Még sosem küldtél hírlevelet, de belevágnál a cégeddel? Az első kérdés, ami ilyenkor felmerülhet, hogy hogyan is gyűjtsünk feliratkozókat? Ha pedig már régóta osztasz meg hasznos tartalmakat, termék ajánlókat, cikkeket, kedvezményeket és érdekes információkat, akkor is jól jöhet egy-egy újabb feliratkozó, aki később potenciális vásárlóvá válhat.De mégis, hogyan tehetünk szert egy jó adatbázisra?
Az alábbi cikkünkben két fontos témakört járunk körbe: egyrészt összegyűjtöttük, hogy milyen előnyei vannak a saját listának a vásárolt listával szemben, miért is éri meg időt és energiát fektetni a saját lista gyűjtésébe? Továbbá összeszedtünk pár tippet, hogy milyen módon bővíthetjük email listánkat és növelhetjük tovább hírlevél közönségünket.
De kezdjük az elején! Elsőként érdemes feltenni magunknak a kérdést, hogy mi a célunk a hírlevelezéssel? Mi a vállalkozásunk stratégiája és ebbe, hogyan fog beleilleszkedni az email marketing? Egyszeri kampányt indítanánk és elég egy bérelt lista vagy hosszú távon szeretnénk ha elköteleződnének tartalmaink iránt a látogatóink? Ne feledjük, azzal, hogy valaki az email címét adja, bizalmat szavaz nekünk. Ha tartós kapcsolatot szeretnénk kialakítani feliratkozóinkkal, akkor a kezdeti szakaszban egy ígéretet is kell tennünk, hogy milyen értéket fogunk nyújtani, és ezt hogyan fogjuk teljesíteni.
Saját lista vs. vásárolt lista
Ha már megvannak a válaszok, nézzük is meg, hogy mik az előnyei és hátrányai a saját és a vásárolt listának.
A táblázatból is jól látszik, hogy sokkal több érv szól a saját lista építése mellett, mint a vásárolt lista mellett. Ha hosszú távon gondolkodsz, mindenképp érdemes saját adatbázist építeni.
5 tipp a sikeres listaépítéshez
Ha elköteleztük magunkat a saját lista mellett, akkor el kell kezdenünk a feliratkozók gyűjtését. Ez ugyan nem megy egyik napról a másikra, időbe és energiába telik, de számos módon megtámogathatjuk a folyamatot, hogy egy minőségi listával a zsebünkben folytathassunk rendszeres kommunikációt.
1. Feliratkozó form megfelelő elhelyezése a weboldalon
Hol is tudunk feliratkozni egy hírlevélre elsőként? A vállalkozás honlapján. Ezért kiemelten fontos, hogy megjelenítsünk a weboldalunkon egy, a GDPR jogszabályoknak is megfelelő feliratkozó formot, hogy új e-mail címeket tudjunk gyűjteni. Azonban a weboldalon való elhelyezésre is érdemes figyelmet szentelni. A hírlevélre való feliratkozást célszerű a láblécben, esetleg a főoldalon egy kiemelt blokkban megjeleníteni.
De érdemes a releváns aloldalakon is felhívni a látogatók figyelmét a lehetőségre, pl. a vállalkozásunk blog oldalán.
De érdemes a releváns aloldalakon is felhívni a látogatók figyelmét a lehetőségre, pl. a vállalkozásunk blog oldalán.
Amennyiben a design és az elrendezés engedi, a fejléc menüsorában vagy a kapcsolat menüben is szokás elhelyezni a hírlevélre való feliratkozást. Így az oldalra látogató rögtön észreveheti, hogy a márkának van hírlevele is. A 220VOLT is ezt a feliratkoztatást alkalmazza, így az oldalra látogatók a weboldal jobb felső sarkában a kosár megtekintése mellett is fel tudnak iratkozni a hírlevélre.
2. Vásárlási/ foglalási folyamatban található checkbox
A leghatékonyabb módszerek közé tartozik a vásárlási/foglalási folyamatban elhelyezni a feliratkozó formhoz tartozó checkboxot, hiszen így könnyedén, gyorsan tudja kifejezni a felhasználó a feliratkozási szándékát. A vásárlás/foglalás megerősítésével már csak be kell pipálnia a vásárlónak az adatkezelési tájékoztatót elfogadva, hogy a továbbiakban promóciós üzenetekkel, extra tartalmakkal is megkereshetik e-mail címén keresztül. Ez a módszer azért is hatásos, hiszen itt már olyan embereket érünk el, akik már legalább egyszer a mi cégünket választották és érdekelhetik a további tartalmak.
3. Felugró ablakok
A felugró ablak vagy más néven pop-up egy igen elterjedt módja a hírlevél feliratkoztatás megtámogatásának. Lényege, hogy a vásárlónak a weboldalon böngészve, esetleg kilépési szándékra, megadott idő elteltével vagy bizonyos előre beállított szabályrendszer alapján felugrik egy ablak, hogy miért jár extra előnnyel, ha feliratkozik a cég hírlevelére. Rengeteg típusa lehet, így egy egyszerű értesítéstől kezdve, használhatunk akár komplexebb, gamifikált felugró ablakokat (pl. szerencsekereket, ajándékdobozok nyitását) is. A felugró ablakok elhelyezésüket tekintve elfoglalhatják akár a teljes képernyőt, de megjelenhetnek oldalsávban vagy akár kis felugró téglalapként is. Válasszuk azt a megoldást, amelyik a legfigyelemfelkeltőbb, de a felhasználó élményét nem rontja. Ne feledjük! A felugró ablakokat nem csak email cím gyűjtésére tudjuk használni, hanem többféleképpen is segíthet a felhasználó vásárlói útján, valamint e-kereskedelmünk sikeres működésében.
Számos megoldás közül válogathatunk, napjainkban az egyik legelterjedtebb pl. az Optimonk, amelyen számtalan funkció és felugró ablak design érhető el, így mindenki a márkájának és az üzenetének megfelelően tudja alakítani, hogy mi és milyen szabály alapján jelenjen meg a látogatóknak.
4. Nyereményjáték, kutatás
Csak pár kattintás, esetleg néhány kérdés megválaszolása és meg is van az esélyünk, hogy nyerjünk. De nem csak a felhasználóknak, hanem nekünk is, hiszen a nyereményjátékok az email adatbázisunk növekedésében és a meglévő listánk aktivizálásában is segíthetnek! Jelképes vagy nagyobb értékű nyereményekért is sok regisztrációt tudunk begyűjteni, ha pedig a nyereményjáték után is értékes információkat, tartalmakat nyújtunk, nem kell félni attól, hogy csak ideiglenesen növeltük meg listánkat.
A nyereményjátékok szintén lehetnek egyszerűek vagy bonyolultabbak, tarthatnak egy napig vagy akár egy hónapig is. A hosszú időtartammal azonban érdemes vigyázni, hiszen a játékosok egy idő után már elfelejtik, hogy hol játszottak és csökken az érdeklődésük. Így előfordulhat, hogy kisebb eséllyel fognak a hírlevél listánkon maradni, mivel már nem is emlékeznek rá, hogy a játék során feliratkoztak. Fontos, az azonnali kapcsolatfelvétel. A játékok mindig illeszkedjenek a cégünk imázsába, amennyiben pedig feladat is társul hozzá, érdemes letesztelni, hogy mennyire izgalmas, megoldható egy-egy feladvány. Figyeljünk oda, hogy az aktuális nyereményjátékra vonatkozó szabályozásokat betartva, nyereményjáték szabályzat és adatkezelési tájékoztatóval együtt futtassuk játékainkat, amit érdemes több helyen is megosztani a potenciális résztvevőkkel, vagy akár felugró ablak segítségével is felhívhatjuk rá a honlapon a figyelmet.
Indítanál egy nagyobb kutatást, kérdőívet? Ezzel az eszközzel nem csak egy komplex képet kaphatsz egy adott témában, de a hírlevélre való feliratkozás lehetőségét is elhelyezheted a végén, hátha érdeklik további tartalmak a kitöltőt a kutatás témájában.
5. Használjuk ki a social media erejét!
A közösségi médiában is számos lehetőség áll a rendelkezésünkre, hogy új feliratkozókat tudjunk gyűjteni az email listánkhoz. Sokan követik Instagram vagy Facebook oldaladat? Értesítsd őket, hogy hírlevélben is számos információt kaphatnak!
Elhelyezhetjük a feliratkozó formot Facebookon a cég névjegyénél, de akár külön posztot is szentelhetünk annak, hogy feliratkozzanak. Érdemes felhívni a figyelmet, hogy miért éri meg feliratkozni a listánkra, milyen tartalmakkal gazdagodhatnak majd az emberek (pl.: elsők között értesülhetnek a legújabb termékekről, egyedi ajánlatokról vagy hasznos cikkeket, érdekességeket olvashatnak).
Instagramon elhelyezhetjük a feliratkozó form linkjét a bio-ban, de akár story-ban vagy külön posztban is megoszthatjuk. A lényeg, hogy érdekes, figyelemfelkeltő posztot, story-t hozzunk létre és kiemeljük a hírlevélre való feliratkozás előnyeit.
Gyűjthetünk feliratkozókat lead hirdetések segítségével is. Ez egy gyors, egyszerű és hatékony módszer, olyan emberek megcélzására, akiket érdekelhet a hírlevelünk, ezáltal pedig a termékünk, szolgáltatásunk. A feliratkoztatás történhet valamilyen extra tartalom elérése mellett is, tehát akár információkat, tippeket, egyéb ajánlásokat is megoszthatunk a közönséggel, abban az esetben, ha feliratkoznak hírlevelünkre.
Bármelyik feliratkoztatási formát is választjuk nagyon fontos kiemelni, hogy nem elég egyszer tartani egy ,,nagy“ email cím gyűjtő időszakot. Érdemes folyamatosan monitorozni a célcsoportunkat és megtalálni a legmegfelelőbb csatornákat arra, hogy feliratkozzanak a hírlevelünkre. Így a listánkra való email címek gyűjtését végezzük rendszeresen és ne csak egy helyen! Ahhoz, hogy sikereket érhessünk el a vállalkozásunkkal, a folyamatosan bővülő adatbázisunkat karban kell tartani, tisztítani kell és megfigyelni a feliratkozók viselkedését, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt tudjuk nyújtani. Értékes adatbázisunk pedig lehetőséget nyújt arra, hogy brandünket erősítsük, növeljük a márkánk iránti elköteleződést, ami pedig biztosítja számunkra, hogy kiemelkedjünk versenytársaink közül.
Ha nem akarsz lemaradni további izgalmas szakmai írásainkról, akkor kövess minket Facebookon, Instagramon, vagy Linkedin-en! Ha érdekel többi cikkünk is, itt olvashatod el őket!