd a júniusi és júliusi kifizetéseit csak augusztusban utalta el. Emiatt több szállásadónak tulajdonképpen nem volt bevétele egész júliusban.
Nem meglepő, hogy a történtek és a bizonytalan helyzet miatt egyre több szállásadó választ saját marketing megoldásokat.
Ha nem tudod, hogy hogyan kezdj bele, mi segítünk elérni az üzleti céljaidat!
Kedvezménykupon és promóció, mint marketingeszköz
Számos szállásadó és szállásközvetítő cég próbál versenyelőnyt szerezni a vonzó kedvezménykuponok segítségével. A vendégek árérzékenysége miatt különféle promóciókkal könnyedén növelheted az alacsonyabb forgalmú időszakokban a foglalásaid számát, és ez a visszatérő vendégek elnyerésében is segíthet.
Viszont ne feledd; lehet, hogy bár a kuponok használata rövid távon számottevő bevételnövekedést hoz, de ha nincs konkrét célod és megfelelő stratégiád, hosszabb távon akár profitvesztést okozhat!
A megfelelő online marketing stratégia azzal tudja támogatni az oktatási szolgáltatók versenyképességét, hogy bevonzza és megtartja azokat a fogyasztókat, akik továbbra is költenek képzésekre.
„Az utóbbi években gombamód szaporodnak a hasonló szolgáltatásokat nyújtó, hasonló árszínvonalú, ugyanarra a célközönségre targetáló szálláshelyek. A legnagyobb kihívás a szolgáltatók számára, hogy ne aggregátor oldalakról, hanem saját felületeikről érkezzenek a foglalások. Több éves szektorban szerzett performance és branding tapasztalatunkkal segítünk kialakítani a megfelelő social kommunikációt, hogy végre jutalék fizetése nélkül érkezzenek a foglalások."
Online szállás marketing szolgáltatásaink
Turisztikai ügyfeleinknek 360 fokos marketing szolgáltatáscsomagot nyújtunk, mely lehetővé teszi, hogy minden fontos csatornán megszólíthassák a potenciális vendégeket.
Minden általunk létrehozott, menedzselt és karbantartott marketing eszköz célja, hogy az érdeklődő kattintó szállást foglaljon, vagy visszatérő vásárlóként újabb foglalást intézzen.
Landing oldal készítése
Szálloda marketing & HD marketing: Miért minket válassz?
A HD marketing csapata érti és folyamatosan monitorozza a szállás és szálloda szektor állapotát, trendjeit, lehetőségeit és kihívásait, meglévő és jövőbeni ügyfelei érdekeit szem előtt tartva.
Naprakész online marketing szolgáltatásainkkal abban tudunk segíteni, hogy a megfelelő fogyasztók megtalálásával és meggyőzésével növekedjen az vendégéjszakák száma, illetve az utazókkal történő kapcsolattartás formálásával egyre nagyobb bizalommal forduljanak a szállodai szereplők felé.
A márkaazonos, foglalásokat ösztönző weboldaltól a keresőben történő megjelenések optimalizálásáig, a közösségi média profilok és a hírlevelek menedzseléséig azon dolgozunk, hogy szakértelmünkkel segítsük a szektor növekedését.
Proaktív gondolkodás
Szolgáltatások profi menedzselése
Havi elemzés és tervezés
Folyamatos mérés, monitorozás
Full-service működés
Akiknek például segítünk a szállás piacon
Szállás marketing tudásanyag ajándékba!
Ha még nem állsz készen együttműködni egy ügynökséggel, de szükséged van online marketing támogatásra a szálloda szektorban, töltsd le ingyenes tudásanyagunkat:
- Melyek a szektor kihívásai marketinges szemmel a 2024-es évben?
- Melyek azok a feltörekvő marketing megoldások, amiket neked is érdemes lenne kipróbálnod oktatási szereplőként?
- Mik azok a marketing eszközök, amiket mindenképpen használnod kell 2024-ben?
A 40+ diás tudásanyagot a lenti űrlap kitöltésével kapod meg!