Új év, új social media funkciók és hírek! 2022 máris rengeteg izgalommal kecsegtet a terület számára, nézzük, hogy milyen újdonságokkal indult a január!
Csalogass videómegtekintőket a Creator Studio segítségével!
Bár a Facebook Business Suite lassan de biztosan egyre több szerepet kap a közzétételi opciók között, a Creator Studio sem marad el mellette! A felület ugyanis újabb funkciókkal rukkolt elő januárban, amelyek nem csak egyszerűsítik a tartalmak megosztását, de több kreatív megoldással is gyarapította a palettáját. Az utóbbira tökéletes példa a Story Highlight Clips.
Mostantól az Instagram-ra feltöltött videóinkhoz egy 20 másodperces előnézeti videót készít számunkra a Creator Studio, amelyet story formájában oszthatunk meg. Ebből a storyból a benne elhelyezett CTA gomb segítségével könnyen átirányíthatjuk a felhasználókat a feed-ben található videónkra, így növelhetjük a poszt elérését, ezáltal pedig a megtekintések és interakciók számát is. A kiválasztott 20 másodpercet mi határozhatjuk meg, azonban szerkeszteni vagy más videót feltölteni nem tudunk, így egyelőre a lehetőségek limitáltak, de így is egy hasznos megoldással bővült az Instagram funkciók tárháza.
Figyelem, hirdetők, változnak a részletes célzási lehetőségek!
Újabb lépéseket tett a Facebook a személyiségi jogok védelme érdekében, amely igen nagy fejtörést okozhat a felületen hirdetőknek. Nemrég mi is posztoltunk róla, hogy jelentősen csökkentek a célzási opciók, többek között olyan beállítások is kivezetésre kerültek, mint a “különböző ügyekre, szervezetekre vagy közszereplőkre utaló, egészséghez, faji vagy etnikai hovatartozáshoz, politikai nézetekhez, valláshoz vagy szexuális irányultsághoz kötődő célzási beállítások”.
Nem árt tehát kreatívnak lenni, ha nem szeretnénk, hogy hirdetéseink teljesítményének rovására menjen ez a változás. A jelenleg futó, érintett hirdetéssorozatok március 17-ig futhatnak tovább, de csak akkor, ha nem felejtjük el frissíteni a célzásra vonatkozó beállításokat. Ezt követően a Facebook Hirdetéskezelő fog javasolni számunkra releváns alternatív célzási megoldásokat, bár egyelőre azt tapasztaltuk, hogy ezek az ajánlások igen szegényesek, vagy nem relevánsak.
Szerencsére azért nem maradunk teljesen opciók nélkül, hiszen más célzási lehetőségek továbbra is rendelkezésünkre állnak. Gondolunk itt csak a széleskörű célzásra, ahol nem, kor és lokáció alapján célozhatunk felhasználókat, de természetesen az egyéni célközönségek is szolgálatunkra vannak, tehát érdemes lesz nagyobb hangsúlyt fektetni például remarketing közönségeinkre. Innen pedig már csak egy lépésre vannak a hasonmás közönségek, amelyeket bátran bővíthetünk céljainknak megfelelően. Így javasoljuk, hogy ti is kezdjetek el nagyon tág, akár 180 napos remarketing közönségeket létrehozni, amikre néhány hónap múlva is hatékonyan létre fog jönni a hasonmás közönség.
Természetesen nem helyettesíthetjük a kiesett célzási opciókat és egyre nehezebb lesz pontosan targetálni a megfelelő csoportokat, ezért érdemes újragondolnunk a stratégiánkat, ha nem szeretnénk sokat veszteni hatékonyságunkból.
Te hogy nézed az Instagram-ot?
A már hónapok óta emlegetett Instagram változások újabb részletekkel bővültek. Korábban már írtunk róla, hogy választhatunk az algoritmus által összeállított és az időrendi sorrend között a feed-ünkben, azonban most további opciók közül válogathatunk. Maradhatunk az utóbbi évek algoritmusos besorolása, vagyis Home mód mellett, ha nekünk megfelel ez a fajta rangsorolás, de ha az időrendi feed után vágyakozunk, akkor sem kell aggódnunk, hiszen a Követés mód beállításával ismét a legfrissebb posztokat láthatjuk az általunk követett profiloktól. Jó hír, hogy egy harmadik opcióval bővült a skála, ez pedig a Kedvencek opció, ahol mi magunk válogathatjuk össze bizonyos szempontok alapján, hogy pontosak kiknek a tartalmait szeretnénk látni a felületen. Átlagos felhasználók számára ez egy igencsak kedvező felállás, hiszen majdhogynem személyünkre szabhatjuk Instagram feed-ünket.
Tartalomgyártók számára azonban újabb kihívásokat jelent ez a változás, hiszen mostantól oda kell figyelnünk arra, hogy tartalmaik üzenete és minősége kiszolgálja mindhárom kritériumot. Tehát a cél, hogy egyszerre kedvezzünk az algoritmusnak, tartalmaink sikeresen vonzzák az új követőket, végül pedig a releváns és kreatív üzenettel ezen követőink kedvencévé váljunk.
Hogy érzed magad? Mondd el az Instagramon!
Még halványan emlékszünk azokra az időkre, amikor mindenki lelkesen osztotta meg aktuális hangulatát, tevékenységét vagy állapotát a Facebook-on az erre alkalmas funkció segítségével. Bár ez a lehetőség ma is elérhető, az évek során lassan a feledés homályába merült. Az Instagram azonban úgy döntött, ideje feléleszteni a régi szokásainkat és újra megosztani a világgal, hogy érzünk és mit csinálunk az adott pillanatban.
Tesztelés alatt van a státusz megjelenítés az Instagram Direct és a felhasználói profilok felületén, amely a storykhoz hasonlóan 24 óráig lesz aktív. Többek között hangulat, állapot és lokáció opciók közül válogathatunk, ha azt szeretnénk, hogy követőik mindig képben legyenek aktuális hogy- illetve hollétünkről. Nem kell többet törnünk a fejünket például a megválaszolatlan üzenetek miatt, hiszen láthatjuk, hogy ismerősünk épp elfoglalt, dolgozik, vagy épp moziban ül.
Amellett, hogy ez a felhasználók számára egy szórakoztató és akár hasznos funkció lehet, a tartalomgyártók és influenszerek számára is izgalmas lehetőségeket kínál. Betekintést engedhetnek követőiknek a kulisszák mögé, megmutathatják emberi oldalukat és akár nyereményjátékok, figyelemfelkeltő tartalmak kiegészítője is lehet, minden csak kreativitás kérdése!
Fizess elő kedvenc TikTokkeredre!
A TikTok influenszerek élete egyre jövedelmezőbb a felületen, ami szünet nélkül rukkol elő újabb és újabb kereseti lehetőségekkel! Már rengeteg opció van arra, hogy ajándékot vagy pénzösszegeket gyűjtsenek be rajongóiktól, azonban most egy újabb kereseti lehetőség jelent meg számukra. A felület úgy gondolja, hogy miért is ne fizethetnénk elő kedvenc TikTok kreátorunkra éppúgy, mint ahogy például a Netflix-re is tesszük? Egyelőre még tesztelés alatt áll a funkció, de érdekes belegondolni, hogy mit jelenthet ez az app jövőjére nézve. A tartalomgyártóknak egyre inkább törekednie kell a minőségi videók gyártására, hiszen a követők egyre inkább meg fogják válogatni, kire is éri meg előfizetni.
És hogy hogyan tudnak erre felkészülni a TikTok influenszerek? Most egy újra felbukkanó funkció segítségével fedezhetik fel a számukra releváns felhasználókat, akiket hamar rajongókká tehetnek, ha ügyelnek a tartalmaik minőségére! Mostantól újra láthatják, hogy kik jártak a profiljukon, így könnyebb lesz elérni a potenciális követőket, akik (amint megjelenik ez a lehetőség mindenki számára) a későbbiekben feliratkozhatnak csatornájukra. A közösségi média felületek teljes mellbedobással folytatták a fejlődést és újítást az újévben is, mi pedig nagy izgalommal követjük továbbra is, hogy mivel rukkolnak elő legközelebb!
Ha nem akarsz lemaradni további izgalmas szakmai híreinkről, akkor kövess minket Facebookon, Instagramon, vagy Linkedin-en! Ha kíváncsi vagy az előző havi social media újdonságokra is, akkor itt tudod őket elolvasni.
Forrás: https://business.facebook.com/business/help/458835214668072