Miről szól a februári marketing újdonság lista?

Az idei évben indítottuk el a havi online marketing újdonságokat tartalmazó gyűjtésünket. Az itt végigvett területek a következőek: AdWords PPC, Facebook PPC, közösségi marketing, hírlevelezés, marketing automatizálás, webanalitika és keresőoptimalizálás.

A linkek külső oldalakra vezetnek, ahol részletesen bemutatva és legtöbbször képpel illusztrálva jelennek meg az említett lehetőségek!

Jó olvasást kívánunk a gyűjteményhez! Ha még nem tette meg, érdemes feliratkozni, hogy havonta értesüljön az újdonságokról.

PPC elválasztó sáv

Újabb okok, amiért érdemes az új AdWords felületet használni
A tavaly szeptember óta elérhető új AdWords felület már az alapértelmezett, de még mindig a legtöbben a régi verziót (ami valljuk be még mindig jóval gyorsabb) használják. A Google ezért egyre több egyedi újdonságot tesz ki az új felületre, hogy ösztönözze a használatát. Ilyenek most a megújuló kulcsszótervező eszköz – például megmutatja, hogy a potenciális új szóra organikusan hányadikok vagyunk – vagy az előrejelző kiegészítés, ami prediktív módon előrevetíti a várható jövőbeli eredményeket.

Új megoldás, ha AdSense bevételünket növelni akarjuk

Tartalmi oldal esetén jó bevételi forrás, ha Google hirdetési dobozokat elhelyezünk a honlapunkon és részesülünk a hirdetésekre kattintások árából. Most bejelentett AdSense auto ads ennek az automatizálásában segít, hiszen optimalizálja a megjelenéseket és hogy éppen milyen hirdetés jelenjen meg adott felhasználónak, hogy maximalizálni tudjuk a bevételt.

Negatív kulcsszavak kiválasztásához eszköz

A Google keresési hirdetések nagy előnye a kezdetek óta, hogy kulcsszó alapon célozhatóak, így olyan felhasználóknak jelenhetünk meg, akik érdeklődést mutatnak a témakörünk iránt. De mi a helyzet akkor, ha kifejezés vagy általános egyezéssel (hogy még több embert elérjünk) céloztunk meg egy kulcsszót? Például, ha az árazásunk miatt a piacon a drágább áruházak között tartanak számon. Ilyen esetben meg akarunk jelenni a parfüm rendelés kifejezésre, de nem akarunk a parfüm rendelés olcsón keresésekre ott lenni.  Ilyenkor jön a negatív szavak felvitelének lehetősége. De hogy találunk jó negatív kulcsszót, amivel optimalizálni tudjuk a megjelenést? Ehhez javasoljuk használni a Negative Keyword Pro oldalt, ahol átlátható formában kapunk ötleteket negatív kulcsszavakra.

keresőoptimalizálás elválasztó sáv

Alig hoznak organikus látogatót a régen jól teljesítő oldalaink?
Az idő még mindig fontos rangsorolási tényező, de mi a helyzet, ha a sokáig jól teljesítő oldalaink egy ideje már egyre lentebb csúsznak és csökken a behozott látogatók száma? Érdemes akkor végigvenni ezt az angol nyelvű checklist-et, mert nagyon sok oka lehet, de mindre nyújtanak választ is.

Néhány tipp a meglévő oldalak jobb helyezéseiért

A keresőoptimalizálás egyik iránya, hogy a már meglévő oldalainkat és tartalmainkat “frissítjük” fel, így pár órás munkával jóval több organikus látogatót kaphatunk. Az angol nyelvű cikkben olyan javaslatok szerepelnek, mint hogy ne hagyjuk veszni a régi cikkeinket, hanem témakör elemzéssel írjunk át benne és tegyünk hozzá néhány bekezdést.

A Google fallal körülvett virágos kertje

Mindenki a Google keresőben szeretne a TOP3 találat közé kerülni a lehető legtöbb szóra, ezért minden tartalmát indexelteti, releváns cikkeket ír a honlapra és jó minőségű termékfotókat készít. De mit kezd ezzel a sok tartalommal a Google, azon kívül hogy hozzásegít minket a jobb organikus helyezéshez? Hát a tartalmakat megszűrve-aggregálva-feldolgozva a Google oldalakon tartja minél tovább a felhasználókat! Egy friss angol nyelvű cikkben példákkal illusztrálják, hogy mennyire szétterjedett és nagy méreteket öltött ez a fajta hozzáállás a Google zárt virágos kertjeiben.

social elválasztó sáv

Hasznos funkciókkal frissült a YouTube Live

A live videózás a 2018-as év egyik varázsszava lehet. Ehhez nyújtanak segítséget a YouTube újdonságai: az élő adás feliratozása; az adás közben lezajlott Chat visszanézésének lehetősége vagy a helyszín megadása Tag-ekkel, így ha valaki az adott helyre keres, akkor videónk megjelenhet neki.

Újabb instagram újdonságok

Az instagram a következő években még népszerűbb lehet, várhatóan több időt fognak a felületén tölteni a felhasználók. Éppen ezért marketinges szempontból is újabb és újabb lehetőségeket jelentenek be. Most ilyen a Story-ba megjeleníthető Carousel hirdetések használata; az időzíthető posztolás; a Story-k képes formátumainak bővítése és a Story-k szövegezésének opciója.  A példákkal tarkított angol cikk itt olvasható!

Nő a Facebook-on belül a Csoportok ereje

A Facebook egy világszintű rendezvényén jelentette be, hogy sokkal jobban támogatja a Csoportok-at, a következő újdonságokkal: Facebook Community Leadership Program, amiben akár anyagilag támogatják egyes nagy Csoportok fenntartóit; a Csoportok adminisztrátorainak szánt eszközök, csoport szintű bejelentések, a Csoport szabályok megadása vagy a Csoport oldal színeinek megváltoztatása.
Mivel már Oldalakon “belül” is lehet csoportokat képezni, így mondjuk egy webáruház indíthat egyet a hűséges vásárlóinak, ahova csak nekik szánt kommunikációt végez (kiváltva mondjuk a kisebb elérést biztosító hírlevelezés egy részét).

Hírlevél elválasztó sáv

Milyen hosszan érdemes A-B tesztelni?

A hírlevelezésben alapvető, hogy teszteljünk. A tárgy mezőtől kezdve, az animált gif-eken keresztül a CTA gombokig mindent. De milyen hosszan fussanak ezek a tesztek? A világ legnépszerűbb levélküldő rendszere, a Mailchimp, februári cikkében ezt mutatja be. Attól függően, hogy milyen interakció javítására tesztelünk a következők az ajánlások: a megnyitásnál a kiküldés után 2 óra 80%-os biztonsággal mutatja meg a teszt eredményét, 12 óra után ez már 90%-ra emelkedik.

Ha a levélben lévő linkekre kattintás javítása a célunk, akkor 1 óra alatt 80%, 3 óra után már 90%-ra megmondható, hogy melyik a jobb verzió.

Eladás célú tesztelés esetében hosszabb időt kell várnunk, itt 12 óra kell a 80% és 24 óra a 90% pontossághoz.

Még közelebb a GDPR életbelépése

A még 2016-ban elfogadott Uniós adatvédelmi szabályozás (a GDPR) május 25-től lép életbe. Az eddigiekhez képest új információt jelentett az Európai Bizottság bejelentése, hogy a céges email címeket is személyes adatnak kell tekinteni. Vagyis a szabo.peter@xy.hu email cím már annak tekinthető, így ide történő levél küldéshez előzetes hozzájárulás szükséges. Kivételt képez az árajánlat küldése, ha erről a “személyes” címről kérték.

Érdemes tehát ilyen szempontból is figyelni májustól a levélküldésre!

webanalitika elválasztó sáv

Megújult a Smartlook analitika eszköz

A Google Analytics domináns a webanalitikai eszközök piacán, de nem egyeduralkodó. Népszerű eszköz (közel 200.000 felhasználóval) a most megújult Smartlook. Az újításokkal az Analytics-hez viszonyított funkciós hátrányaikat hozták be, de van új megoldás, ami a piacvezetőnél hiányzik. Ilyen az, hogy eseményekből is lehet célcsatornát felállítani vagy kiszűrhető, hogy kik kattintottak az oldalon bizonyos szövegekre illetve CSS elemekre.

Milyen spam forrásokat szűrjünk ki Google Analytics-ből?

Az Analytics rendszerében van “ismert robotok kiszűrése” funkció, ez bár nagyon sok spam/robot látogatást kiszűr, de még mindig tucatjával láthatunk a fiókokban olyan munkameneteket, amik rossz minőségűek. Ezektől szűrők segítségével könnyen megszabadulhatunk, így a valóságoshoz jobban közelítő eredményeket kapunk. Ebben az angol nyelvű cikkben ezek a spam források vannak összegyűjtve.

Kezeljük még egyszerűbben az Analytics felhasználókat!

Egy honlap adatai tartalmazó fiókhoz nagyon sokan férhetnek hozzá. Belső munkatársak, döntéshozók, külsős marketingesek. Egy idő után ez átláthatatlan lesz, főleg ha azt akarjuk hogy adott felhasználót mondjuk a Google Tagmanager-ből és Data Studio-ból is ki akarjuk zárni. Hogy ezt a megtegyük, a már régebb óta elérhető Google Analytics 360 Suite felületét kellett használni. A most bejelentett felhasználói csoportok csak az Analytics-ben nyújtják ugyanezt, vagyis hasonló hozzáférési szintű felhasználókat egyszerűen tudunk menedzselni.

Egyéb marketing elválasztó sáv

Elindult a hirdetésblokkolót tartalmazó Google Chrome verzió

A Google a februárban megjelent új Chrome – 65-ös – verzióban már alkalmaz egy beépített reklám blokkolót. Ebben már a Better Ads Experience Program programban részt vevő média óriások által elfogadott irányelvek alapján szűrnek ki egyes hirdetési formákat a megjelenéstől. Hamarosan A Search Console felületén kapnak a honlap tulajdonosok információt arról, hogy a Google ilyen szempontból milyennek találja az oldalon megjelenő hirdetési formákat.

Az IAB egy jól összeszedett cikkben taglalja magyarul, hogy milyen konkrét formátumokat kell mellőzni.

Értékesnek találta az újdonságokat? Kövessen minket

facebook logolinkedin logo