Keresőoptimalizálás

A kereső optimalizálás hatékonyságát leginkább a weboldalon belüli tényezők befolyásolják.
Nem mindegy hogy milyen technikai megoldásokat alkalmazunk, milyen tartalmakat és hogyan alakítunk ki, milyen a weboldal belső linkeltsége.

A ma készülő weboldalak nagyobbik hányada vagy részben vagy teljesen NEM felel meg a keresőoptimalizálás feltételeinek. Színvilágban és használhatóságban általában megfelelően vannak kialakítva, de pont azok az „extra” tényezők nem úgy vannak megvalósítva, hogy a keresők találati oldalain segítség a weboldalunk előre kerülését.

Pont ezért fontos, hogy egy pártatlan, szakértő szem nézze át a weboldalt ilyen szempontból és ajánlásokat tegyen a módosításokra. Tanulmányunk – bár tartalmaz általános részeket is – mindig az adott honlapra vonatkozik, annak keresőszavait és konkurenseit vizsgálja. A tanulmányban lévő javaslatok végrehajtása és a linképítés elkezdése 2-3 hónap alatt jelentős javulást szokott eredményezni.

Tanulmányunkat a következő szempontok alapján végezzük el:

  • Kulcsszó kutatás – mik a legkeresettebb szavak a témában, azokat milyen formában keresik (egyes/többes szám), szómotívumok.
  • Kulcsszó kutatás alapján a legfontosabb szavakra a helyezésjavítás “nehézségének” felmérése – mennyi a konkurens a szóra, azok milyen onsite tényezőkkel rendelkeznek, mennyi és milyen erős linket kapnak.
  • Kulcsszó kutatás + konkurencia felmérés alapján ROI (leginkább várható látogatószám) számítása, ez alapján prioritáslista felállítása.
  • Melyik szóra, melyik al-oldalt érdemes erősíteni a nagyobb sikeresség érdekében. Ha nincs ilyen al-oldal, akkor kialakítására javaslatokat adunk.
  • Tartalom átnézése (elegendő-e, releváns-e), tartalom kialakításának átnézése.
  • Külső oldalakat (közösségi, videós, blog) hogyan használhatjuk fel a weboldalunk optimalizálásához.
  • Linképítés lehetséges elemei.
  • Értékes oldalak listája, ahonnan a konkurencia már jelenleg kap linket.
  • Vezetői összefoglaló és TODO lista.

A tanulmány elkészülte 10-12 munkanap átlagosan, ez után átadásra kerül az írott anyag és egy személyes találkozón tisztázzuk a teendőket, összeállítunk egy végrehajtási ütemezést.
A végrehajtás során segítséget nyújtunk mind a fejlesztőknek, mind a weboldal tartalmát kialakítóknak.

Kulcsszókutatás

Linképítés

SEO audit

Tartalom gyártás

Mobil SEO

A mobileszközökről – főleg az okostelefonokról – történő keresések száma rohamosan nő, itthon már elérte az összes keresés 20%-át. Tehát igazán fontos külön foglalkozni ezen látogatókkal, mivel 85-90%-ban eltér az általuk látott találati lista az asztali/notebook gépeket használók által látottaktól.

Nem csak a kapott lista, hanem a felhasználók viselkedése is eltér a „megszokottól”. Például jóval rövidebb kifejezésekre keresnek; a kapott találati listán jóval nagyobb arányban kattintanak a TOP1-3 helyezésben megjelenő oldal linkjére; a rendszer ismeri az internetező helyét, így nagyobb szerepet kapnak a lokálisan is célzott tartalmak.

Arról nem is beszélve, hogy az üzleti célunkat sokkal jobban el tudjuk érni egy dedikált mobil honlappal, ahol jobban tudjuk vezetni a felhasználókat a konverziós pont(ok)ig. Ezt az oldalt pedig a mobil SEO szempontjai alapján kell optimalizálni.

A mobil SEO szolgáltatásunk a következő elemekre tér ki:

  • Előmegbeszélés a meglévő mobil tartalmakról, üzleti célok-lehetőségek átbeszélése
  • Kulcsszókutatás a mobileszközökön
  • Konkurensek felmérése
  • Optimalizálási tanulmány elkészítése, kifejezetten mobil SEO szempontok alapján

Tartalom marketing – Tartalomírás

Egy holnap értékét nagyban meghatározó tényezők közé tartozik a szöveges tartalom, mely nem csak a felhasználók, de a keresőrobotok szempontjából sem elhanyagolható. Míg egy felhasználó legfőbb igényei közé tartoznak többek között a világos megfogalmazás és a szöveg érthetősége, a keresők szempontjából ugyanilyen fontos a relevancia, a kulcsszavak szerepeltetése a szövegben, illetve ezek sűrűsége.

A Google organikus, vagyis természetes találati listája „ingyenes” reklámfelületet biztosít a honlapoknak, melyek minél előkelőbb pozíciókban jelennek meg, a felhasználók annál nagyobb valószínűséggel kattintanak rájuk. A megjelenés ára az értékes és a felhasználó számára releváns tartalom, a kereső ugyanis olyan látogatókat irányíthat az oldalra, akik már kifejezték érdeklődésüket a lekérdezéssel – vagyis az értékes célközönséget.

A találati listán, azon belül is a kiemelt helyeken történő megjelenés több feltételhez kötött, kétségtelenül legfontosabb alapköve viszont a tartalom, azon belül is kiemelten a szöveges tartalom. Ennek értékelése során a keresőrobotok több szempontot is figyelembe vesznek, mint például a szöveg mennyisége, vagy kulcsszavak szerepeltetése, sűrűsége.

Utóbbi azért fontos, mert a keresők nem egyes oldalak látogatottságát hivatottak növelni, hanem a felhasználói élményt, hogy a látogató a keresőmezőbe beírt lekérdezés után garantáltan és minél gyorsabban megtalálja, amit keres. Az egy téma köré csoportosuló kulcsszavainkat kielemezve a kereső találati listáján rangsorolja az oldalt többek közt az alapján, hogy a felhasználó számára mennyire lehet releváns a tartalom.

Ezért egy weboldal szövegezésének technikája több ponton is eltérhet más szövegírásoktól, a kulcsszavak szerepeltetésén túl ugyanis sarkalatos pont ezek sűrűsége: fontos, hogy többször is szerepeltessünk egy-egy kulcsszót a tartalomban, viszont ezzel sem szabad túlzásba esni, a keresők ugyanis büntetnek a túlzott kulcsszó-használatért, jellemzően a listán való lejjebb sorolással.

Megfelelő tudással és tapasztalattal azonban kiküszöbölhetőek ezek a problémák, ezért érdemes olyan szövegíróval elkészíttetni a weboldal szöveges tartalmát, aki ezen területen jártas és figyelembe veszi a keresők kívánalmait, nem elhanyagolva a felhasználói igényeket sem.

Árajánlatkérés

Személyre szabott ajánlatért kattintson ide és munkatársunk hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot!