A Google Analytics a legelterjedtebb webanalitikai eszköz, amit itthon is majd minden weboldal használ a látogatói, a honlap használatuk és a marketing csatornái elemzéséhez. 

Mondhatni a különbséget jelenti a hasból tippelés és a hatékony működés között!

A 2005 óta elérhető mérési rendszer viszont most egy teljesen új szemléletű, kinézetű, egyes dolgokban több, egyesekben kevesebb lehetőséget nyújtó (4-es  vagy v4-es) verziójához érkezett el!

Ami még fontosabbá teszi ezt, hogy először a rendszer történetében a Google előre megmondta, hogy a jelenleg leginkább használt Universal verzióját teljesen kivezeti 2023 során, tehát sem új adatok befogadása, később pedig már a korábbi mérések megtekintése sem lesz lehetséges. 

00

nap


Már csak ennyi napod van addig, amikortól már csak az Analytics 4-es verzióban érkeznek be új mérések!

 

Már csak ennyi napod van addig, amikortól már egyáltalán nem látod az Universal Analytics-ben gyűjtött adataidat!

 

00

nap


Miért is olyan nagy dolog? Miért kell minél előbb foglalkoznod ezzel?

Ebben a 3 perces videóban összefoglaltuk neked a legfontosabb tudnivalókat: milyen dátumokra kell figyelned és hogy mi hogyan tudunk téged segíteni az adataid gyűjtésének megkezdésében. 

Ha van még további 8 perced, akkor nézd meg hosszabb videónkat is, ahol a szakmai kihívásokról; hogy miben tér el a 4-es verzió az eddig használt Universal-hoz képest, milyen új dolgokat kell megtanulnod és mennyire más szemlélettel kell hozzáállnod az új rendszerben látott adatokhoz.

Kattints a gombra a hosszabb videóra ugráshoz!

 

Kihívások, amikre megoldást kell találnunk közösen!

Legyen 4-es verzióban mérésed!

A legsürgetőbb az, hogy a mérések be legyenek állítva az új mérési rendszer igényei alapján! Ez azt jelenti, hogy két mérőkód kerül be a honlapodra, a most használt Universal verzió mellett a 4-es verzióhoz szükséges kódokat is elhelyezzük az al-oldalak kódjában. Átnézzük, hogy jelenleg az 'alapértelmezett' méréstől miben tért el az oldaladon használt mérés, ezt átemeljük a 4-es verzióban. 

Erre azért van minél előbb szükség, hogy jövőre már tudja év-év összehasonlításokat csinálni, mert a kapott adatok el fognak térni az Universal méréshez képest, ami ráadásul 2023 végétől már egyáltalán nem áll majd rendelkezésedre.

Értsd meg, ismerd meg az új verziót!

A mérések változtatásán túl is sok minden változik. Például a szemlélet, hogy a rendszer milyen fő mutatók köré szervezi a riportokat. De változik egyes mutatók és dimenziók is elnevezése is, van köztük amik lecserélődnek. 

Mindennek csúcsán az áll, hogy újra kell tanulni az Analytics felületét, mivel szinten minden megváltozott, áthelyezésre került benne!

Alakítsuk ki a számodra megfelelő formában a riportokat!

Nagyon felhasználóbarát, kényelmes volt az Universal verzióban, hogy közel 140 riport volt alapértelmezetten kialakítva. Ezekben majd minden üzleti kérdésre gyorsan megtalálhattuk a válaszokat, 16 év alatt inkább csak bővült a riportok száma.

Ezzel szemben a 4-es verzióban (jelenleg) mindössze 30 db alapértelmezett riport van. Ez jelentős visszaesés a könnyű adatértelmezésben.

Cserében jóval több és szélesebb lehetőséget ad a rendszer arra, hogy egyéni riportok mentén találhassuk meg az üzleti kérdéseinkre a válaszokat!

Viszont ezek létrehozásához ismerni kell a leggyakoribb kérdéseidet, azt táblázatos-grafikos formában akarod-e inkább viszontlátni. 

A mi tapasztalatainkkal és a te eddig Analytics használati szokásaiddal viszont profi egyéni riportok születhetnek!

Google Analytics 4 szolgáltatásaink

Kapcsolatfelvétel


Google Analytics 4 részletesebb videónk