A tavasz a megújulás időszaka, ám nem csak a természet, de a közösségi felületek is kivirágoztak izgalmas újdonságokkal márciusban! Nézzük is a legérdekesebb híreket!

Van katalógusod? Készíts hozzá egyéni célközönséget!

Aki már alkalmazott egyéni célközönségeket Facebook hirdetéseiben, tudja, milyen hasznos tud lenni visszacélzásnál vagy épp egy adott közönség kizárásánál. Eddig a weboldalon és alkalmazásokban végzett tevékenységekre tudtunk egyéni célközönségeket létrehozni, most azonban egy újabb forrással bővült a lista. Már elérhető az új, katalógus alapú egyéni célközönség, amellyel azokat a felhasználókat célozhatjuk meg, akik valamilyen formában interakcióba léptek valamelyik terméksorozatunkkal. Három csoportból választhatunk: akik megtekintették, akik kosárba helyezték és akik megvásárolták az adott terméksorozat egy vagy több termékét.

Külön érdekesség, hogy ellentétben a weboldal- és alkalmazás tevékenységekkel, itt a minimum időintervallum nem 30, hanem 14 nap, így viszonylag új közönségekre is tudunk célozni. Sok lehetőséget rejt magában ez az opció, hiszen alkalmazhatjuk összes termékünket tartalmazó terméksorozatra, de kategóriánként is meghirdethetjük ilyen formában és ne feledkezzünk meg a hasonmás közönségekről sem!

Ismét változik a Facebook megjelenése

A News Feed átnevezése csak egy lépés volt a sok közül, hiszen apránként, már-már észrevétlenül alakul át a Facebook. Márciusban többeknél is megjelent az új, átrendezett főoldal, amely elég megosztó véleményeket szült a felhasználók körében, ugyanis szinte az összes navigációs elem, menü és beállítás balra került a platform asztali verziójában. A teljes menüt, ahol minden alkalmazást meg tudunk nézni, külön ablakban tudjuk előhívni, amelyben kategóriánként szerepelnek ezek a funkciók, viszont a több sávos menü elfoglalja a Feed jelentős részét. Nem lesz olyan könnyű tehát navigálni a Facebook felületén, ha a tesztelés után bevezetésre kerül ez a fajta elrendezés, de azért tudunk pozitívumot is mutatni: az általunk kezelt oldalak egyből megjelennek egymás alatt, így egy mozdulattal elérhetjük őket egyből a főoldalról. 

Alkotó vagy? Így kaphatsz nagyobb figyelmet az Instagramon!

Az Instagram felületén egyre több opció áll az alkotók, tartalomgyártók és márkák rendelkezésére, hogy megjelenítsék az egymással való együttműködést. A platform most a közreműködő alkotóknak szeretne megjelenési lehetőséget biztosítani, mégpedig egy új címke formájában. Éppúgy, ahogy termékeket és személyeket is megjelölhetünk egy adott posztban, mostantól olyan alkotókat is hozzáadhatunk, akik hozzájárultak az adott tartalom elkészüléséhez. Legyen szó ruha márkákról, fotósokról, sminkesekről, zenészekről, ezentúl külön, a szakmájukat megjelölő címke kíséretében megjelenhetnek a posztban. Ez a funkció rengeteg alkotói rétegnek nyújt lehetőséget a megjelenésre, de influenszerek és márkák esetében is rendkívül hasznos lesz. Kreatív megoldásoknak is teret engedhet a kontribútor címke, hiszen nyereményjátékok, kihívások eszköze is lehet a jövőben! 

Új matrica az eseményeidnek!

Instagram egy új matricát tesztel a történetekhez, amely a közelgő események népszerűsítésére szolgál. Ez a matrica lehetővé teszi, hogy emlékeztetőt osszunk meg a bizonyos esemény(ek)ről – kattintható linkkel együtt. A feed-ben eddig is volt lehetőség az események népszerűsítésére; a posztokon elhelyezett harang gomb segítségével kérhetnek emlékeztetőt a felhasználók, azonban ezeket a betervezett eseményeket nem lehet újra megosztani, erre alkalmazható az új Ütemezett matrica. Ha szeretnénk fokozni a várakozás izgalmát, akkor mindenképp érdemes alkalmazni a visszaszámlálás matricát is! Influenszerek, előadók számára kifejezetten hasznos lehet ez a funkció, legyen szó élő bejelentkezésről vagy más jellegű eseményekről, de a márkáknak is lehet hasznuk belőle, hiszen egyszerűen emlékeztethetik a követőiket a közelgő promóciókról, új termék bevezetéséről vagy akármilyen jövőbeli bejelentésről. 

Még hosszabb videók jönnek a TikTok-ra!

Rengeteg változáson ment keresztül a videós felület az elmúlt években, többek között a kezdeti maximum 15 másodperces videóhossz nemrégiben 3 percre növekedett, amely lehetővé tette a tartalomgyártóknak, hogy nagyobb hangvételű üzeneteket is tudjanak közvetíteni a közönségeiknek. Azonban most ennél is hatalmasabb lépésre szánta el magát a TikTok márciusban: hamarosan akár 10 perces videókat is feltölthetünk a felületre! Elsőre nehéz elképzelni ilyen hosszú tartalmakat a felületen, de a tíz perces videók lehetőséget nyújtanak arra, hogy a kreátorok jobban belemélyüljenek egy adott témába anélkül, hogy több részletben kéne feltölteniük azt. Továbbá felhasználói oldalról sem előnyös, amikor “vadászni” kell a második, harmadik, sokadik részre az adott profilon belül, gyakran vesztik el az érdeklődésüket keresgélés közben. 

Kifejezetten előnyös lehet influenszerek, szakemberek számára, de a zenészek, filmkészítők számára is egyszerű megjelenési lehetőséget biztosít ezzel az alkalmazás. Várhatóan ezentúl több teret nyernek az edukációs, informatív tartalmak, valamint a komolyabb, fontosabb témák is a felületen, ezzel pedig végleg eltörölheti a TikTok-kal szemben felépített sztereotípiákat és újabb letöltési rekordokat dönthet meg a jövőben.

Ismét eseménydús hónapot hagytunk magunk mögött, mi már nagyon várjuk, hogy kipróbáljuk ezeket az új funkciókat és közben nagy izgalommal készülünk az április újdonságokra is!

Ha nem akarsz lemaradni további izgalmas szakmai híreinkről, akkor kövess minket Facebookon, Instagramon, vagy Linkedin-en! Ha kíváncsi vagy az előző havi social media újdonságokra is, akkor itt tudod őket elolvasni.