A nyár nem csak a pihenés és a nyaralás időszaka, hanem bizony az újításoké is. Ha nem volt időd nyáron up-to-date lenni a social media innovációkról, akkor ez a cikk neked szól. Megkíséreltük a lehetetlent, és összegyűjtöttük a legfontosabb híreket azért, hogy te már újult erővel és friss tudással kezdhesd el az őszi szezont. Mi, a HD marketing azt valljuk, hogy ma már elengedhetetlen a 360°-os social media jelenlét, ezért ahogy már megszokhattátok, lesz minden, ami Meta, Instagram és egy-két TikTok hír is.
Útjára indult a "Feeds"
A Facebook megújította hírfolyamát. A „Feeds” lapon a felhasználók időrendi sorrendben tekinthetik meg barátaik, csoportjaik, oldalaik bejegyzéseit. Zuckerberg azt szeretné elérni ezzel az újítással, hogy ne maradjunk le barátaink legújabb bejegyzéseiről. A Facebook úgy tesz különbséget a két hírfolyam között, hogy a Kezdőlap egy felfedezőmotor, amellyel az algoritmus ajánlásain keresztül új tartalmakat és alkotókat találhatsz, míg a Hírcsatornák lapon hozzáférhetsz azokhoz, akikkel már kapcsolatban vagy a Facebookon. Az új Feeds lap visszatér a Facebook alapvető közösségi média élményéhez, ahol a hírfolyam főként az ismerőseid és csoportjaid tevékenységeire és bejegyzéseire összpontosít.
Új B2B célzási lehetőségek
Az új hirdetési célzások már Magyarországon is elérhetőek mind Facebookon, mind Instagramon. A négy új célzási kategória, amikkel különböző üzleti döntéshozókat lehet elérni: az IT döntéshozók, az Üzleti döntéshozók beosztása és érdeklődési körei, valamint az Üzleti döntéshozók 1800-2100 ember Magyarországon és az Új aktív vállalkozások. Ez azért számít hatalmas újításnak és nagyon jó hírnek, mert eddig a fent említett célcsoportok nehezen voltak becélozhatóak. Bízunk benne, hogy az új hirdetési célzás a gyakorlatban is olyan biztató lesz, mint amilyennek most ígérkezik.
A videók térhódítása
A Meta és az Instagram rohamosan igyekszik felzárkózni a TikTok-hoz videók tekintetében. Nem voltak elegek a Reels videók eddigi funkciói, most tovább fejlesztették azokat. Minden újítás egy célt szolgál: megkönnyíteni a tartalomgyártók munkáját.
A Meta 90 másodpercre növelte az Instagramon a Reels-eket, így a felhasználóknak több idejük van kifejezni magukat, valamint reklámozni márkáikat és termékeiket. A meghosszabbított lejátszási idő mellett a Reels olyan matricákat is kap, amelyeket korábban csak a sztorikban lehetett használni. A videó elején található feliratokon kívül a felhasználók szavazásokat, matricákat és hangulatjeles csúszka matricákat is használhatnak majd. Ezek a lehetőségek sokat segítenek a tartalomkészítő és a közönség párbeszédében.
Az Instagram iránymutatást is ad neked, ha esetleg megtorpant volna a kreativitásod; ugyanis már valamennyi felhasználó számára elérhetővé tette a Reels sablonok használatát. A már jól bevált példák használata pedig megkönnyítheti az organikus eléréseket. Az Instagram ráadásul mostantól dalokat is ajánl a tartalmadhoz, a feltöltésed alapján. Azoknak a márkáknak is a segítségükre lehetnek ezek az újítások, akik állandóan időszűkében vannak a tartalomgyártással.
Nem véletlen ez a sok újítás, hiszen nem titkolt szándéka az Instagramnak, hogy a klasszikus videós tartalmak helyett, már csak a Reels formátumot fogja támogatni. És még mindig nincs megállás a Reels-es újítások területén! Az Instagram új boost funkciója lehetővé teszi a vállalkozások számára a tekercsek hirdetéssé alakítását. A hirdetések megjelenhetnek hírfolyamban és történetben is. Fontos megjegyezni, hogy 60 másodpercnél rövidebbnek, valamint 9:16-os képarányúnak kell lennie a hirdetésnek. Ez azt jelenti, hogy függőlegesen kell filmezni, és teljes képernyős formátumúnak kell lennie a videónak.
Ha már videóknál tartunk, akkor nem maradhat ki az élő közvetítés legújabb funkciója sem. Az Instagram már teszteli a Live Producer eszközét, amely lehetővé teszi az alkalmazáson belüli műsorszolgáltatóknak, hogy asztali számítógépről és különböző, külső streaming platformokon keresztül közvetítsenek. A folyamat professzionálisabb megjelenésű és testreszabottabb IG Live közvetítéseket tesz lehetővé; több kamera, külső mikrofonok, grafikus átfedések és egyebek támogatásával.
Az Instagram 3 új lépése a biztonságosabb felhasználásért
Az első és az egyik legfontosabb, hogy új módszerekkel tesztelik az életkort. A legtöbb országban az alsó korhatár a gyermekek védelmében 13 év. Valljuk be, hogy eddig ezt, azért nem volt nehéz kijátszani. Ezentúl azonban 3 különböző lehetőséget is biztosít az IG, amivel igazolhatja magát a felhasználó: személyi igazolvánnyal, videós szelfivel vagy 3 felnőtt korú közös követő igazolásával.
Második lépésként érdemes megemlíteni, hogy az Instagram kibővíti a Sensitive Content Control funkcióját. A felhasználók ezentúl jobban szabályozhatják, mennyi érzékeny tartalmat szeretnének látni az alkalmazás különböző részein, például: Felfedezés, Keresés, Reels. Az újonnan kibővített funkció három vezérlési lehetőséget is kínál majd: „Több”, „Standard” és „Kevesebb”. A More kevesebb tartalomkorlátozással rendelkezik, így valószínűleg *több* érzékeny tartalmat fog látni a felhasználó. A standard a középút, amely lehetővé teszi bizonyos érzékeny tartalom használatát. A Less pedig több tartalmi korlátozást jelent, azaz *kevésbé* érzékeny tartalmakat fog látni a felhasználó. A 18 éven aluli userek nem engedélyezhetik a “további opciót”.
Harmadik helyen pedig inkább érdekességként, egy hasznos kezdeményezést említenénk meg, a biztosítás kötés lehetőségét. Ezt a biztosítást az Instagram-fiókra lehet kötni. Az izraeli székhelyű Notch startup próbálkozik különböző mérőszámok tekintetében biztosítani a nagyobb követőszámmal rendelkező oldalakat. Fontos kikötés, hogy csak a feltörésekre érvényes a biztosítás.
Két rövid, de fontos Instagram újítás
Mark Zuckerberg jelentette be az új vásárlási módot, a fizetés lehetőségét az Instagram chaten keresztül. „Szeretnénk segíteni az embereknek abban, hogy beszélgetést kezdeményezzenek az őket érdeklő vállalkozásokkal, és segítsünk nekik megtalálni és megvásárolni az általuk kedvelt termékeket egyszerűen, zökkenőmentesen, közvetlenül a chatről.”
A másik, szintén hasznos funkció nem más, mint a posztok rögzítése. TikTok-on már nagyon elterjedt a tartalomgyártók körében a posztok rögzítése, biztosan az Instagramon sem lesz ez másképp. A platform tervezői szerint pedig így az alkotóknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak, hogy kifejezhessék magukat.
A TikTok társadalmi felelősségvállalása két új funkcióval bővül
A TikTok új képernyőidő-megszakításokat, használatkövető eszközöket ad a digitális jólét javítása érdekében. Ez egy forradalmi lépés egy olyan platformtól, amelynek célja, hogy a felhasználó minél több időt töltsön el rajta. A TikTok új „Ütemezett szünetek” opciója arra ösztönzi a felhasználókat, hogy 10, 20 vagy 30 perces időközönként emlékeztetést kapjanak szünetek bevezetéséről. Az új “képernyőidő összefoglaló” pedig hasonló célt szolgál, mivel pontosan megmutatja, hány órát tölt a user videók nézésére.
A másik hasznos kezdeményezése a TikTok-nak, egy új beállítás tesztelése, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy élő közvetítéseiket 18 éves vagy annál idősebb nézőkre korlátozzák. „Közvetlenül alkotóinktól hallottuk, hogy néha csak egy meghatározott idősebb közönséget szeretnének elérni. Például, talán egy felnőtt humorú vígjátékot készítenek, vagy olyan unalmas munkahelyi tippeket adnak, amelyek csak a felnőttek számára relevánsak.” – magyarázta Tracy Elizabeth, a TikTok egyesült államokbeli kiadáspolitikai vezetője. „Tekintettel a különféle témákra, olyan módszereket próbálunk ki, amelyek segítségével az alkotók jobban képesek lesznek elérni a célközönséget az adott tartalommal.”
A TikTok kedvező lépései kisvállalkozásoknak
A TikTok kiadta új Attribution Manager eszközét, amely lehetővé teszi a hirdetőknek, hogy egyéni hozzárendelési ablakokat állítsanak be a TikTok kampányokon belül. Ez nagyobb rugalmasságot biztosít a TikTok promóciók eredményeinek mérésében, mert az adatok a hirdetésmegjelenítés után egy kiválasztott időtartam alatt végrehajtott műveletekhez kapcsolódnak.
A TikTok továbbá útjára indította “Follow Me” nevű kezdeményezését, amelynek célja segíteni a kisvállalkozásokat abban, hogy hatékonyabbak legyenek és végül TikTok hirdetővé váljanak. A Follow Me ingyenes program, amely útmutatót kínál a TikTok üzleti és kreatív eszközeinek, hirdetési és promóciós funkcióinak használatához. A Follow Me program elindítása jelzi a TikTok törekvését arra, hogy a következő nagy hirdetési felület óriásává váljon egy fiatalabb generáció számára, amely már elhagyta a Meta Facebookját.