Mi, a HD marketingnél, szeretünk naprakészek lenni a szakmai trendekben és követni a legújabb social media híreket. Talán a leggyorsabb ütemben változó és megújuló szegmense az online marketingnek, ebben a cikkünkben a terület októberi újdonságaiból válogattuk ki a legérdekesebbeket.
Chatbotok és hosszabb élő videók az Instagramon
Ahogyan várható volt, a Messenger és az Instagram egyesítésének eredményeképpen megérkeztek a chatbotok az Instagramra is. Bár egyelőre még csak béta üzemmódban van ez az újítás, a jövőben várhatóan nagy segítségére lesz a felület aktív szereplőinek, hiszen nemcsak levesz egy terhet a vállukról az automatizált válaszadás, de további marketing lehetőségekkel is kecsegtet. Az Instagram Shop megjelenése óta egyre többen használják értékesítésre is az Instagram felületét, ehhez adhat tökéletes kiegészítést a chatbot. A béta program kipróbálásához jelentkezhetünk egy űrlap kitöltésével, amely alapján kiválasztást nyerhetünk a teszt verzió kipróbálására.
Változások történtek az élő videós bejelentkezésnél is, mostantól 1 óra helyett 4 órán keresztül lehetünk élő adásban az Instagramon. Ez különösen előnyös azoknak a tartalomgyártóknak, akik személyes eseményeik helyett keresnek online teret, ahol kapcsolatba léphetnek a követőikkel. A kialakult helyzetre való tekintettel ez egy nagyon fontos opció lett. A lezárult élő közvetítéseket 30 napig archiválhatjuk, sőt, mostantól le is tölthetjük őket.
Megszűnt a Facebook 28 napos attribúciós ablaka
Megszűnt a 28 napos konverziókövetési intervallum a Facebookon, vagyis 7 naposra változik a legnagyobb alapértelmezett időablak. Az eddigi 28 napos átkattintási hozzárendelési ciklus megtekintésének lehetősége nincs már jelen a Hirdetéskezelő és a Hirdetési jelentés opciói között sem. Erre a jelenlegi és a nemsokára bevezetésre kerülő adatvédelmi szabályok miatt volt szükség, mert több böngésző esetében is elő fognak fordulni olyan változások, amelyek kihathatnak a hirdetésekre érkező interakciók mérésére. Ez a lépés egyfajta felkészülés a Chrome jövőbeli változtatásaira, amikor a böngésző tiltani fogja a harmadik féltől származó sütiket.
WordPress blogposztok a Twitteren
A WordPress is hozott változásokat a social media felületekkel kapcsolatban. Ha szeretnénk Facebook vagy Instagram posztokat beilleszteni a weboldalunkra, sajnos ezt már nem tehetjük meg. Cserébe egész blogposztokat tweetelhetünk, ha kedvünk tartja. Bár a Twitter karakterlimitje miatt ez nem tűnik reálisnak, ez a funkció 280 karakterenként tördeli úgynevezett ’thread’-ekbe blogbejegyzéseinket. Hogy ez a lehetőség kinek miben lesz előnyére, még nem egészen tiszta, de érdemes lesz megfigyelni, milyen kreatív megoldásokkal rukkolnak elő a következő hónapokban a Twitter felhasználók.
Közvetlen vásárlás YouTube videókból
Tesztelés alatt áll a videómegosztó portál újítása, amellyel a videókban látott termékeket közvetlenül megvásárolhatóvá teszi majd. A YouTube természetesen nem nyit saját raktárt ezeknek a rendeléseknek a kiszolgálására, hanem a különböző kisebb, nagyobb cégek, YouTube-os tartalomgyártók fogják saját termékeiket árulni ennek a funckiónak a segítségével. Mindenki létrehozhat majd tehát webshopot a felületen, ez pedig nagyrészt a Shopify beolvadásának köszönhető.