A közelmúlt innovációjának köszönhetően az Árukereső.hu-nál is november 4-e óta elérhető egy új Shopping hirdetés szolgáltatás, mely által az oldalra feltöltött és listázott termékek megjelennek a Google Shopping felületén is.

Az Árukereső.hu új szolgáltatása során tulajdonképpen egy leegyszerűsített shopping kampány futtatásra kell gondolni. Ez webshopunk számára egy újabb, szélesebb hirdetési felületet biztosít, ami mellett szól az, hogy a felhasználók az Árukeresőbe vetett bizalmát a webshopunk a saját javára tudja fordítani. 

Ezek alapján irány az Árukereső új szolgáltatása?

Nem egészen! Ezt a szolgáltatást azoknak a webshopoknak ajánljuk elsősorban, akik Google Ads-ben eddig egyáltalán nem hirdették termékeiket, csak egyéb online marketing platformokon mint például Facebook Ads-en keresztül, így számukra egy jó belépő lehet ez a szolgáltatás a piac feltérképezésére. Emellett olyan webshopok számára is előnyt jelent a szolgáltatás, ahol a házon belüli shopping kampány menedzsment szakmai tudás híján nehézséget okozna, így ez kiszervezhetővé válik Árukereső.hu oldalnak.

 

Érdemes teljesen rábízni Shopping hirdetéseinket a szolgáltatásra?

A válasz tömören és egyszerűen nem. Megpróbálni és tesztelni mindenképp ajánljuk a szolgáltatást, de érdemes a teljesítményt összehasonlítani a magunk által kezelt Shopping kampányokkal. Erős számbeli eltérés mutatkozhat ugyanis a két shopping kampány között. Ennek az oka, hogy az Árukereső szolgáltatása jelenleg még kevés funkcióval bír szemben a magunk kezelt Shopping kampányokkal. 

 

Ezek a lényeges és még jelenleg hiányos funkciók a következők:

  • Üzleti logika implementálása a feedbe
  • Termék paraméterek, egyéni címke beállítása
  • Kampányonként büdzsé optimalizálás
  • A feed milyen gyakran frissüljön be / manuális frissítés

 

Látszik ebből, hogy magunk kezelt Shopping kampányok jobban testreszabhatóak, ezek szegmentálása egyedi logika alapján kivitelezhető szemben a szolgáltatáséval. Attól nem kell tartani, hogy nem fog eredményt hozni az Árukereső Shopping szolgáltatása, viszont a hagyományosan kezelt Shopping kampányokkal szemben még nem tudja felvenni a versenyt. Ezt a novemberben végzett kimutatásunk is alátámasztja, amelynél a vizsgált ügyfeleink (több mint 20) adatai alapján látszik, hogy az e-kereskedelmi arány töredéke a hagyományos Shopping és maga az Árukeresőn végzett vásárlások arányának.

 

November 8-23.

22 magyar webáruház fiókja alapján, amiből 6-nál láttunk árukereső shopping futást (Ads shopping mindenhol volt)

 

Vajon az egyéb kampány beállítások milyen elv szerint működnek?

Az adatokat elnézve felmerült a kérdés, hogy az eltérés a két Shopping eredmény között származhat-e pusztán a hiányos funkciókból, vagy esetleg előfordulhat az, hogy más kezelői beállítások sem az eddigi tapasztalatok szerint működnek? Az Árukereső Shopping szolgáltatása esetében nem egyértelmű, hogy a kampány milyen ajánlattételi stratégiai beállítással fut, valamint az sem, hogy azt időközben lehet-e módosítani. A hagyományos Shopping kampányok esetében ugyanis bevett gyakorlat, hogy a konverzió maximalizálása ajánlattétel során elég idő és adat felhalmozása mellett a Cél-ROAS mutatót aktiváljuk és a kampány teljesítményéhez igazítjuk a megtérülést. Ugyanez a felvetés áll a maximum kattintásonkénti költségre is. Ez vajon a kezdetkor megszabott árral számol a kampány során végig, vagy lehet ezt a futtatás során módosítani? Kérdés, hogy ezek a beállítások az Árukereső Shopping szolgáltatása esetében hogyan néznek ki, mennyire rugalmas a szolgáltatás ilyen téren? Mindezek ugyanis nagyban befolyásolják a hatékonyságát és az eredményességét az egész szolgáltatásnak. 

 

Összesítve tapasztalataink alapján kimondhatjuk, hogy jelenleg ez az Árukereső Shopping szolgáltatás még nem tart ott, hogy fel tudja venni a versenyt a magunk által kezelt Shopping kampányokkal, de ha később feed és egyéb eszközmenedzsment funkciókkal is ellátják ezt érdemes lesz átgondolni használatát és addig is figyelni a végbemenő újításokat.